Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Klarer ikke å gå ned

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-04-11, 10:03   #1
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Klarer ikke å gå ned

Hei, må bare klage litt. nå har det gått 3 uker siden siste nedgang. blir flustrert jeg. det er opp og ned noen hundre gramm. sist var det 100g til -10 da er det litt ekstra flustrerende. jeg spiser det samme som jeg har gjort hele tida. drikker masse ca 3liter men det nytter ikke. det er ikke snakk om at jeg gir meg. Men jeg må bare klage til dere som forstår...
jeg skal prøve å kutte på fløte i kaffen og se om det fungerer. og ost men det blir ikke lett. jeg har og begynt å veie maten forrige uke.da har jeg kontroll over karbohydratene.
dumt spørsmål men hvor mye spiser dere? kanskje jeg burde få i meg litt mere? jeg er i ketose.
jeg spiser noen egg til frokost , noe til lunch og middag. av og til litt kveldsmat som ost. og gr.saker til hvert måltid. er på 15-20 karber mest fra gr.saker.
jeg vet at det løsner snart men jeg vil så gjerne runde -10 nå. har masse å ta av igjen. Bare sutrer litt jeg

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 10:21   #2
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Klarer ikke å gå ned

Sutrer tilbake jeg da og kan fortelle at jeg har hatt så godt som stillstand i over et år nå. Vekta har varieret med pluss/minus 2 kg. Ellers skjer det ingenting, ikke i cm en gang. Og ja jeg har prøvd det meste for å få et til å løsne,

Har du f.eks brukt målbånd og sjekka om du går ned i cm?? Har du full kontroll på det du spiser (næringsfordeling av fett/prot/kh) eller blir det kanskje litt mye her og litt lite der. Bruker du mye kunstig søtning? kanskje du spiser flere partystoppere (kan være bla nøtter, frø, kunstig søtning, meiriprodukter, tomater, bær m.m) enn du er klar over?

Har du bare 10 kg igjen du skal ned? Mange opplever at det er når de siste kg gjenstår det begynner og butt i mot og man får vektstagnasjon. Og svært mange må ofre noe som f.eks fløte i kaffen for å få av disse kg.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 10:35   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Klarer ikke å gå ned

3 uker stillstand er ikke krise - vent ihvertfall et par uker til før du gjør justeringer. Du kan også sjekke på www.diett.no om du har fin fordeling av næringsstoffer, og at du ikke spiser veldig lite eller veldig mye kalorier

Mange sverger til cocosa som et vidundermiddel (står på lista mi - men jeg drikker jo ikke kaffe eller te - og jeg må se an litt tanken på og spise en ss cocosa "bar" hver dag ) - så kanskje en ss i kaffen om mårran kan være noe og forsøke?

Jeg har ikke annet enn trøst og gi jeg heller - jeg har gått ned 9 kilo siden høsten 2009... og ikke gått ned reelt siden oktober i fjor - MEN holder humøret oppe!

Som signaturen sier "lavkarbo 4-ever"

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 11:10   #4
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Klarer ikke å gå ned

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Sutrer tilbake jeg da og kan fortelle at jeg har hatt så godt som stillstand i over et år nå. Vekta har varieret med pluss/minus 2 kg. Ellers skjer det ingenting, ikke i cm en gang. Og ja jeg har prøvd det meste for å få et til å løsne,

Har du f.eks brukt målbånd og sjekka om du går ned i cm?? Har du full kontroll på det du spiser (næringsfordeling av fett/prot/kh) eller blir det kanskje litt mye her og litt lite der. Bruker du mye kunstig søtning? kanskje du spiser flere partystoppere (kan være bla nøtter, frø, kunstig søtning, meiriprodukter, tomater, bær m.m) enn du er klar over?

Har du bare 10 kg igjen du skal ned? Mange opplever at det er når de siste kg gjenstår det begynner og butt i mot og man får vektstagnasjon. Og svært mange må ofre noe som f.eks fløte i kaffen for å få av disse kg.

Hei, nei du. jeg har mye mere en -10. men jeg vil runde -10nå... jeg spiser ikke bær. bitte litt splenda ann hver uke på vafler om så ofte. ikke nøtter og frø. men kanskje er det ost og fløte i kaffe(bitte litt i 3 kopper per dag). tomat har jeg ikke tenkt på. tror at jeg spiser mere protein en fett. må gjøre noe med det. fant ut at salami er greie . jeg pleide å gå ned masse i cm men ikke de siste ukene. bare 1cm på de. har gått ned 85cm så langt(måler på flere steder da).
Prøver å kutte ut på meieriprodukter og tomat. takk for tips.

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 11:14   #5
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Klarer ikke å gå ned

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

3 uker stillstand er ikke krise - vent ihvertfall et par uker til før du gjør justeringer. Du kan også sjekke på www.diett.no om du har fin fordeling av næringsstoffer, og at du ikke spiser veldig lite eller veldig mye kalorier

Mange sverger til cocosa som et vidundermiddel (står på lista mi - men jeg drikker jo ikke kaffe eller te - og jeg må se an litt tanken på og spise en ss cocosa "bar" hver dag ) - så kanskje en ss i kaffen om mårran kan være noe og forsøke?

