Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 13-01-12, 17:47   #12376
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ok, dette er ikkje eit lavkarbospørsmål, eg skal lage ei sjokoladekake på gamlemåten med mel og sukker og greier. (Eg blir nesten sjuk berre av å lese oppskrifta - 800 gram sukker. WTH!! Men eg orkar ikkje eksperimentere med lavkarbokaker i kveld, og så fant eg berre ei tilfeldig oppskrift på nettet da, som kan passe til den store forma...)

I alle fall. Kikk på denne oppskrifta her, er de snill: http://snakk.klikk.no/Oppskrift/Sjok...panne/10548685

Kan det verkeleg stemme med 6 ss bakepulver? Det er jo bortimot heile boksen!

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 13-01-12, 17:49   #12377
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Ok, dette er ikkje eit lavkarbospørsmål, eg skal lage ei sjokoladekake på gamlemåten med mel og sukker og greier. (Eg blir nesten sjuk berre av å lese oppskrifta - 800 gram sukker. WTH!! Men eg orkar ikkje eksperimentere med lavkarbokaker i kveld, og så fant eg berre ei tilfeldig oppskrift på nettet da, som kan passe til den store forma...)

I alle fall. Kikk på denne oppskrifta her, er de snill: http://snakk.klikk.no/Oppskrift/Sjok...panne/10548685

Kan det verkeleg stemme med 6 ss bakepulver? Det er jo bortimot heile boksen!

det hørtes voldsomt ut. I min høykarbo lanpannekake bruker jeg 5 ts. Og den hever godt!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 13-01-12, 17:56   #12378
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk, Gerd.
5-6 ts høyrest vitterleg meir normalt ut. Eg trur eg kuttar ned litt, eg.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 13-01-12, 19:55   #12379
Barabara
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Eidsvoll
Innlegg: 5
Barabara er på en erverdig vei
Red face

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hei hei- siden dette er "lure på" tråden tror jeg at jeg prøver meg på noen nybegynner spørsmål her Fant ingen nybegynner-tråd.

Jeg startet på LCHF idag, og lurer jo på om jeg i det hele tatt spiser riktig? Alt har bestått av såkalt ja-mat, men jeg synes jo selv at mengden har vært mye... Er jo så indoktrinert med at slanking skal innebære sultfølelse, mens det her er stikk motsatt!

Hvordan regner man ut at man ligger under 20 gram per døgn? Da er det vel fram med kjøkkenvekta for å veie maten og deretter regne ut etter varedeklarasjonen og karbohydrater?

Og til sist, er den lavkarbo posen til baking av brød fra Rema 1000 ok? Ser at den inneholder 12.9 gram kh, men spiser kanskje bare to tynne skiver per dag.

Hilsen nybegynner og skikkelig "grønn" Tusen tusen takk for svar!!

Barabara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner: Prøver å følge LCHF-boken
Gammel 13-01-12, 20:06   #12380
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Barabara, her.

Hei hei- siden dette er "lure på" tråden tror jeg at jeg prøver meg på noen nybegynner spørsmål her Fant ingen nybegynner-tråd.

Jeg startet på LCHF idag, og lurer jo på om jeg i det hele tatt spiser riktig? Alt har bestått av såkalt ja-mat, men jeg synes jo selv at mengden har vært mye... Er jo så indoktrinert med at slanking skal innebære sultfølelse, mens det her er stikk motsatt!

Hvordan regner man ut at man ligger under 20 gram per døgn? Da er det vel fram med kjøkkenvekta for å veie maten og deretter regne ut etter varedeklarasjonen og karbohydrater?

Og til sist, er den lavkarbo posen til baking av brød fra Rema 1000 ok? Ser at den inneholder 12.9 gram kh, men spiser kanskje bare to tynne skiver per dag.

Hilsen nybegynner og skikkelig "grønn" Tusen tusen takk for svar!!

Hvilken LCHF-bok er det du følger? For å regne karber må du nok veie maten. diett.no er et fint verktøy for å følge med på inntaket.

