Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Oopsie-roll

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-09-09, 18:05   #276
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Med litt søtning og litt vaniljeessens smaker de som vannbakkels (bare bedre )

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 20:25   #277
gamlasnyeliv
Medlem
 
gamlasnyeliv sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 117
gamlasnyeliv er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Ja, det vil jeg tro !!!! Skal definitivt teste det neste gang

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Med litt søtning og litt vaniljeessens smaker de som vannbakkels (bare bedre )

__________________


gamlasnyeliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 18:36   #278
mayor
Seniormedlem
 
mayor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: sauherad
Alder: 53
Innlegg: 748
mayor er ny på veien

Sv: Oopsie-roll

Salami? på ketose

first price sin danske salami inneholder:
14 g protein
1 g karbohydrat
50 g fett

__________________




Min Journal
mayor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 21:27   #279
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av mayor, her.

Salami? på ketose

first price sin danske salami inneholder:
14 g protein
1 g karbohydrat
50 g fett

Salamiene til Gilde har 0 karber. Ellers er ikke 1 gk mye heller. Og det er jo flott med alt det fettet!

Dessuten heter det å være i ketose...på ketolysekur...

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 11:12   #280
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

I går spiste jeg deilige Oopsie-rolls av mandarinkremost og noen dråper vanlije, men pisket krem med litt splenda og med bringebær i, overstrødd med litt valnøtter. :nam:

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 22:51   #281
Nuppe
Medlem
 
Nuppe sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 50
Innlegg: 99
Nuppe er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Aaah... Må bare få si, at etter uker uten noe å ha pålegget på, smakte dette himmelsk! jeg har laget dette i to dager nå, med forskjellige smøreoster, med splenda, og ser at ting skal gå lettere nå

TAKK!!

__________________

Utålmodige Nuppe


Nuppe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 15:01   #282
stinemarie
Medlem
 
stinemarie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 121
stinemarie er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Dette var seriøst helt sinnsykt godt

Anbefales. Jeg har lagd noen med hvitløk, noen med en krydderblanding, noen naturell og noen med søtning. De med søtning tok jeg i muffins former og de står i ovnen nå., Så de kan jeg ikke uttale meg om enda, men jeg antar de vil smake himmelsk de også

__________________
Jobber hardt for å nå målet til bryllupet 28.05.11
stinemarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 20:59   #283
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: Oopsie-roll

i dag hev jeg oppi ca en spiseskje peanøttsmør (den jeg har er det 7g karber pr 100g).
Det ble utrolig godt.

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 15:20   #284
Carrieanne
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 6
Carrieanne er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Gode! Men de smaker da egg...? Skal prøve med krydderost neste gang...

Carrieanne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 09:44   #285
Mayaya
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Nittedal
Alder: 46
Innlegg: 21
Mayaya er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Skjønner all ståheien med disse oopsiene. De er helt vidunderlig gode. Prøvde de for første gang i går og gud som jeg bare elsker dem. Disse skal jeg lage mange av, og de var så enkle å lage også.

Har lest oppskriften og sett mange skrive om dem her inne, men aldri laget dem. Skjønner ikke det nå at jeg kunne være så dum og ikke prøve. Har tenkt på det, men aldri giddi.

Men nå er jeg frelst

__________________
Startvekt 03.november 2009: 67,0kg
Mål er 52kg innen 01.mars 2011

Mayaya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 16:31   #286
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Oopsie-roll

...og der innså jeg at Fru Hauger, min heimkunskaplærer i 8. klasse, visste hva hun snakket om da hun prøvde å få oss til å innse at det var en god idé å bruke et glass når man skal skille plommen fra eggehviten... Siste plommen gikk rett i hvitene, gitt! Derfor det hetere ooopsie-roll sikkert

Er vel på tide å sprite opp lunsjen litt. Gutta på jobb lurte fælt når jeg stod ute i sterk storm og regn og grillet laksefilet på el-grillen i lunsjen forrige uke.

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 14:44   #287
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

...Oops. Lese oppskrifta, ja... brukte hele philadelphia-boksen jeg, så ca dobbelt så mye ost som det skulle være! Jaja - brettet står i ovnen, får se hvordan det går!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 19:55   #288
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

De ble gode tross ostedobling! Smakte i alle fall ikke egg/omelett, selv om jeg ble litt nervøs da de flatet ut etter å ha vært så store og bollete i ovnen, hehe. Prøver igjen i morgen med riktig mengde

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 18:36   #289
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Da har jeg laget en ny ladning med riktig mengde ost - brukte krydder- og pepperost, denne gangen De ble skikkelig fine!