Jeg har ikke annet enn trøst og gi jeg heller - jeg har gått ned 9 kilo siden høsten 2009... og ikke gått ned reelt siden oktober i fjor - MEN holder humøret oppe!

Som signaturen sier "lavkarbo 4-ever"

Takk for støtte. som jeg sa jeg sutrer jo bare men det er ikke så mange rundt meg som forstår. i går fikk jeg høre fra min kjære at det begynner å virkelig synes at jeg har gått ned og det varmer godt. jeg vil bare runde -10...
uff. beklager sutringer
jeg har ikke tenkt å gi meg. tar på meg joggesko og skal ut istedet

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 11:21   #6
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Klarer ikke å gå ned

Opprinnelig lagt inn av nisse, her.

jeg har ikke tenkt å gi meg. tar på meg joggesko og skal ut istedet

Det er riktig ikke gi deg og sjekk næringsfordelinga di, så løsner det nok etterhvert. Jeg har ikke gitt opp ennå, sel vetter et år med stillstand, for jeg ser jo alle helsegevinstene med dette kostholdet. SKulle gjerne gått litt mer ned og håper et skjer etterhvert.

Lykke til videre og god joggetur. Skal ut i det firne været etter jobb jeg også

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 11:28   #7
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Klarer ikke å gå ned

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Det er riktig ikke gi deg og sjekk næringsfordelinga di, så løsner det nok etterhvert. Jeg har ikke gitt opp ennå, sel vetter et år med stillstand, for jeg ser jo alle helsegevinstene med dette kostholdet. SKulle gjerne gått litt mer ned og håper et skjer etterhvert.

Lykke til videre og god joggetur. Skal ut i det firne været etter jobb jeg også

takk. skal ut men som jeg sa bare sutrer. jeg har vilje av stål. jeg gir meg ikke og jeg må bare si at jeg har ikke hatt en eneste sprekk siden 4.1.2011 . ha en fin dag

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 11:48   #8
kthnk
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 192
kthnk er ny på veien

Sv: Klarer ikke å gå ned

Du er ikke alene om det!!
Jeg er på min syvende uke og har gått ned ca 4 kg. De forsvant på de første tre-fire ukene og for alt jeg vet var det stort sett vann...(?) Etter det har stått og vippet opp og ned rundt det samme hver uke. Når jeg leser om folk som gjør alt rett og likevel ikke rikker seg et gram på et år, blir jeg bare helt utrolig mismodig og motløs. Det er bare typisk at det viser seg at jeg er en av dem
Men jeg fortsetter litt til. Rensker maten for alt annet enn egg, kjøtt, fisk, vann, grønnsaker og smør en uke el to og ser hva som skjer. Hadde jeg bare hoppet et bitte lite hakk nedover på vekta så hadde jeg fått håpet tilbake.
Bare en bitteliten ny minstenotering...
Hang in there!! Vi er flere som sliter!

__________________
Kathinka

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 12:23   #9
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Klarer ikke å gå ned

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

3 uker stillstand er ikke krise - vent ihvertfall et par uker til før du gjør justeringer. Du kan også sjekke på www.diett.no om du har fin fordeling av næringsstoffer, og at du ikke spiser veldig lite eller veldig mye kalorier

Mange sverger til cocosa som et vidundermiddel (står på lista mi - men jeg drikker jo ikke kaffe eller te - og jeg må se an litt tanken på og spise en ss cocosa "bar" hver dag ) - så kanskje en ss i kaffen om mårran kan være noe og forsøke?

Jeg har ikke annet enn trøst og gi jeg heller - jeg har gått ned 9 kilo siden høsten 2009... og ikke gått ned reelt siden oktober i fjor - MEN holder humøret oppe!

Som signaturen sier "lavkarbo 4-ever"

Hei,hei vil bare tipse deg om at jeg har kjøpt kapsler på iherb.com med cocos olje, så slipper du tanken på at du skal få ideg 1 ss cocosa hver dag:-) Bare et lite tips på sidelinja

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 12:24   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Klarer ikke å gå ned

Opprinnelig lagt inn av Livsglede, her.

Hei,hei vil bare tipse deg om at jeg har kjøpt kapsler på iherb.com med cocos olje, så slipper du tanken på at du skal få ideg 1 ss cocosa hver dag:-) Bare et lite tips på sidelinja

Nice! Takk for tipset

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 14:17   #11
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Klarer ikke å gå ned

Takk for tipset

kom akkurat hjem fra en treningsøkt. opp bratte og jeg mener bratte bakken. 4,5km på en time og småjogging ned - 35min. håper at litt trening hjelper. trodde aldri at jeg kan klare det. men for en utsikt oppefra.
Ha en fin dag alle sammen. skal på vekta i morgen for å se om vannet slapp. håper det. hvis ikke da er det bare å fortsette. men det er lov å håpe

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 14:50   #12
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Klarer ikke å gå ned

Husk å få i deg nok væske det hjelper også påvektnedgang, og spesielt når du trener. Nå skal jeg snart ut på tur

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 14:56   #13
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Klarer ikke å gå ned

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Husk å få i deg nok væske det hjelper også påvektnedgang, og spesielt når du trener. Nå skal jeg snart ut på tur

kos deg i det fine været. he he drakk 2 liter alrede .