Om lavkarbobrødet (det fra møllerens?) er ok kommer helt an på hvilken retning du følger, men dersom du ligger så lavt som 20g er det mest hensiktsmessig å bruke karbene på grønnsaker. Du skal spise når du er sulten og spise til du er mett.

Les nybegynnertråden først av alt

Lykke til

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 13-01-12, 20:07   #12381
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Barabara, her.

Hei hei- siden dette er "lure på" tråden tror jeg at jeg prøver meg på noen nybegynner spørsmål her Fant ingen nybegynner-tråd.

Jeg startet på LCHF idag, og lurer jo på om jeg i det hele tatt spiser riktig? Alt har bestått av såkalt ja-mat, men jeg synes jo selv at mengden har vært mye... Er jo så indoktrinert med at slanking skal innebære sultfølelse, mens det her er stikk motsatt!

Hvordan regner man ut at man ligger under 20 gram per døgn? Da er det vel fram med kjøkkenvekta for å veie maten og deretter regne ut etter varedeklarasjonen og karbohydrater?

Og til sist, er den lavkarbo posen til baking av brød fra Rema 1000 ok? Ser at den inneholder 12.9 gram kh, men spiser kanskje bare to tynne skiver per dag.

Hilsen nybegynner og skikkelig "grønn" Tusen tusen takk for svar!!

Her:
”Til alle nybegynnere på lavkarbo”

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 13-01-12, 20:12   #12382
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.199
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hei, og velkommen! Du må veie og regne ja, mne etter en stund gjør du dette i hodet helt automatisk. Ikke bry deg om mengdene, det er normalt å spise mye til å begynne med. Dette roer seg etter hvert, fett metter mye bedre enn karbo.

Lavkarbobrød du lager selv ligger gjera lavere på karbo enn slike blandinger, men med 12,9 pr 100 kan det ikke bli veldig feil om du ikke spiser veldig mye. En tynn skive er kanskje 30 gram, så to tynne er kanskje 8-10 g karbo. Til å leve med det. Jeg for min del er så avvent at jeg synes det er litt rart å spise brød i det hele tatt. Hadde meg en skive med butikkjøpt lavkarbobrød for et par uker siden, og det var litt sånn: Jo, jo, smaker greit nok, men..

Ellers kan jeg anbefale diett.no, still inn på karbo og legg inn dagens meny så ser du med en gang hvor mye du får i deg. Praktisk!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg
Gammel 13-01-12, 20:16   #12383
Barabara
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Eidsvoll
Innlegg: 5
Barabara er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Se der var det nybegynner -tråd, tusen takk

Jeg har en bok av Annika Dahlqvist, også har jeg lest litt på her på lavkarbo.no som blir omtalt i boka. Hehe visste ikke at det var flere "forfattere" med forskjellig filosofi innen lav karbo engang, ordentlig nybegynner jeg ja

Ja jeg må nok veie litt skjønner jeg, ellers blir det lite kontroll på grammene.

Mange takk for svarene!

Barabara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner: Prøver å følge LCHF-boken
Gammel 13-01-12, 20:20   #12384
Barabara
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Eidsvoll
Innlegg: 5
Barabara er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hei Index og takk for svar! Ja med tid og stunder kanskje jeg også blir "avvent" brød, men foreløpig sliter hodet mitt med å akseptere at den ikke skal få spise som den har gjort i 30 år- så hvis jeg kan spise to tynne skriver i løpet av en dag, tror jeg overgangen blir berget Det meste sitter i hodet foreløpig iallefall, for min del.

