Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

22. juli 2011, en dag vi aldri vil glemme!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-07-11, 04:27   #26
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: 22. juli 2011, en dag vi aldri vil glemme!

Tja, det med flagg er kanskje ikke helt nødvendig, jeg har skiftet til et Osl♥-bilde. Er mest snakk om å vise støtte og samhold.

Jeg sitter helt sjokkert og følger med på de siste oppdateringene nå, har ikke ord. Minst 80 ungdommer drept... Det er helt ufattelig.

Tenker på alle de som er berørte, både de som har vært utsatt for tragedien, pårørende, og de frivillige og de profesjonelle hjelpemannskapene.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 07:15   #27
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: 22. juli 2011, en dag vi aldri vil glemme!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Er det bare meg, eller er det litt klamt at alle legger ut norske flagg-bilder på facebook? Siden gjerningsmannen var nasjonalist mener jeg....

Jeg synes nok det er en smule insinurende, altså ... Det var nok mange som tok det som en selvfølge at det var et terrorangrep fra en ekstremgruppering fra islam, og så ser det faktisk ut til at det er helt motsatt. Folk må være forsiktige med å spekulere så mye, altså!

Det er bekreftet minst åtti døde på Utøya. Jeg bråvåknet av det verste smellet, og løp desorientert rundt her og trodde det hadde blitt sprengt flere bomber, men skjønte fort at det bare var torden. Mens jeg først var oppe slo jeg like godt på pc-en for å se nye oppdateringer. Jeg har bare sovet tre timer, og vet ikke helt om jeg får sove igjen nå.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 07:28   #28
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: 22. juli 2011, en dag vi aldri vil glemme!

Å våkne opp til det enorme dødstallet gjorde meg faktisk helt nummen, og tankene mine går til de pårørende. Syke, syke menneske som går hen og gjør noe sånt ...

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 08:09   #29
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: 22. juli 2011, en dag vi aldri vil glemme!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det var nok mange som tok det som en selvfølge at det var et terrorangrep fra en ekstremgruppering fra islam, og så ser det faktisk ut til at det er helt motsatt. Folk må være forsiktige med å spekulere så mye, altså!

Samboern min er pakistaner, så jeg blir vaffal nervøs når "hele verden" er så kjappe med å peke ut syndebukker - engster meg litt for misforstått lynsjestemning i gatene fremover, selv om det ikke skulle stemme overens med informasjonen som kommer ut. Folk hører jo det de vil høre.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 08:33   #30
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: 22. juli 2011, en dag vi aldri vil glemme!

En tragedie som har skjedd rett å slett!
Frarøvet livet på slik en grusom måte!
Måtte de unge håpefullle hvile i fred.
Å dritten som gjorde dette aldri få fred!

157cm; Skjønner godt at du tenkte sånn, det fine var at
da folk raste om at det var innvandrere så ble det lagt ut et bilde
der en mørk mann tok vare på en skadet lys kvinne.
Jeg syntes det var fint, spesielt siden folk er så snare med å dømme!

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 08:43   #31
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: 22. juli 2011, en dag vi aldri vil glemme!

På ein måte syns eg det er heilt greit å bruke norske flagg. For det er vårt. Det er symbolet på vårt fellesskap. Ikkje berre mot "dei utanfrå" men også dei innanfrå eigne rekker som stiller seg utanfor fellesskapet. Nasjonalistane misbruker flagget. Svart eller kvit, født i Norge eller i utlandet, det å vere nordmann er så mangt, og heldigvis er det viktig for dei aller fleste av oss å ta vare på kvarandre uansett. På person-nivå så blir det ikkje så mykje "oss og dei", og takk og pris for at vi kan møte kvarandre som mennesker. Det er forferdeleg synd at ikkje alle klarer det

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 08:53   #32
OnMyOwn
Medlem
 
OnMyOwn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Porsgrunn
Innlegg: 61
OnMyOwn er på en erverdig vei

Sv: 22. juli 2011, en dag vi aldri vil glemme!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Er det bare meg, eller er det litt klamt at alle legger ut norske flagg-bilder på facebook? Siden gjerningsmannen var nasjonalist mener jeg....

Jeg tror og håper at de aller aller fleste som har satt flagget på sin facebook profil har gjordt det i sympati med de berørte av gårsdagens hendelser. Et symbol på samholdet, demokratiet og friheten vi har i Norge. UAVHENGIG av nasjonalitet og hudfarge, ikke for å plassere skyld noe sted. Jeg synes det er trist hvis flagget vårt skal trekke paraleller til høyreekstreme!! Ekstremisme er galt uansett.


