Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hjelp!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-09-05, 17:27   #1
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Hjelp!

Jeg kom over denne i et annet forum og er i beit for ord. Kan noen kommentere denne for meg?

Sitat:

Jeg er colaholiker og min lege anbefalte Cola light. Grunnen? Hun hadde vært på seminar om diabetes og der hadde de fått vite at Cola light er den eneste lett brusen hvor søtnings stoffet ikke omdannes til sukker...Så jeg prøver å kjøpe COla light i stedet..

  Svar med sitat
Gammel 21-09-05, 18:48   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Den der skjønte jeg ikke. Vet at Torkil anbefaler Pepsi Max. Trodde at disse inneholdt samme type støstoff jeg, - nemlig aspartame. Vet at det var snakk om At Cola skulle begynne å bruke Splenda. Men vet ikke om det har gjort det enda. Mulig denne legen har vært i utlandet, for der bruker de visst Splenda isteden for aspartame flere steder. Kan det være det tro ??

Uansett så mener jeg at all lettbrus er like ikke. Det er ikke bare søtstoffet, men fosforsyren (i kullsyren) - den er jo absolutt ikke bra for tennene og kroppen vår. Men det var en annen sak.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-09-05, 19:01   #3
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Takk, Nille. Nå har jeg litt mer skyts...

  Svar med sitat
Gammel 22-09-05, 04:08   #4
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Jeg kjøper ikke den altså, kunstig søtstoff blir da ikke omdannet til sukker . Men påvirke blodsukkeret det kan det nok. Det må være en eller annen missforståelse ute og går.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 22-09-05, 06:40   #5
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

jeg lurer også på dette med at det ommdannes til sukker... kan du be om en forklaring på hvordan det skjer?

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 22-09-05, 10:50   #6
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

enig med Kristian. høres ut som en misforståelse, det der

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-09-05, 13:44   #7
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

på jobben til mamma gir de de som har diabetes lettbrus istedet for juice ....

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 04-10-05, 09:28   #8
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Hjelp!

Socker är ett gift för den som är sockerberoende.

Beroendet sitter i hjärnan.

Den som regelbundet äter söta saker, naturliga eller konstgjorda, behåller sitt sockerberoende. Det är som att festknarka eller feströka på fredagskvällen. Resultatet är att man aldrig blir fri.

Vill man bli fri från sitt sockerberoende bör man konsekvent undvika söta saker.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Treng litt hjelp! Gro South Beach 7 11-05-06 21:53
Faren min - hjelp! Alfie Dr Lindbergs 8 28-04-05 12:15
Hjelp! American Induksjonen 2 10-01-05 10:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no