Skal ta en titt på diett.no også- takk for tipset

Barabara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner: Prøver å følge LCHF-boken
Gammel 13-01-12, 20:30   #12385
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.199
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har aldri pleid å veie noe jeg egentlig. Men jeg holder meg til 40-70g pr dag sånn ca, så da har jeg litt å gå på. Har gått ned 15kg på dette siden august, så da ser jeg ingen grunn til å pine meg lengre ned på karboene. Nå kan jeg også unne meg en frukt eller to om jeg ønsker det, og gjerne en bit 70% sjokolade nå og da. Slike småting gjør kostholdet lettere å leve med, synes jeg...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg
Gammel 13-01-12, 20:35   #12386
Bonitta
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 178
Bonitta er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Jeg bestilte 5 pakker sigaretter i posten og den pakken ble stoppet og fortollet og jeg har fått et hentebilga med beløp på over 500 kr som ikke er for produktet, kun for fortolling etc. Jeg ønsker ikke betale dette, ønsker ikke hente pakka. Får jeg inkasso da?


Lønner seg aldri å bestille sigaretter på nettet, gitt
Men neida, varene blir sendt tilbake til levrandør, og du hører nok ikke mer derfra.

Bonitta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 13-01-12, 20:36   #12387
Barabara
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Eidsvoll
Innlegg: 5
Barabara er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ja det er sant. Jeg trodde at for å få en boost på vektkurven måtte man holde seg på ca 20 gram, som det står i boken. Men hvis jeg kan holde meg på 40-50 og alikevel oppleve nedgang slik som du har gjort (så bra forresten!) , er det ingen tvil. Gikk inn på diett.no nå, og fant ut at to glass med H-melk (4 dl) var bortimot 10 gram kh?? Uff da er ikke 20 gram mye nei....

Man lærer vel underveis

Barabara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner: Prøver å følge LCHF-boken
Gammel 13-01-12, 20:39   #12388
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Barabara, her.

Gikk inn på diett.no nå, og fant ut at to glass med H-melk (4 dl) var bortimot 10 gram kh?? Uff da er ikke 20 gram mye nei....

Man lærer vel underveis

nei, feil: 1 dl (ca 100g) H-melk er 4,6 karber. så 4 dl er ca 18,4 karber

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 13-01-12, 20:40   #12389
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Kjeller har vi, men den er full av andre ting. Sambo er notorisk samler og moren hans var kanskje hakket værre. Jeg er mer ala den hinduen(?) som eier bare 7 ting.

Jeg synes ikke du skal si noe. Jeg er selv ekstremt nostalgisk over ting (eller tilsvarende ting) som min mormor hadde og hadde kjæresten foreslått at noe av det skulle kastes så hadde jeg før kastet ham på dør. (satt litt på spissen da..!)

Stable det bort så godt du kan og gi ham tid til å sørge og bli ferdig med det, han blir etterhvert klar for å kaste litermål og gamle matbokser skal du se. Om ikke så kan du lure unna litt etterhvert etter en tid.

Mine svigerforeldre er ikke unge lenger heller, håper jo vi har dem hos oss i mange år ennå, men jeg vet at den dagen kommer at Lille Gubben kommer hjem med alt mulig derfra så skal jeg ikke si noe om det - det er minner fra hans oppvekst og barndomshjem (mye av det i alle fall) og det skal han få gjøre som han vil med.

Apropos samlere - Lille Gubben og jeg bor ikke sammen og jeg er stygt redd han kommer til å få et aldri så lite sjokk når den dagen kommer at vi skal flytte sammen og han får se flyttelasset mitt...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 13-01-12, 20:52   #12390
Barabara
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Eidsvoll
Innlegg: 5
Barabara er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

nei, feil: 1 dl (ca 100g) H-melk er 4,6 karber. så 4 dl er ca 18,4 karber

Såpass ja.... sukk, det var mye!! Da er det ikke mye drikke igjen, siden man ikke skal ha koffein eller søtstoff de første to ukene....

Barabara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner: Prøver å følge LCHF-boken
Gammel 13-01-12, 20:56   #12391
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Barabara, her.

Såpass ja.... sukk, det var mye!! Da er det ikke mye drikke igjen, siden man ikke skal ha koffein eller søtstoff de første to ukene....

