Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ønsker tilbakemelding...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-02-11, 11:31   #1
Phoebe
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 5
Phoebe er på en erverdig vei
Question

Ønsker tilbakemelding...

Hei!

Jeg begynte på lavkarbo for ca 2 måneder siden. Jeg ønsker å ta av meg ca 6 kg (eller mer), men har ikke gått noe særlig ned i vekt siden jeg begynte omlegging av kostholdet. Jeg vet det er flere tråder med samme "problem", men jeg ønsker en tilbakemelding på opplegget mitt.

Jeg trener 3 ganger i uka: 1 dag med ballspill og 2 med styrketrening. Målet er etter hvert å også jogge 2 ganger i uka når snøen forsvinner og det blir varmere i været...

En normal dag for meg forløper vanligvis slik (forsøker å holde meg under 20 karbs/dag)...
Frokost: Masse vann frem til lunsj, ca 1-1,5 liter
Lunsj: 2 lavkarboskiver med smør/ost/skinke/majones/grønnsaker + 1-2 glass vann
Mellommåltid: ca 50 gram paranøtter og vann
Middag: ca 200 gram kjøtt, 150 gram grønnsaker og litt fløte + 1-2 glass FunLight saft
Kvelds: Omelett med skinke og ost, eller 1 boks CC med FunLight saft + 1 glass vann

Lavkarboskivene inneholder ca 1-3 karbo pr, alt etter hvilket brød jeg baker.
I helgene skeier jeg ut med én lavkarbo-sjokolade, nøtter og/eller baconcrisp + Light brus.

Har testet meg med ketostrix, som viser at jeg utskiller noe ketoner i urinen...

Fint med en tilbakemelding på hva jeg kan/bør gjøre annerledes
...eller er det bare slik at lavkarbo-dietter fungerer bedre for enkelte enn andre? Er det noen erfaringer/undersøkelser som indikerer at et slikt lavkarbo-kosthold ikke gir særlig effekt når man kommer ned rundt en viss fettprosent?

Alle svar mottas med stor takk!!!

Phoebe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (helst Ketose) Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 11:47   #2
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Ønsker tilbakemelding...

Lavkarbo er jo vektREGULERANDE, så om du ikkje har så mange kilo som skal av, så kan det gå veldig tregt. Kan hende kroppen din meiner noko anna enn du sjølv ang. kva som er passande vekt for deg.
Eg får kjensla av at det er litt lite fett i det du et, i og med at du held deg under 20g karb per dag.
For somme er også erstatningsbrød partystopparar...

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 11:51   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ønsker tilbakemelding...

Hvis du har lest litt rundt vil du se at så lite som du skal ned, er det ikke sikkert lavkarbo vil gi deg den ønskede kjappe nedgangen som du ønsker... lavkarbo er vektregulerende.

Når jeg ser på det du spiser synes jeg det kan være litt lite fett i maten din (synsing, har ikke regnet ) Jeg anbefaler at du regner om det du skriver du spiser for å se hvor mye fett du spiser i løpet av en dag. Det kan være greit å også ha NOK protein siden du trener styrke, en rund anbefaling er 1-1.5 gram protein pr kg kroppsvekt ihvertfall.

Karbo og protein har 4 kcal pr gram, mens fett har 9 kcal pr gram. Prosentvis andel av de tre næringsstoffene skal beregnes utfra totalt kcaloriinntak den dagen.

Det er heller ikke uvanlig at du nå allerede bygger muskler, mine kom raskt etter overgang til nytt kosthold - også uten at jeg trente!

I ketose bør du ligge på 70-80% fett pr dag.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 13:20   #4
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ønsker tilbakemelding...

For noen er nøtter og brøderstatning noe som hindrer vekttap. Kanskje du kan prøve å bytte det ut med kjøtt, fisk, egg eller ost?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 13:59   #5
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Ønsker tilbakemelding...

Og så ser det ikke ut til at du spiser veldig mye grønnsaker heller?

Vet du ikke er på ketolysekuren, men siden du vil være i ketose (og tydeligvis er det også) kan det kanskje være lurt å kikke litt nøyere på noen av grunntankene til ketolysekuren likevel - det er jo en grunn til at den funker. Jeg tenker da spesielt på at de fleste av dagens karbohydrater bør komme fra grønnsaker, pluss at man skal få i seg mye fett.

En annen ting som har blitt snakket endel om i andre lignende tråder, er at det å skeie ut i helgen kan være en uting - noen ødelegger hele ukens vektnedgang ved å gjøre akkurat det. Hva med å prøve, om enn bare for en liten periode, å droppe lavkarbosjokoladen, lavkarbobrødet og kunstig søtning (lettbrus, fun light)? Det ville i alle fall jeg gjort - prøver du et par uker uten, ser du jo fint om det har noen effekt

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tilbakemelding Kanutten Generell diskusjon 1 11-08-09 18:48
Tilbakemelding fra en nybegynner 240 Lavkarbo generelt 5 02-08-08 20:11
tilbakemelding på mail Iset Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 3 10-01-04 23:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no