Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Tilberede bacon uten stekepanne

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-04-11, 19:23   #1
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Tilberede bacon uten stekepanne

Jeg fikk for meg å prøve dette First-Price-baconet folk her inne hyller, men jeg har ikke stekepanne for øyeblikket...kjøpte en pakke med 3+150 gram likevel, siden jeg innbiller meg at det må gå an å tilberede bacon på annen måte enn den "vanlige"? Det jeg har til rådighet er stekeovn, ildfaste former, stekebrett- kan jeg få det til ved hjelp av det jeg har? I så fall, hvordan?

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 19:25   #2
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Tilberede bacon uten stekepanne

Jeg har laget bacon i stekeovnen i en ildfast form i alle fall.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 19:25   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Tilberede bacon uten stekepanne

Legg baconet på stekeplate dekket med aluminiumsfolie. Legg også litt alufolie på toppen ( for å unngå å grise til ovnen)
Stekes på 225grader midt i ovnen til de er sprø.
Funker topp til å steke opp masse bacon, og fryse ned

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 19:26   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tilberede bacon uten stekepanne

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Jeg fikk for meg å prøve dette First-Price-baconet folk her inne hyller, men jeg har ikke stekepanne for øyeblikket...kjøpte en pakke med 3+150 gram likevel, siden jeg innbiller meg at det må gå an å tilberede bacon på annen måte enn den "vanlige"? Det jeg har til rådighet er stekeovn, ildfaste former, stekebrett- kan jeg få det til ved hjelp av det jeg har? I så fall, hvordan?

Bacon tilberedt i stekovn er nydelig! Samt at det griser mindre..

Legg baconet i en ildfast form, sett det i ovnen på ymse grader.. Hos meg blir det hip som happ, men feks 150-250 grader. FØLG MED! Tykkelsen på baconet avgjør hvor fort det blir stekt. Jeg liker best å steke baconet på ca 150++ grader for da blir fettet sånn sprøttsprøtt uten at kjøttet blir svidd.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 19:58   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Tilberede bacon uten stekepanne

Faktisk kan du også bruke mikro om du har det

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 20:21   #6
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Tilberede bacon uten stekepanne

Ikke noe problem å steke det i en kjele med "teflon-belegg" heller.
Litt avhengig hvor mye du skal steke og hvor vid kjele du bruker...
Eller woke det.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 00:23   #7
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Tilberede bacon uten stekepanne

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Legg baconet på stekeplate dekket med aluminiumsfolie. Legg også litt alufolie på toppen ( for å unngå å grise til ovnen)
Stekes på 225grader midt i ovnen til de er sprø.
Funker topp til å steke opp masse bacon, og fryse ned

Dette skal jeg prøve! Tar lang tid å steke bacon til hele familien, og det blir mye vasking av avtrekksvifte og platetopp etterpå. Dette høres jo genialt ut! Hvor lenge steker du dem? 5 minutter? 20? Tenker det er vanskelig å følge med på når de er ferdige når de ligger under folie (hvorfor har jeg aldri tenkt på dét før???), så greit med en sånn ca pekepinn på når de bør sjekkes

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 15:10   #8
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Tilberede bacon uten stekepanne

Tusen takk for tips, folkens, resultatet ble supert!

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 15:14   #9
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Tilberede bacon uten stekepanne

kongetips bacon i stekeovnen

det skal jeg prøve neste gang også. blir alltid mye søl og matos av å steke bacon

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 21:51   #10
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tilberede bacon uten stekepanne

Og hvis man skjærer tykkere skiver og la baconet være i ovnen til fettet er skikkelig sprøtt og kjøttet bare smelter......

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 21:53   #11
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Tilberede bacon uten stekepanne

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Dette skal jeg prøve! Tar lang tid å steke bacon til hele familien, og det blir mye vasking av avtrekksvifte og platetopp etterpå. Dette høres jo genialt ut! Hvor lenge steker du dem? 5 minutter? 20? Tenker det er vanskelig å følge med på når de er ferdige når de ligger under folie (hvorfor har jeg aldri tenkt på dét før???), så greit med en sånn ca pekepinn på når de bør sjekkes

10-15 minutter. Titter under folien rett som det er

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 22:36   #12
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Tilberede bacon uten stekepanne

Man lærer så lenge en lever Dette var et godt råd...
Jeg har brukt å ta med meg steikeplata mi ut og steike opp masse bacon og koteletter, men er nok vel så greit å steike det i ovnen...må prøve

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 22:43   #13
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Tilberede bacon uten stekepanne

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Man lærer så lenge en lever Dette var et godt råd...
Jeg har brukt å ta med meg steikeplata mi ut og steike opp masse bacon og koteletter, men er nok vel så greit å steike det i ovnen...må prøve

Blir en del gris i stekeovnen også da
Ha ha så den skikkelig griseri

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 23:18   #14
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Tilberede bacon uten stekepanne

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Blir en del gris i stekeovnen også da
Ha ha så den skikkelig griseri

Noen som er trette her?

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 23:21   #15
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Tilberede bacon uten stekepanne

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Noen som er trette her?

Nærmer seg senga nå ja

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 23:27   #16
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Tilberede bacon uten stekepanne

Ligger og manner meg opp til å reise meg fra sofaen og gå på badet

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan tilberede asparges? Iselilja Spørsmål om matvarer og oppskrifter 13 05-05-09 21:52
Hvordan kan man tilberede rødspette? Photobscura Middag 10 11-02-08 17:07
Jeg trenger en ny stekepanne! Thorwald Generell diskusjon 41 27-03-07 08:17
Reinsdyrs-bog.. - hvordan tilberede? mofe Middag 3 14-04-05 13:32
Hvordan tilberede bambusskudd? Elisabeth Oppskrifter 1 07-04-05 20:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no