Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Tyggis, pastiller, drops osv.

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-02-10, 16:06   #1
Etram
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3
Etram er på en erverdig vei

Tyggis, pastiller, drops osv.

Hei!

Jeg har nettopp begynt på ketolysekur, mens savner tyggisen.
Er det noe annet av pastiller etc som kan spises? (utenom Ifa)
Jeg har funnet sukkerfrie Läkerol pastiller med totalt 90 g karbo, men av dette er alle 90 g sukkeralkoholer. Går det bra da? Den inneholder også sorbitol, noe jeg har hørt fungerer på samme måte som karbohydrater. Hva er egentlig sorbitol og hvor mye av det er "lov"?

Håper det finnes noe jeg kan fortsette med. Det hjelper meg å kutte ut søtstoffer, og hele tiden "putte noe i munnen"

Etram er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 16:11   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Tyggis, pastiller, drops osv.

Viss du scroller helt ned på siden her, så finner du flere tråder med samme spm.

Sorbitol skal ikke brukes på ketolysekuren., Står hvorfor i boka (har ikke den foran meg nå)

Sitat:

Håper det finnes noe jeg kan fortsette med. Det hjelper meg å kutte ut søtstoffer, og hele tiden "putte noe i munnen"

Men selv om drops osv er sukkerfritt, så er det søtstoff i det. Og spiser du det, så kutter du ikke ut søtstoff

Når jeg hadde de værste "flagene" med søtbehov, spiste jeg mat.
Og følger du kuren, spiser når du er sulten, spiser deg passe mett, så vil faktisk mye av søtbehovet bli borte

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 16:46   #3
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Tyggis, pastiller, drops osv.

Det er kommet noen nye IFA på markedet - med smak av bær hvis jeg ikke tar helt feil.....er det noen som har testet ut dem???

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 16:48   #4
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Tyggis, pastiller, drops osv.

Her er link:
http://produkter.nidar.no/eway/defau...1:5657:1:::0:0
og her er næringsinnhold:
http://www.nidar.no/eway/library/for...m/design/eway4

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 17:36   #5
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Tyggis, pastiller, drops osv.

Hei,
Her er en tråd der jeg har samlet sammen litt informasjon om lavkarbo og der finner du bl.a. en lik til tråden ”Unngå å bli lurt av søtstoffer”
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Husk at søtningsmidler kan trigge søthungerer. Får du i deg nok fett i løpet av dagen så skal du slippe å være fysen på noe søtt. I tillegg så er det mange av oss som må jobbe med den mentale biten for å få bukt med uvanen å skulle putte noe i munnen hele tiden…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 18:49   #6
Etram
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3
Etram er på en erverdig vei

Sv: Tyggis, pastiller, drops osv.

Jeg har faktisk merket at noe av søtbehovet har forsvunnet allerede (etter snart en uke), så det tyder jo på at det går rett vei! Tidligere når jeg hadde lyst på noe godt, tok jeg heller en tyggegummi og glemte bort hele lysten på noe søtt. Min måte å kontrollere det "mentale-suget"
Men takk for hjelp! Jeg får rett å slett bare spise meg mer mett etter hvert måltid og ha en Ifa i lommen i nødstilfeller!

Og arnakristin; jeg skal sette meg ned og lese igjennom alle linkene som ligger på den siden. MYE god informasjon ser jeg!! Takk!

Etram er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tyggis? Og sukkerfrie pastiller ... misseve Induksjonen 16 14-03-10 12:11
Tyggis /pastiller SuperMamma Ketolysekuren 2 31-01-10 09:40
Pastiller/drops ? guro_no Ketolysekuren 6 02-05-08 13:04
Drops, pastiller ol? ocean_star Spørsmål og svar 20 09-10-07 15:42
Tyggis / Pastiller Daizy Lavkarbo generelt 7 20-12-04 22:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no