Vet ikke hvilken diett du følger, men jeg har drukket kaffe hele tiden.

Men vann er hovedinntaket av væske hos meg. Gjerne med agurkbiter, sitronskiver osv oppi

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 13-01-12, 22:58   #12392
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Bonitta, her.

Lønner seg aldri å bestille sigaretter på nettet, gitt
Men neida, varene blir sendt tilbake til levrandør, og du hører nok ikke mer derfra.

å, takk og lov. Og takk til deg.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 14-01-12, 00:24   #12393
Jacussi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1
Jacussi er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg begynte på min kur for 4 dager siden, hvor lang tid tar det normalt før man kommer i ketolyse?

Jeg har disse dagene spist suppe (brukt kraft kokt opp av rekeskall), har hatt torsk, reker, purreløk, paprika, fennikkel opp i suppen. Jeg har også spist kjøtt med seterrømme med salat til, paprika, salatblad, agurg og tomat. En del egg og et par brødskiver hver dag med lavkarbo brød. + litt bacon og majones

Høres dette ut som et fornuftig kosthold?

Kan Jeg spise torsk, tran, bruke rapsolje?

Jacussi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 14-01-12, 00:31   #12394
fridr
Medlem
 
fridr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Alder: 37
Innlegg: 217
fridr er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvordan vet dere at dere er i ketose uten ketostix? (Utenom dårlig ånde )
Kjenner dere det på kroppen?

__________________



fridr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Uten sukker og gluten
Gammel 14-01-12, 10:55   #12395
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av fridr, her.

Hvordan vet dere at dere er i ketose uten ketostix? (Utenom dårlig ånde )
Kjenner dere det på kroppen?

Jeg blir varm i kroppen , energien øker, ja og den berømte ketoseånden

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 14-01-12, 11:02   #12396
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Jeg blir varm i kroppen , energien øker, ja og den berømte ketoseånden

Også tisser man neongult, og svetten lukter litt...spesielt!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 14-01-12, 12:01   #12397
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har en ribbe på benken som har tint i natt. Lurer på om smaken forringes mye hvis jeg krydrer og steker den i dag, i stedet for å la den ligge ferdig krydret i kjøleskapet noen dager som jeg pleier.
Vil ha ribbe

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 14-01-12, 12:02   #12398
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

None what so ever. Nå har jeg vært i ketose storparten av de siste fire fem årene, og det har vært mulig at jeg har vært ute av ketose nå og da, ved høyere inntak av lavkarbobrød, bønner, linser og sånt, og da hatt litt hodepine når jeg har gått tilbake til "normal"kostholdet, men ingen stygg ånde, ingen vond svettelukt, normal farge på urinen (bortsett fra når jeg tar b-vitaminkompleks ). Kroppen har nok bare vent seg til denne tilstanden. Jeg tror uansett det er veldig individuelt. Jeg er evigglad for at den ånden bare var tilstede i et par uker ved omlegging, for det var litt som å være sperra inne på badet rett etter fjerning av neglelakk!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 14-01-12, 12:21   #12399
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Jeg har en ribbe på benken som har tint i natt. Lurer på om smaken forringes mye hvis jeg krydrer og steker den i dag, i stedet for å la den ligge ferdig krydret i kjøleskapet noen dager som jeg pleier.
Vil ha ribbe

Kan ikke tenkte meg at det spiller så stor rolle. Må kanskje krydre litt mer, men når vi grille ribbe om sommeren ligger den ikke BBQ saus mer enn fra morgenen av, og den samker da mer enn nok fordiom!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 14-01-12, 12:27   #12400
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Kan ikke tenkte meg at det spiller så stor rolle. Må kanskje krydre litt mer, men når vi grille ribbe om sommeren ligger den ikke BBQ saus mer enn fra morgenen av, og den samker da mer enn nok fordiom!

Å tuusen takk (igjen ). Gjett hva jeg skal ha til middag...
*løper ut på kjøkkenet og setter på stekeovnen*

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no