Sist redigert av OnMyOwn : 23-07-11 kl 09:11.
OnMyOwn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 08:57   #33
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: 22. juli 2011, en dag vi aldri vil glemme!

Det om folk legger ut flagg osv på facebook er vel totalt UVIKTIG oppi alt det jævlige som har skjedd!!

Det er helt forferdelig, tankene går til de som er berørte og de som er drept...

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 09:03   #34
Insyga
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 60
Insyga er på en erverdig vei

Sv: 22. juli 2011, en dag vi aldri vil glemme!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Er det bare meg, eller er det litt klamt at alle legger ut norske flagg-bilder på facebook? Siden gjerningsmannen var nasjonalist mener jeg....

Tror vi legger ut Norske flagg-bilder for å vise at Norge er sammen om å ha et land med ytringsfrihet, og at vi alle er samlet imot den grusomme handlingen som har skjedd.
Mine tanker går til de pårørende, men akkurat nå er jeg bare kvalm og nummen

__________________


Insyga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 09:18   #35
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: 22. juli 2011, en dag vi aldri vil glemme!

80 flotte norske ungdommar vart skotne og drepne. Vi kan berre håpe at det ikkje blir fleire, av dei som vart skadde. Eg kjenner til ei av dei. Hennar interesse er å gjere verda til ein betre stad. For alle. Ikkje berre for seg sjølv.

Eg deler ikkje det politiske synet, men engasjementet og entusiasmen og det ungdommelege håpet for framtida... Korleis kan ein mann gjere noko så grusomt? Eg klarer liksom ikkje heilt ta inn over meg det som har skjedd, for det er så enormt og så forferdeleg. Men vi må reagere, det er det menneskelege i oss som reagerer på vanviddet.

Nettopp det at folk legg ut flagg osv er ikkje uviktig. Det er ein måte vi kan symbolisere at vi bryr oss. Ingen liv skulle gått tapt i går. Tapet av kvar og ein av desse menneska skaper ubotelege sår. Men dei stod for noko som var viktig for dei sjølve, og for oss andre som bryr oss om kvarandre. Ingen kan bringe tilbake ein einaste av dei vi mista, men vi kan hedre det dei stod for, og vise at vi bryr oss ikkje berre m varme tankar men i handling, om enn lita og "uviktig". Vise at vi vil ta det med oss vidare i den framtida dei skulle vore ein del av.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 09:36   #36
LadyLike
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: 22. juli 2011, en dag vi aldri vil glemme!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det kan være så mye hvisomatte ... Det er jo sånn det er, livet, det er farlig å leve ...
Jeg skulle egentlig til byen, på Gunerius og kjøpe garn, men jeg fant ut at jeg ikke gad. Jeg kunne ha fått et vindu i hodet. Men jeg kunne også ha blitt overkjørt av en bil på vei til butikken i stad. Jeg krysser ofte Trondheimsveien utenfor overgangsfeltene, av latskap, også nå. Sånn kan man bare ikke tenke ...! Da blir jo livet helt uutholdelig ...

Jeg bor rett ved Sofienbergparken, som i flere år har vært et yndet sted for overfall og voldtekter. Så langt har jeg klart å beholde tryggheten jeg føler for å bevege meg fritt. Den skal jeg ikke slippe nå, på grunn av dette. Da er mest sannsynlig et ondt mål oppnådd ...

Jo så klart kan man ikke tenke sånn hele tiden, men jeg havnet jo midt oppi situasjonen 5min. etter at det skjedde. Folk løp rundt i panikk, røyk, kruttlukt, knuste glass overalt....Det er derfor jeg personlig ble litt redd. Jeg fikk jo bare beskjed om å løpe så langt unna jeg kunne og komme meg bort. Det var utorlig surrealistisk...

(og jeg pleier ikke være en person som tenker: hva om atte...men akkuratt i går synes jeg at jeg var for nærme..)

  Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 10:00   #37
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: 22. juli 2011, en dag vi aldri vil glemme!

Der jeg vokste opp var det et veldig sterkt nynazist-miljø som brukte det norske flagget mye, så for meg er det nesten bare 17. Mai det er ok å bruke flagget som symbol. Å se alle bruke det på den måten det brukes nå er for meg som å protestere mot Hitler med hakekors...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 10:04   #38
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: 22. juli 2011, en dag vi aldri vil glemme!

Det er vårt alles symbol!! Ta det tilbake!

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 10:12   #39
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: 22. juli 2011, en dag vi aldri vil glemme!

