Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Til alle de som sliter med å finne en diagnose på seg selv

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-03-11, 08:23   #1
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Til alle de som sliter med å finne en diagnose på seg selv

Dette er kun til opplysning, men jeg synes det kan være greit å nevne det.
I vår tidsalder er det veeeeldig mange som lider av en skjult sykdom som man ikke finner svar på uansett hvor mange blodprøver man tar. Jeg har levd med en mor i mange år som lider av dette, og symptomene er veldig typisk for mange av innleggene her inne: ekstrem trøtthet, hodepine, lysskyhet, dårlig konsentrasjon, kvalme, prikkinger i huden, ...maaaaange symptomer. Sykdommen kalles El-allergi, dvs overfølsomhet for elektromagnetisk stråling.
I vår tidsalder utsettes vi for EKSTREMT mye stråling, vi omgir oss med elektroniske apparater hele tiden, og har gjerne trådløst nettverk i huset. Hvis du er en av dem som ikke helt klarer å finne noe galt, så kan det jo være lurt å søke litt opp om dette emnet
(skulle gjerne lagt ut noen linker, men jeg vet egentlig ikke mer enn det mamma har fortalt, men skal søke litt rundt

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 09:33   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Til alle de som sliter med å finne en diagnose på seg selv :)

Når du sier det så har jeg jo lest om mer utbredelse av el-allgeri, at folk blir bedre når de fjerner mye av strålingen rundt seg.

Mange av oss sitter jo blant annet midt i en rekke trådløse nettverk, vi bruker mye mobil osv osv og i andre land er det mye mer fokus på stråling og de har lavere grenser enn det vi har i Norge.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 10:09   #3
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Til alle de som sliter med å finne en diagnose på seg selv :)

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Når du sier det så har jeg jo lest om mer utbredelse av el-allgeri, at folk blir bedre når de fjerner mye av strålingen rundt seg.

Mange av oss sitter jo blant annet midt i en rekke trådløse nettverk, vi bruker mye mobil osv osv og i andre land er det mye mer fokus på stråling og de har lavere grenser enn det vi har i Norge.

Åja, Norges Strålevernforbund har jeg sluttet å stole på for lenge siden. De mener at vår toleransegrense er mye høyere enn hva den egentlig er, DET kan jeg se på min kjære mamma, som har blitt skikkelig syk av denne strålingen.

En annen ting som også har vært forsøkt neddysset i alle år er kvikksølvforgiftning, vær obs hvis du har amalgam i tennene Fyllinger som lekker kvikksølv ut til hjernen er ingen spøk, selv om alle tannleger har forsøkt å lure seg unna ansvaret sitt.

Jeg er ingen fanatiker, men tenkte kanskje at det kunne være greit å gjøre folk oppmerksom på at det finnes mange grunner til at vi blir syke i dagens samfunn, desverre.

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 10:30   #4
Medli
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 47
Medli er på en erverdig vei

Sv: Til alle de som sliter med å finne en diagnose på seg selv :)

Jeg tviler egentlig ikke på at alt av elektroniske duppeditter vi omgir oss med påvirker oss i det lange løp, og godt mulig noen mer enn andre.

Det eneste problemet med diagnosen 'EL-allergi', er at i studier hvor folk blindtestes, så greier ikke pasientene å skille mellom rom med og uten stråling.

Se f.eks. artikkel: http://www.forskning.no/artikler/2008/august/191701

Det er dermed ikke sagt at smerten og plagene til de som kaller seg selv eloverfølsomme ikke er ekte, men de stammer da sannsynligvis fra noe annet.

__________________


Medli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 11:17   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Til alle de som sliter med å finne en diagnose på seg selv :)

http://www.forskning.no/artikler/2008/august/191701

http://www.nrpa.no/elektromagnetiske...-overfolsomhet

Edit:
Ser at medli var litt kjappere enn meg med den ene linken ;-)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 12:10   #6
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Til alle de som sliter med å finne en diagnose på seg selv :)

IKKE som kritikk til trådstarter eller hennes mor.

Men jeg har lurt og tenkt på noe. Hvorfor er vi, som er en av verdens friskeste og rikeste befolkning, så himla opptatt av diagnoser?? ALT skal diagnoseres!

Å leve er helt vanlig, og alle dør vi til slutt. Jeg trodde lenge at "alle" var 100% symptomfrie når de ikke var uttalt sjuke. Så jeg trodde at noe var feil meg meg.... For kanske er jeg trøtt, sover lite, oppblåst i magen, kanskje litt vondt her og der, hodepine, lyssky, etc, etc. Vi er mennsker, ikke maskiner!

