Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Reaksjoner på sprekk

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-02-11, 14:32   #1
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Reaksjoner på sprekk

Hvordan kan en forvente at kroppen reagerer etter 4-5 dager med høykarbo?

__________________
1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 14:35   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Reaksjoner på sprekk

Jeg opplever at inntak av høykarbo gir stress i kroppen, skjelvinger, vondt i hodet....
(og viss det er inntak av gjærbakst, full stopp i magen og mageknip...)
Og vektoppgang.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 14:36   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Reaksjoner på sprekk

Du kan bli dårlig - uvel - full av vann... eller kjenne ingenting

Vi reagerer alle så individuelt - så om deg tilbake til det kostholdet som gjør at du føler deg mest vel (forhåpentligvis lavkarbo *ler* ) og skriv det på lista over ting du har gjort - og kanskje ikke trenger å gjøre så ofte - eller ihvertfall ikke over så lang tid en annen gang

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 11:34   #4
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Reaksjoner på sprekk

Fytti - i går gikk jeg på en alvorlig kakesprekk i bursdagsbesøk og (etter to timer) fikk feberfrysninger/svettebyger og var helt satt ut. Blodsukkeret var helt fint, vaka rundt 5 men fyttikatta for no dritt. Det er det jeg sier - kroppen min liker ikke sukker lenger...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 12:41   #5
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Reaksjoner på sprekk

Har hatt 2 og en halv dag på lavkarbo-fylla og er helt ødelagt i psyken i dag. Føles som jeg har vært sikkelig på fylla og har nerver. Skjelven, hareahjerte og generelt tror jeg hele verden vil meg vondt! Vannvekta jeg evt. har dratt på meg er jeg ikke så bekymret for... mye værre å være så psykisk sliten.

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 09:51   #6
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Reaksjoner på sprekk

Jeg vet at det er ikke alle som klarer å sitte ved kaka uten å røre den. Men det går. Her har det vært kaka i nesten 2 uker. Bursdagsfeiringer i 2 helger og spising av rester i noen dager etterpå. Jeg blir ikke fristet av sont lenger. Jeg vet at det er den maten som gjorde meg feit. Greit å mine seg på mens man sitter der...
Så konklusjonen min er - prøv å ikke ha noen sprekk. Jeg hadde noen i fjor og til slutt hadde jeg en på 10 måneder. resultatet: gikk opp alt(8kg) som jeg har tatt av og 10 til. Denne ganger drikker jeg ikke i hele tatt og sprekk? ikke snakk om. kanskje på sommeren med litt frukt

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 10:28   #7
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Reaksjoner på sprekk

Eg blir avogtil usikker på kva som blir rekna som sprekk... F.eks piska fløyte med smelta sjokolade (70% eller meir/sukkerfri)? Eller cashewnøtter? Å holde seg vekke frå kaker og sånt går bra, men av og til saknar eg t.d nybaka brød...mmm, ikkje det samme med lavkarbobrød..

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 10:43   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Reaksjoner på sprekk

Opprinnelig lagt inn av Mithila, her.

Eg blir avogtil usikker på kva som blir rekna som sprekk... F.eks piska fløyte med smelta sjokolade (70% eller meir/sukkerfri)? Eller cashewnøtter? Å holde seg vekke frå kaker og sånt går bra, men av og til saknar eg t.d nybaka brød...mmm, ikkje det samme med lavkarbobrød..

Jeg anser lavkarbomat-sprekking for ikke-sprekking Det syns jeg også hjelper på motivasjonen - at jeg klarer å holde meg til kostholdet jeg har valgt. Samtidig får man en feeling på hvordan det vil være å leve med dette kostholdet over tid - og man lærer at man faktisk KAN holde vekta selv om man "sprekker" med lavkarbomat

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 10:53   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Reaksjoner på sprekk

Jeg prøver bevisst å ikke kalle ting en utskeielse eller sprekk. Fordi det er så negative ord....
Men det hender at jeg spiser ting som ikke "er etter boka".
Prøver da heller å hente meg fort inn igjen og kalle det en erfaring.
Reise seg fort opp, børste det av seg og se fremover

Man kan ikke forvente at allt skal gå på skinner hele tiden... Vi er da bare mennesker

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 11:03   #10
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Reaksjoner på sprekk

Jeg TØR rett og slett ikke sprekke. Jeg er redd de fysiske reaksjonene... Og det er ikke prektighet, men engstelse.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 13:29   #11
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Reaksjoner på sprekk