Er bare sjokkert over det som har skjedd..... Totalt ufattelig. Også sjokkert over alle som tok det for gitt at det var muslimer som stod bak!
Mine tanker går til de etterlatte

__________________



Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 10:15   #40
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: 22. juli 2011, en dag vi aldri vil glemme!

Opprinnelig lagt inn av LadyLike, her.

Jo så klart kan man ikke tenke sånn hele tiden, men jeg havnet jo midt oppi situasjonen 5min. etter at det skjedde. Folk løp rundt i panikk, røyk, kruttlukt, knuste glass overalt....Det er derfor jeg personlig ble litt redd. Jeg fikk jo bare beskjed om å løpe så langt unna jeg kunne og komme meg bort. Det var utorlig surrealistisk...

(og jeg pleier ikke være en person som tenker: hva om atte...men akkuratt i går synes jeg at jeg var for nærme..)

Selvfølgelig er det helt legitimt å bli redd! Særlig når man er midt oppe i det, noe annet hadde vært rart, det er jo rent instinkt å ville rømme fra fare ...! Jeg tenker mer på ringvirkningene -hva som ønskes oppnådd med denne type handlinger, hvis mål gjerne er å spre frykt og splittelse.


Ellers håper og tror jeg jo selvfølgelig at alle de som har byttet til norsk flagg som profilbilde på facebook, gjorde det med de beste intensjoner, som noen så fint sier over her. Jeg tenker vel mer bredt, egentlig, at nok flere tok ganske (og historisk sett, ikke overraskende, for all del) slutninger om hvem som kunne stå bak. Men enda verre, å ta flagget til inntekt for nasjonalistiske holdninger ...! Hvilket jo virkelig er fullstendig usmakelig i forhold til hva som har skjedd ...
At vi står samlet er viktig, og de eneste jeg egentlig bryr meg om her akkurat nå, er de berørte -de som har mistet noen, de som er skadet og som vil slite med ettervirkningene av dette. Det er helt forferdelig, og jeg er glad og takknemlig at jeg satt her trygt i den lille kåken min på Løkka, og så langt ikke kjenner noen impliserte.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 11:09   #41
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: 22. juli 2011, en dag vi aldri vil glemme!

Jeg la til et flagg på profilbildet mitt. For å vise støtte, for å vise samhold. Og jeg ser enda større grunn for å beholde flagget når gjerningsmannen er som han er.

Skal de få ta flagget vårt, som de omtrent har klart i Sverige?
Tro'kke det!

Det som har skjedd er uvirkelig og grusomt.
Jeg vet ikke hvordan jeg skal reagere eller hva jeg skal gjøre.
Hva er "lov" å gjøre og si. Hva skal vente?

Finnes ingen regler, men jeg tenker på det.
Jeg skal spille i et bryllup om to og en halv time.
Vet ikke hva jeg tenker om det heller.

*forvirret og trist*

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 11:17   #42
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: 22. juli 2011, en dag vi aldri vil glemme!

Det er milevis av avstand mellom nasjonal og nasjonalist. Jeg bebreider ingen ved å ha et flagg på facebook, og jeg håper det er som du sier, Aline. At vi skal få la flagget være et symbol for alt annet enn hva han som har gjort dette grusomme, og alle hans meningsfeller står for. Dette går igjen og igjen, swastikaen -et østlig symbol for evighet, vil for alltid være et symbol på ondskap, islam som religion er sterkt stigmatisert. Det er alltid noen som tar symboler, tro, etc til inntekt for sin egen grusomheter og galskap. For meg har det norske flagg aldri hatt noen stor betydning. Kanskje jeg er bortskjemt fordi jeg har vokst opp i fred og frihet? Men ikke f**n om noen skal få lov til å ta det som symbol for noe så ondt og sekulariserende som det høyreekstreme og nasjonalistiske står for!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 11:19   #43
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: 22. juli 2011, en dag vi aldri vil glemme!

Forvirret og trist
Dette skulle i utgangspunktet vært en svært så hyggelig dag her i heimen men det er ikke mye glede å spore her i dag

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 11:27   #44
Snorkfrøken....
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 31
Snorkfrøken.... er på en erverdig vei

Sv: 22. juli 2011, en dag vi aldri vil glemme!

For en tragedie, helt uvirkelig. Mine tanker går til de pårørende og rammede.

Snorkfrøken.... er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 11:27   #45
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: 22. juli 2011, en dag vi aldri vil glemme!