Trøtt? Åja, la meg for sent.
Sovet dårlig, lite? Hm, kanskje fordi jeg drakk kaffe eller vin eller spise for mye.
Oppblåst: Godis, vin, feil mat. Eller mensen.
Vondter: Stemmer, bærte jo den kassa igår!
Hodepine: Sittet feil da jeg leste.
Lyssky: Skift linser, bruk briller!

(ps. Om dere ikke forsto dette: Dette er MINE årsaker til att jeg iblandt ikke føler meg 100%, hva som er deres får dere finne ut selv. )

Husk det, ha en fortreffelig dag.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 16:57   #7
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Til alle de som sliter med å finne en diagnose på seg selv :)

Hehe, skal faktisk si at jeg er overrasket over å få såpass kritiske tilbakemeldinger på innlegget mitt, som bare var ment som en opplysning for dem som var interessert Det er så mange her inne som opplever mistro rundt lavkarbolivsstilen sin, så hadde faktisk trodd på litt flere åpne sinn
Når det gjelder blindtester, hver gang min mor kommer på besøk så kjenner hun med EN gang om jeg har husket å slå av det trådløse nettverket før hun kommer, hun har aldri tatt feil. Og jeg kan jo SE på henne at hun blir sliten av å se på TV, kjøre bil etc.
Jeg kommer ikke til å si så mye mer om denne saken, den er som sagt ment til opplysning, så får alle mene hva de vil

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 17:00   #8
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Til alle de som sliter med å finne en diagnose på seg selv :)

PS. når det gjelder linker fra statens strålevern så anser jeg dem å være like troverdige som statens ernæringsråd, dvs at jeg følger IKKE deres anbefalinger.

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 17:02   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Til alle de som sliter med å finne en diagnose på seg selv :)

Opprinnelig lagt inn av Vettel, her.

IKKE som kritikk til trådstarter eller hennes mor.

Men jeg har lurt og tenkt på noe. Hvorfor er vi, som er en av verdens friskeste og rikeste befolkning, så himla opptatt av diagnoser?? ALT skal diagnoseres!

Å leve er helt vanlig, og alle dør vi til slutt. Jeg trodde lenge at "alle" var 100% symptomfrie når de ikke var uttalt sjuke. Så jeg trodde at noe var feil meg meg.... For kanske er jeg trøtt, sover lite, oppblåst i magen, kanskje litt vondt her og der, hodepine, lyssky, etc, etc. Vi er mennsker, ikke maskiner!

Trøtt? Åja, la meg for sent.
Sovet dårlig, lite? Hm, kanskje fordi jeg drakk kaffe eller vin eller spise for mye.
Oppblåst: Godis, vin, feil mat. Eller mensen.
Vondter: Stemmer, bærte jo den kassa igår!
Hodepine: Sittet feil da jeg leste.
Lyssky: Skift linser, bruk briller!

(ps. Om dere ikke forsto dette: Dette er MINE årsaker til att jeg iblandt ikke føler meg 100%, hva som er deres får dere finne ut selv. )

Husk det, ha en fortreffelig dag.

Fordi at man faktisk veldig ofte trenger en diagnose for å få hjelp.
Bare tenk på alle elevene som sliter og ikke klarer en vanlig skoledag. De får ikke tilbud om tilpasset hjelp før de har en diagnose de kan klaske i bordet. Da MÅ skolen og kommunen stille opp.

Jeg får ikke hjelp fra NAV før jeg har en diagnose. Jeg får ikke tilrettelagt jobbsituasjonen min før jeg har en diagnose. En diagnose åpner SÅ mange dører at du aner ikke.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 17:08   #10
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Til alle de som sliter med å finne en diagnose på seg selv :)

Opprinnelig lagt inn av bigmum, her.

Hehe, skal faktisk si at jeg er overrasket over å få såpass kritiske tilbakemeldinger på innlegget mitt, som bare var ment som en opplysning for dem som var interessert Det er så mange her inne som opplever mistro rundt lavkarbolivsstilen sin, så hadde faktisk trodd på litt flere åpne sinn
Når det gjelder blindtester, hver gang min mor kommer på besøk så kjenner hun med EN gang om jeg har husket å slå av det trådløse nettverket før hun kommer, hun har aldri tatt feil. Og jeg kan jo SE på henne at hun blir sliten av å se på TV, kjøre bil etc.
Jeg kommer ikke til å si så mye mer om denne saken, den er som sagt ment til opplysning, så får alle mene hva de vil

Det prikker i ansiktet mitt når jeg sitter for lenge ved en pc.. Ubehagelig.