Sånn ser de ut:



Og ca så store/tykke/fluffy er de i forhold til mine (små) hender:

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.



Sist redigert av Rin : 12-11-09 kl 18:37. Årsak: typo!
Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 11:07   #290
Smakfull
Medlem
 
Smakfull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 196
Smakfull er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Bakte disse i dag og de smaker kjempegodt! Hadde oppi kremost med kryddersmak.

Men jeg fikk ganske mange? Lagde av fire (små) egg, 100 g kremost og fikk omtrent 20 stykker. Stekte dem også i 20 minutter så lagde dem kanskje litt små.

Kjempegodt med ost og skinke på!

Smakfull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 11:38   #291
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Jeg syns det er veldig greit at de er litt små!
Får fint plass i brødristeren når de skal tines/varmes og jo flere ooopsier, jo mer pålegg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 22:32   #292
ingunnsj
Juniormedlem
 
ingunnsj sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 10
ingunnsj er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Jeg lagde mine første oopsie-rolls nå... Mine ble litt store, brukte 3 L-egg og 100g Philadelphia med hvitløk og urter. Fikk 12 ganske store og høye rolls... Har ikke smakt enda, bør vel vente til de er kalde?

Når man vil ha andre smaker, kan man bruke naturell-ost og heller tilsette smak på andre måter? Med krydder, peanøttsmør, kakao (hvis de skal være søte), osv?

Har akkurat begynt på dette lavkarbogreiene, og prøver panisk å finne en erstatning for brød, er avhenging...

__________________


ingunnsj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 22:55   #293
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av ingunnsj, her.

Har akkurat begynt på dette lavkarbogreiene, og prøver panisk å finne en erstatning for brød, er avhenging...

Da burde du prøve dette brødet!
Stekes det ordentlig, er det fantastisk!

Men husk at for noen hindrer selv brød- erstatninger vektnedgang!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 21:41   #294
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Laget oopsier for første gang forrige uke, og brukte de som brøderstatning i sandwichmaskinen. Kjempegodt , savnet bare at det knaste når jeg spiste. Dere som tiner i brødrister: blir oopsiene sprøe da, slik at de likner mer på måten brød oppfører seg i sandwichmaskin ?

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 22:27   #295
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Jeg tiner dem i brødristeren og tar så litt ekstra "risting" og så er de så sprø, så!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 22:30   #296
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg tiner dem i brødristeren og tar så litt ekstra "risting" og så er de så sprø, så!

Flott, takk for svar. Synes det er godt med toast med ost og skinke

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 00:20   #297
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Oopsie-roll

De smakte ingenting. Null og nada. Litt egg om jeg la godviljen til. Dessuten ble de ikke stekt inni når jeg brukte ett sånn muffinsbrett. Lagde dem med krydderost i går. Og en teskje fiberhusk. Brukte dem som hambugerbrød. De gikk ned men lager det neppe flere ganger.

Og så presterte jeg å la dem ligge i en pose i kjøkkenskapet fra tirsdag til i går. Det begynte å lukte så veldig, veldig fælt, og jeg satte i gang rundvask av kjøkkenet. De lå selvfølgelig i den siste hyllen jeg vasket.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 11:39   #298
stine2409
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1
stine2409 er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Akkurat nå står mine i ovnen, håper de blir gode første gang jeg lager Takk for oppskriften

stine2409 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: :) Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 11:59   #299
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Oopsie-roll

Mine første oopsie står i ovnen nå. Ble litt uluftig(??) når jeg la de på brettet, mulig jeg "vendre eggehvite/plomme" litt mye.... Men aldri pisket eggehvite stivt før! Testing testing!

Jeg laget vanlige naturelle.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 12:39   #300
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Oopsie-roll

Status: Jeg får dårlig samvittighet, tror jeg spiser LOFF jo! Heheh!

Spiste med masse grovleverpostei, sylteagurk, majones og fersk sopp, den andre med majo, ost og pepperskinke.
Temmelig luftig, men falt litt sammen etter at jeg tok de ut av ovnen, men gjør ingenting, lettere å legge pålegg på.

Dette her var en deilig avveksling fra ostekjeks ja! Og smaker ikke egg etter min mening, men loff.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Svar

Emneord
brøderstatning, oopsie


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no