Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Et skikkelig dumt spørsmål

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-03-11, 23:12   #1
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Et skikkelig dumt spørsmål

Jeg aner ikke hvor jeg skal lete, så på forhånd beklager dersom det skulle være det enkleste i verden å finne

Jeg har en kollega som sammen med sin samboer lever ketogent. Her en dag ble jeg fortalt at hvis jeg spiste eller drakk noe med sukker bare èn gang, ville alt fettet jeg spiser på dietten bli lagret eller tatt opp på en eller annen måte. Det hørtes veldig dramatisk ut slik det ble fortalt.

Idag har jeg spist masse egg og reker og majones og ost. Også har jeg fryst så fælt og har drukket noen kopper varm kakao (med sukker, fra kaffemaskina)...begynte å tenke fælt på dette og lurer på om dere orakler kan komme med fasit?

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 23:28   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Et skikkelig dumt spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Benedictee, her.

Jeg aner ikke hvor jeg skal lete, så på forhånd beklager dersom det skulle være det enkleste i verden å finne

Jeg har en kollega som sammen med sin samboer lever ketogent. Her en dag ble jeg fortalt at hvis jeg spiste eller drakk noe med sukker bare èn gang, ville alt fettet jeg spiser på dietten bli lagret eller tatt opp på en eller annen måte. Det hørtes veldig dramatisk ut slik det ble fortalt.

Idag har jeg spist masse egg og reker og majones og ost. Også har jeg fryst så fælt og har drukket noen kopper varm kakao (med sukker, fra kaffemaskina)...begynte å tenke fælt på dette og lurer på om dere orakler kan komme med fasit?

Uffda! Det var da voldsomt til skremselspropaganda! Jeg tror jeg kan avkrefte at ETT sukkerinntak medfører lagring av ALT fett så lenge du er på dietten! Du kan forsinke fettforbrenningen for den tiden det tar å tømme glukoselageret etter sukkerinntak, og kanskje få litt økt vannansamling, men ellers syns jeg du skal slippe ned skuldrene og fortsette som før

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 07:13   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Et skikkelig dumt spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Benedictee, her.

Jeg aner ikke hvor jeg skal lete, så på forhånd beklager dersom det skulle være det enkleste i verden å finne

Jeg har en kollega som sammen med sin samboer lever ketogent. Her en dag ble jeg fortalt at hvis jeg spiste eller drakk noe med sukker bare èn gang, ville alt fettet jeg spiser på dietten bli lagret eller tatt opp på en eller annen måte. Det hørtes veldig dramatisk ut slik det ble fortalt.

Idag har jeg spist masse egg og reker og majones og ost. Også har jeg fryst så fælt og har drukket noen kopper varm kakao (med sukker, fra kaffemaskina)...begynte å tenke fælt på dette og lurer på om dere orakler kan komme med fasit?

Sååå ille er det nok ikke som den kollegaen sier.

Det er bare å henvise h*n til det som står i ketolyseboka om inntak av sukker/sprekker på kuren
Det kan bremse vektnedgangen, slik som Nerthus forklarer

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dumt spørsmål men ... ned35 Generell diskusjon 1 20-09-10 17:45
Et dumt spørsmål Kjøttbolla Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 03-05-10 14:59
Dumt spørsmål ... Mona_K Spørsmål og svar 2 01-03-10 00:58
Dumt spørsmål Kreps Spørsmål og svar 7 06-01-10 16:56
Dumt spørsmål kanskje smil! Ketolysekuren 6 08-02-09 22:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no