Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hvordan kurere halsvondt uten sukker/sukkererstatning?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-02-10, 07:25   #1
Arnhild
Seniormedlem
 
Arnhild sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 686
Arnhild har en fantastisk aura rundt segArnhild har en fantastisk aura rundt seg

Hvordan kurere halsvondt uten sukker/sukkererstatning?

Auuuuuu Halsen er vond... Er det noen som har noen gode tips til å kurere halsvonde uten sukker eller sukkererstetning?. Før drakk jeg alltid te eller melk med honning, men det kan jeg jo ikke nå, da ødelegger jeg jo hele greia

__________________
Hemmeligheten bak suksess er hardt arbeid, det er derfor det er en hemmelighet... Karsten Isaksen
min journal


"Fettet sitter mellom ørene"
Arnhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 07:50   #2
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Hvordan kurere halsvondt uten sukker/sukkererstatning?

Jeg har lært meg en ting etter at jeg begynte m lakvarbo. Sukker gjør alt så mye verre. Det gjør at en blir sykere, betennelser blusser opp og infeksjonsfare øker... så hvis du er syk, så er det beste å holde seg unna.

Melk og melkeprodukter skal du også egentlig holde deg unna når du har halsvondt. Det øker slimproduksjonen og gjør det hele mye verre.

Men når dette er sagt, så er du syk og bør spise ting som er lett å få ned og som du syns er litt godt. Har du prøvd å lage gele av fun light? Det kjøler og glir rett ned

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 08:43   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan kurere halsvondt uten sukker/sukkererstatning?

Jeg bruker Fribols Hoste/hals (apoteket), smaker ikke nystekte vafler akkurat, men jeg synes de hjelper

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 09:08   #4
Arnhild
Seniormedlem
 
Arnhild sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 686
Arnhild har en fantastisk aura rundt segArnhild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan kurere halsvondt uten sukker/sukkererstatning?

Opprinnelig lagt inn av Nutta, her.

Jeg har lært meg en ting etter at jeg begynte m lakvarbo. Sukker gjør alt så mye verre. Det gjør at en blir sykere, betennelser blusser opp og infeksjonsfare øker... så hvis du er syk, så er det beste å holde seg unna.

Melk og melkeprodukter skal du også egentlig holde deg unna når du har halsvondt. Det øker slimproduksjonen og gjør det hele mye verre.

Men når dette er sagt, så er du syk og bør spise ting som er lett å få ned og som du syns er litt godt. Har du prøvd å lage gele av fun light? Det kjøler og glir rett ned

hmm... Takk for tipset

__________________
Hemmeligheten bak suksess er hardt arbeid, det er derfor det er en hemmelighet... Karsten Isaksen
min journal


"Fettet sitter mellom ørene"
Arnhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 09:11   #5
Arnhild
Seniormedlem
 
Arnhild sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 686
Arnhild har en fantastisk aura rundt segArnhild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan kurere halsvondt uten sukker/sukkererstatning?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Jeg bruker Fribols Hoste/hals (apoteket), smaker ikke nystekte vafler akkurat, men jeg synes de hjelper

Det hørtes kjent ut... Lurer på om jeg ble prakka på det i barndommen...? Fikk noen minner her

Men med ondt skal ondt fordrives! Da blir det apoteket i dag! Takk for bra forslag

__________________
Hemmeligheten bak suksess er hardt arbeid, det er derfor det er en hemmelighet... Karsten Isaksen
min journal


"Fettet sitter mellom ørene"
Arnhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 09:15   #6
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan kurere halsvondt uten sukker/sukkererstatning?

Bare hyggelig! Vet det er noen som har blandet sterk rød Fun saft og drukket varm, hvor mye den hjelper aner jeg ikke, men forsøket verdt?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 09:17   #7
Mocca :)
Medlem
 
Mocca :) sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Troms
Innlegg: 63
Mocca :) er på en erverdig vei

Sv: Hvordan kurere halsvondt uten sukker/sukkererstatning?

God bedring!!

Mocca :) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 09:33   #8
Arnhild
Seniormedlem
 
Arnhild sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 686
Arnhild har en fantastisk aura rundt segArnhild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan kurere halsvondt uten sukker/sukkererstatning?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Bare hyggelig! Vet det er noen som har blandet sterk rød Fun saft og drukket varm, hvor mye den hjelper aner jeg ikke, men forsøket verdt?

Ja, kan jo prøve det, men blir ikke helt det samme som solbærtoddy gitt...

__________________
Hemmeligheten bak suksess er hardt arbeid, det er derfor det er en hemmelighet... Karsten Isaksen
min journal


"Fettet sitter mellom ørene"
Arnhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 09:33   #9
Arnhild
Seniormedlem
 
Arnhild sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 686
Arnhild har en fantastisk aura rundt segArnhild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan kurere halsvondt uten sukker/sukkererstatning?