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 16:15   #14
Ellekaramelle
Medlem
 
Ellekaramelle sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 52
Ellekaramelle er på en erverdig vei

Sv: Klarer ikke å gå ned

Sukk.....melder meg inn i sutre/klagekoret....
Selvfølgelig virker det litt smålig å klage .Men det er skikkelig tragisk å se venninnene mine som raser ned i vekt ( to av dem), og jeg har bare tatt av to små kilo på 6 uker..... Kan ikke se det engang... ..

Okei. Jeg ser den at dere som ikke har noen nedgang på ett år har litt mer grunn til å bli smådeppa i ny og ne..Men jeg sukker litt fordet.
Hvertfall når hun ene venninnen min svinser rundt her i nye klær og ser SÅ mye bedre ut.. Jada, man skal glede seg på andres vegne, men med hånden på hjertet så er det jammen ikke alltid like lett. ( misunnelig)
Det var jo jeg som introduserte denne lavkarboideen for dem.... Og de spiser, koser seg og blir mindre og mindre..mens fettet på min kropp ser ut til å ha grodd fast og NEKTER å slippe taket i meg.
Trøster meg med at jeg har andre bonuser med dette kostholdet. Jeg sover bedre, er mindre trøtt om ettermiddagen, og jeg er ikke alltid sulten lengre.

Ellekaramelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-karbo Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 18:37   #15
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Klarer ikke å gå ned

det må jo være lov å klage litt innimellom. Hvor ellers skal vi få motivasjon for å fortsette?

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 20:07   #16
kthnk
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 192
kthnk er ny på veien

Sv: Klarer ikke å gå ned

Opprinnelig lagt inn av Ellekaramelle, her.

Sukk.....melder meg inn i sutre/klagekoret....
Selvfølgelig virker det litt smålig å klage .Men det er skikkelig tragisk å se venninnene mine som raser ned i vekt ( to av dem), og jeg har bare tatt av to små kilo på 6 uker..... Kan ikke se det engang... ..

Okei. Jeg ser den at dere som ikke har noen nedgang på ett år har litt mer grunn til å bli smådeppa i ny og ne..Men jeg sukker litt fordet.
Hvertfall når hun ene venninnen min svinser rundt her i nye klær og ser SÅ mye bedre ut.. Jada, man skal glede seg på andres vegne, men med hånden på hjertet så er det jammen ikke alltid like lett. ( misunnelig)
Det var jo jeg som introduserte denne lavkarboideen for dem.... Og de spiser, koser seg og blir mindre og mindre..mens fettet på min kropp ser ut til å ha grodd fast og NEKTER å slippe taket i meg.
Trøster meg med at jeg har andre bonuser med dette kostholdet. Jeg sover bedre, er mindre trøtt om ettermiddagen, og jeg er ikke alltid sulten lengre.

Skjønner deg så godt! Jeg har også venninner som begynte omtrent med meg, etter at jeg fikk overbevist dem om lavkarbo, og de blir sakte men sikkert mindre og mindre. De drikker pepsi max og spiser meieriprodukter til det tyter ut ørene på dem, og teller ikke en kalori. Jeg er glad på deres vegne, selvsagt! Men også litt misunnelig siden jeg sliter litt selv og skal kutte alt søtstoff, alle meieriprodukter og telle kalorier (og karbs selvsagt) nå en stund...
Jaja, sånn er livet...
Vi får ha oss en klagetråd Det hjelper litt

__________________
Kathinka

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 21:13   #17
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Klarer ikke å gå ned

det burde hete klagetråd. enig

er deilig med grillsesongen

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 23:19   #18
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Klarer ikke å gå ned

Blir veldig fort demotivert og lei, så jeg har droppet vekta totalt nå. veide meg forrige uke og skal prøve å holde meg unna til iallefall over påske. Og se om jeg gjør ting riktig framfor å stresse. Bruker uniformen på jobb som mal istedet. Er ståa den samme over påske, får jeg gå tilbake til epler og yoghurt-"dietten".

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 14:43   #19
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Klarer ikke å gå ned

hei, da har jeg rundet -10 i dag. en tøft treningsøkt i går og problemet er løst?
at det går an. anyway, takk for støtte alle sammen. nå håper jeg at det går ned som det skal. skal ned 8 til før sommeren og resten etter
ha en fin dag alle sammen

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg klarer ikke å spise nok ... tidi Ketolysekuren 1 04-02-11 06:04
Jeg klarer det ikke Paris Spørsmål og svar 10 21-05-10 16:49
Klarer ikke spise Evah Spørsmål og svar 7 13-11-08 20:08
Jeg klarer ikke å spise noe ..! Momsa Ketolysekuren 19 22-07-08 19:47
Jeg klarer det ikke! villebill Ketolysekuren 7 02-05-07 15:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no