Siden dette er en handling som går ut over hele landet er det bare naturlig at flagget vårt brukes som en synlig måte å vise samhørighet på. Det er det ene vi har felles, og for mange er det kanskje den eneste måten å vise sin støtte og omsorg på. For oss som bor så langt unna alt som har skjedd så er det vanskelig å vite hva man ellers skal gjøre, men det påvirker jo oss også og våre hjerter blør like mye. Flagget blir et uttrykk for at vi står sammen i sorgen.

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 12:09   #46
LittForTung
Seniormedlem
 
LittForTung sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 1.128
LittForTung har en fantastisk aura rundt segLittForTung har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 22. juli 2011, en dag vi aldri vil glemme!

I natt var dødstallet 10 på Utøya. 7 i Oslo. I morges var det oppdatert.... Da kjente jeg at jeg ble fysisk dårlig.... J

a, det handler om å skape frykt. Gjerningsmannen sørget for å bli tatt - i live, for å spre sitt budskap og for å skape frykt for å være engasjert. Ikke, IKKE, la frykten ta overhånd...men ta vare på hverandre.

Varme tanker går til pårårende og etterlatte i dag...

__________________
Hilsen LittForTung
Min journal: På vei mot mitt endelige jeg!


LittForTung er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 12:14   #47
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: 22. juli 2011, en dag vi aldri vil glemme!

Jeg var på festival i går og hørte bare litt om det som hadde skjedd. Men en av de jeg traff der (en venninne av en venninne) hadde vært på Utøya på torsdag. Hun snakket med noen på øya og fortalte at de gjemte seg mens en politimann gikk rundt og mange var skutt. Det var skikkelig skremmende. Det var litt uvirkelig å være i en sånn setting når så forferdelige ting skjedde.

Men det var helt forferdelig når jeg våknet opp i dag tidlig og det gikk opp for meg at to venner og tdligere kollegaer av meg var på Utøya. Jeg hadde ikke tenkt på det en gang. Heldigvis så jeg på Facebook at de har overlevd og var uskadd. Det blir feil å si at de har det bra, for de har det ikke bra. Men de er uskadd. Takk og lov for det.

Nå skal jeg egentlig på festival, men jeg vet ikke om jeg orker det. De skal ha markeringer og har oppfordret alle til å stå sammen i musikken og sånn. Regner med det har lagt en demper på fylla iallefall. Men jeg vet ikke om jeg orker å gå. Kjenner jeg blir helt matt og sliten. Jeg tar ting veldig innover meg og hjertet mitt er med alle som har mistet noen eller er skadde. Sitter her og gråter.

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 12:26   #48
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: 22. juli 2011, en dag vi aldri vil glemme!

Jeg har grått mange tårer selv siden jeg sto opp. Jeg blir totalt overveldet, og klarer ikke helt å beskytte meg mot det. Men jeg tror at som det blir sagt, at vi kommer til, og også bør, gå tilbake til hverdagen vår ganske snart, men med det i ryggmargen at noe av uskyldigheten i landet vårt er borte ...

Det er helt absurd å tenke på nå at min første tanke, lenge før jeg skjønte NOE av omfanget (og fortsatt sa til meg selv at det bare måtte være en gasseksplosjon) var om Prince-konserten kom til å bli avlyst ... det er jo det eneste som har stått i hodet på meg de siste dagene. Akkurat nå så klarer jeg ikke en gang å tenke på det, selv om alle konsekvenser av dette bryter med vår frihet, så er jeg tynget av medfølelse for alle som er involvert.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 12:34   #49
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: 22. juli 2011, en dag vi aldri vil glemme!

Noen som har lest "aldri fucke opp" av Jens Lapidus? Klarer ikke få han ene av hovedpersonene ut av hodet, sikker på det kunne vært gjerningsmannen fra i går han skrev om! Ensom ulv som finner seg en sak han tror det er verdt å dø for. Hva skjer egentlig i det man bestemmer seg for å gå så langt for det man tror på?

__________________
Persistance pays!

Sist redigert av Carisma : 23-07-11 kl 12:47.
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 12:43   #50
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: 22. juli 2011, en dag vi aldri vil glemme!

http://prableen.origo.no/-/bulletin/...utoeya?ref=mst

Tårene bare triller. Mine tanker går til alle berørte. Min dypeste medfølelse går deres vei.

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Juli-starternes veietråd 2011! kattungen Ketolysekuren 217 17-08-12 06:39
Juli-startere 2011 kattungen Ketolysekuren 218 21-09-11 10:55
Skravle tråd for Juli 2011 startere :D mamae Ketolysekuren 0 03-07-11 16:56
Juli 2011 startere? (Veietråd) mamae Ketolysekuren 1 03-07-11 16:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no