Opprinnelig lagt inn av Mocca :), her.

God bedring!!

Tusen takk Mocca

__________________
Hemmeligheten bak suksess er hardt arbeid, det er derfor det er en hemmelighet... Karsten Isaksen
min journal


"Fettet sitter mellom ørene"
Arnhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 09:42   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan kurere halsvondt uten sukker/sukkererstatning?

Jeg er indoktrinert med at Fisherman's friend kurerer halsbetennelse (jada, i voksen alder vet jeg jo at det bare er en planke faren min slo i meg), men jeg synes fortsatt det hjelper, og FF er jo stort sett sukkerfrie. Jeg pleier å kjøpe de originale eller de med salmiakk. Vet ikke hvilken type søtning det er i dem nå på stående fot, men når jeg kanskje spiser i gjennomsnitt én sånn pose i året, så har det ikke vært så farlig.
Jeg er jevnt over mindre forkjølet/syk, og når jeg først er det så har jeg kjappere restitusjon på lavkarbo også

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 09:44   #11
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Sv: Hvordan kurere halsvondt uten sukker/sukkererstatning?

Hva med te med sitron? Kan jo til nøds søtes med søtstoff av noe slag. Ellers har svigermor sverget til aloe vera-saft med sitron og ingefær (pulver) blandet med honning. Smaker hoppetau, men er ganske effektivt. du kan jo se om du dropper den skjea med honning, kan være det funker lell.

__________________
Start 01.09.2009
Delmål 1,2 & 3: -9kg oppnådd 02.11.2009, -9kg oppnådd 01.04.2010! -7kg oppnådd 07.10.2010!
Delmål 4:


Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 09:52   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan kurere halsvondt uten sukker/sukkererstatning?

Ingefær kurerer alt !
Jeg er også veldig fan av ingefær i skiver trukket i varmt vann, og med litt saft fra sitron i. Godt er det også! Det går mye av det om jeg føler meg litt tufs.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 11:29   #13
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan kurere halsvondt uten sukker/sukkererstatning?

Her er min hostedrikke, det er nok den samme som Photobscuras:

1 ss finhakket fersk ingefær legges i en stor kopp eller et glass som tåler varmt vann.
Hell på kokende vann og 1-2 ss sitronsaft. ha gjerne en skive sitron også oppi.
La det trekke og drikk sakte. Originalt er det en god ss med honning oppi dette.
Jeg har ikke hatt behov for denne etter at jeg begynte på ketolyse, så jeg har ikke testet ut hvordan det går uten honning. Jeg har lagd denne med kaldt vann (altså vann tilsatt smak), og da er det ikke nødvendig med noe noe søtt.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 13:19   #14
Arnhild
Seniormedlem
 
Arnhild sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 686
Arnhild har en fantastisk aura rundt segArnhild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan kurere halsvondt uten sukker/sukkererstatning?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

FF er jo stort sett sukkerfrie. Jeg pleier å kjøpe de originale eller de med salmiakk. Vet ikke hvilken type søtning det er i dem nå på stående fot, men når jeg kanskje spiser i gjennomsnitt én sånn pose i året, så har det ikke vært så farlig.

Ja, du har jo et poeng, men så jeg er i startfasen og kjemper hardt mot søtsuget!!

__________________
Hemmeligheten bak suksess er hardt arbeid, det er derfor det er en hemmelighet... Karsten Isaksen
min journal


"Fettet sitter mellom ørene"
Arnhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 13:23   #15
Arnhild
Seniormedlem
 
Arnhild sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 686
Arnhild har en fantastisk aura rundt segArnhild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan kurere halsvondt uten sukker/sukkererstatning?

Ja, selvfølgelig Lillevoff, Photobscura og Gracella! Sitron og ingefær, det er svaret

Enig med deg Photobscura, ingefær er kjempegodt, særlig med sashimi til

__________________
Hemmeligheten bak suksess er hardt arbeid, det er derfor det er en hemmelighet... Karsten Isaksen
min journal


"Fettet sitter mellom ørene"
Arnhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 13:40   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan kurere halsvondt uten sukker/sukkererstatning?

Opprinnelig lagt inn av Arnhild, her.

Ja, du har jo et poeng, men så jeg er i startfasen og kjemper hardt mot søtsuget!!

Ja, det skjønner jeg!
FF er jo ikke søte, så jeg skjønner ikke helt hva søtstoffet er der for .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sju slag til jul uten sukker Kitt Festmat 32 11-12-08 20:03
Peanøttsmør uten sukker? kristine89 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 22 19-08-08 03:41
Finnes det noe uten sukker?! Amalie22 Lavkarbo generelt 9 04-07-07 21:14
Ripsgelé uten sukker? Lovinda Lavkarbo generelt 3 11-09-05 13:25
En uke uten sukker smosje Generell ernæringsdebatt 15 11-02-05 16:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no