Jeg har måttet spise pizza to dager på rad nå (3 stykker til sammen) fordi jeg er på reise om dagen, og det har vært eneste som har vært tilgjengelig. Har ikke merket noe på kroppen ennå heldigvis. Har ikke veid meg da, men jeg gidder ikke stresse med det, for nå har jeg tilgang på skikkelig mat igjen, og fortsetter bare som før

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 16:20   #12
tattoogl
Medlem
 
tattoogl sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Aurskog/Høland
Alder: 47
Innlegg: 172
tattoogl er ny på veien

Sv: Reaksjoner på sprekk

Opprinnelig lagt inn av gerd, her.


man kan ikke forvente at allt skal gå på skinner hele tiden... Vi er da bare mennesker


:d:d

tattoogl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Max 40 g karbohydrater Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 18:27   #13
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Reaksjoner på sprekk

Full av vann, trøtt, slapp, tiltaksløs, føler meg tung, trange klær, oppblåst, dårlig humør, trøtt, trøtt og enda litt mer trøtt.

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 18:33   #14
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Reaksjoner på sprekk

Jeg hadde en tre-dagers sprekk. Ingen problemer i det hele tatt, og gikk ned litt

  Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 18:34   #15
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: Reaksjoner på sprekk

Sist gang jeg hadde skikkelig høykarbo-mat var en helg jeg var i Bergen.
Dagen etter første høykarbomiddagen hadde jeg så vondt i hodet at jeg såvidt klarte å holde meg på bena og jeg var kvalm og jeg småskalv:P
Senere om jeg har spist en bit sjokolade for fort og kanskje en bit for mye, ender jeg med kvalme og skjelvinger.

Så jeg klarer meg fint uten !

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 13:25   #16
Bindi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 232
Bindi er på en erverdig vei

Sv: Reaksjoner på sprekk

Opprinnelig lagt inn av Val, her.

Jeg hadde en tre-dagers sprekk. Ingen problemer i det hele tatt, og gikk ned litt

Samme skjedde med meg, men er redd jeg må slite litt i etterkant nå.

Bindi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 15:37   #17
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Reaksjoner på sprekk

Opprinnelig lagt inn av 1979, her.

Hvordan kan en forvente at kroppen reagerer etter 4-5 dager med høykarbo?

Slapp og daff, sliten av ingenting, stappfull av luft så jeg fiser som et middels gasskraftverk og halsbrann så det kjennes ut som det ligger og gurgler oppunder drøvelen. Jotakk.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 16:14   #18
Etherena
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 179
Etherena er på en erverdig vei

Sv: Reaksjoner på sprekk

-----


Sist redigert av Etherena : 27-05-11 kl 20:37.
Etherena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 15:48   #19
bobbla
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
bobbla er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Reaksjoner på sprekk

Var på fest i går og drakk en del cider og drinker.... I dag har jeg hatt skikkelig sprekk med hamburger og litt softis, huff og huff.... Starter rett på lavkarbo i gjen i morgen, håper ikke en dags sprekk har ødelagt så veldig mye

__________________




bobbla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 22:06   #20
Bella78
Juniormedlem
 
Bella78 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 20
Bella78 er på en erverdig vei

Sv: Reaksjoner på sprekk

Har hatt en helg med deilige drinker og sushi. Altså et realt brudd i kostholdsregimet Men, altså - jeg har ikke merket noe på kroppen annet enn at motivasjonen for å gå tilbake til dette kostholdet jeg egentlig elsker var LABER i går. Rare greier egentlig...(eller kanskje ikke - sushi er nemlig det beste jeg kan få) Vel,vel var bare å ta seg i nakkeskinnet og hive seg på ketolysen igjen og i kveld er jeg tilbake i ketose

Dårlig samvittighet og følelsen av nederlag bidro hardt til at jeg i utgangspunktet, så vekta unngår jeg glatt i et par dager

__________________
Bella78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 23:11   #21
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Reaksjoner på sprekk

Primært så merker jeg sprekk bare ved at jeg blir litt mer enn lovlig luftig i magen, og når jeg letter litt på det trykket, Vel - illeluktende fjerter har bare blitt døpt til karbopromper her i huset....

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Reaksjoner på kostholdet fra de rundt dere? Camilla82 Lavkarbo generelt 15 12-03-09 22:01
Spørsmål og reaksjoner fra andre? Valeriana Lavkarbo generelt 3 25-08-07 13:32
Reaksjoner på søtstoff? Mint Lavkarbo generelt 5 25-05-06 14:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no