Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lurer på noe ang LCHF!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-08-09, 16:07   #1
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Lurer på noe ang LCHF!

HVOR mye karbohydrater regnes egentlig som LOW når man samtidig skal spise high fat? Hvis man spiser 40 kh om dagen, så er det kanskje litt for mye om man spiser mye fett? Da burde man kanskje følge Fedon sin fett-anbefaling?
Dette er kanskje veldig individuelt, men hadde vært kjekt med noen kommentarer uansett

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 16:16   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lurer på noe ang LCHF!

Mener alt under 100- 120 regnes som lavkarbo.
"Bedre uten brød" ligger på 72, så vidt jeg husker.

Jeg spiser så mye fett jeg bare klarer når jeg er i ketose, ellers kutter jeg fett alt etter som hvor mye karbo- ting jeg spiser!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 16:16   #3
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Lurer på noe ang LCHF!

jeg lever LCHF, og jeg tar meg en agurk eller en avocado hver dag..

som oftest med bacon rundt

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 16:47   #4
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: Lurer på noe ang LCHF!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Mener alt under 100- 120 regnes som lavkarbo.
"Bedre uten brød" ligger på 72, så vidt jeg husker.

Jeg spiser så mye fett jeg bare klarer når jeg er i ketose, ellers kutter jeg fett alt etter som hvor mye karbo- ting jeg spiser!

Hmmmm....okay...? Så hvis man spiser mer enn 20 karber, så burde man spise litt mindre fett, kanskje? (for over 20 karber er man jo ikke nødvendigvis i ketose)

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 16:49   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lurer på noe ang LCHF!

Er i ketose opp til 50 karber, jeg da!
Grensen for når man faller ut er jo svært individuell, så man får nesten bare prøve seg frem.
Generellt er det jo sånn at jo flere karber, jo mindre fett. Er kombinasjonen som er verst!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 16:51   #6
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Lurer på noe ang LCHF!



noen dager spiser jeg jo( forferdelig) mye, men de dagene ikke en eneste agurk bit.

andre dager faktisk ikke så god tid til og spise.. de dagene blir det jeg spiser gjerne en salat til.

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 16:52   #7
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Lurer på noe ang LCHF!

Opprinnelig lagt inn av matitt, her.

Hmmmm....okay...? Så hvis man spiser mer enn 20 karber, så burde man spise litt mindre fett, kanskje? (for over 20 karber er man jo ikke nødvendigvis i ketose)

Jeg ville ikke kuttet ned på fettet så fort, Bedre uten brød anbefaler masse fett så lenge du holder deg på eller under 72 g karber om dagen.

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 16:55   #8
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Lurer på noe ang LCHF!

Hei,
Mener å ha lest her inne at man ikke behøver bekymre seg nevneverdig for fett før man overstiger Lutz’ 72 kh grense. …men kanskje en ide å lese boka Bedre uten brød av Lutz.
…men den generelle regelen er jo dess mer kh dess mindre fett.
…noen er i ketose selv oppi 40 kh, det er velig individuelt.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 17:01   #9
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Lurer på noe ang LCHF!

intresangt !

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 01:36   #10
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Lurer på noe ang LCHF!

Hei,
Har akkurat svart på et annet innlegg og fant fram disse gamle innleggene. Tenkte at det kunne være av interesse for dere også…
Er fett og ketose farlig, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23656
Fakta om utskeielser på lavkarbo, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24709
Magiske kropper, og magiske tall, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24058

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
LCHF diett Slankerinna Andre dietter 67 26-01-11 20:26
LCHF - og bare det? Paris Lavkarbo generelt 2 21-08-09 09:38
LCHF Kokebok sma Oppskrifter 9 15-02-09 15:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no