Dessute, i det første KOS står det om jording. Har ikke lest det så nøye ennå, men det er mange som sover bedre, er mindre stive i kroppen etter natta og som er i generellt bedre form etter at de jordet senga. Ikke vet jeg hvordan man gjør det, men jeg erindrer fra gammelt av så var det snakk om å ha kobber under senga for å slippe jordstråling. Det funket det også! Står kanskje noe HER?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 17:14   #11
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Til alle de som sliter med å finne en diagnose på seg selv :)

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det prikker i ansiktet mitt når jeg sitter for lenge ved en pc.. Ubehagelig.

Dessute, i det første KOS står det om jording. Har ikke lest det så nøye ennå, men det er mange som sover bedre, er mindre stive i kroppen etter natta og som er i generellt bedre form etter at de jordet senga. Ikke vet jeg hvordan man gjør det, men jeg erindrer fra gammelt av så var det snakk om å ha kobber under senga for å slippe jordstråling. Det funket det også! Står kanskje noe HER?

Det sto mye om det i et VOF-eksemplar... jeg vurderer seriøst å kjøpe et laken som kan plugges i kontakten (den jordete delen, ikke i strømmen hehe). Jeg er nemlig helt sinnsykt statisk på vinteren - uansett vær og føre, mens jeg på sommeren hvor jeg går mye barfot ute på plenen osv ikke har disse problemene i det hele tatt... Jeg var også mye mindre statisk da jeg var på Madeira og prøvde å gå så mye barfot som mulig

Dette er ikke det samme som står i linken din - der er det snakk om SKJERMING mot jordstråling, i VOF var det å få jordet seg selv så man slipper å gå med overskudd av elektroner i kroppen og bli statisk som meg. Får støt uansett - både i mennesker og i metall... veldig slitsomt og smertefullt...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 17:15   #12
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Til alle de som sliter med å finne en diagnose på seg selv :)

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det sto mye om det i et VOF-eksemplar... jeg vurderer seriøst å kjøpe et laken som kan plugges i kontakten (den jordete delen, ikke i strømmen hehe). Jeg er nemlig helt sinnsykt statisk på vinteren - uansett vær og føre, mens jeg på sommeren hvor jeg går mye barfot ute på plenen osv ikke har disse problemene i det hele tatt... Jeg var også mye mindre statisk da jeg var på Madeira og prøvde å gå så mye barfot som mulig

Jeg er også kjempestatisk! Det gnistrer omtrent hver gang jeg tar borti noe. Det var et laken sa du?? Må finne bladet og lese grundigere...

Det var VOFbladet det skulle være IKKE KOS!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 17:17   #13
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Til alle de som sliter med å finne en diagnose på seg selv :)

HER står det om jordingslaken.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 17:19   #14
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Til alle de som sliter med å finne en diagnose på seg selv :)

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg er også kjempestatisk! Det gnistrer omtrent hver gang jeg tar borti noe. Det var et laken sa du?? Må finne bladet og lese grundigere...

Det var VOFbladet det skulle være IKKE KOS!

Det finnes også en fot-støtte du kan plugge inn og sette barfot-beina på når du jobber på pc

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 17:21   #15
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Til alle de som sliter med å finne en diagnose på seg selv :)

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det finnes også en fot-støtte du kan plugge inn og sette barfot-beina på når du jobber på pc

Denne! Må kanskje prøve??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 17:21   #16
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Til alle de som sliter med å finne en diagnose på seg selv :)

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

HER står det om jordingslaken.

De som var nevnt i VOF koster ikke mer enn 7-800 kroner - eller var det fotstøtten? Uff - jeg orker ikke finne fram bladet akkurat nå - fått meg en halsbetennelse i tillegg til allerede elendig form så er litt giddaslaus

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 17:22   #17
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Til alle de som sliter med å finne en diagnose på seg selv :)

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

De som var nevnt i VOF koster ikke mer enn 7-800 kroner - eller var det fotstøtten? Uff - jeg orker ikke finne fram bladet akkurat nå - fått meg en halsbetennelse i tillegg til allerede elendig form så er litt giddaslaus

Sitat fra Helsepakken AS:

Sitat:

Se også gode artikler på norsk om jording og jordingsmatte i VOF nr.1/2011.

DA føler jeg meg trygg nok på dette til å prøve!!! Bare vi ikke får strømfeil i huset og jeg blir grillet istedet...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 17:29   #18
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Til alle de som sliter med å finne en diagnose på seg selv :)

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Sitat fra Helsepakken AS: DA føler jeg meg trygg nok på dette til å prøve!!! Bare vi ikke får strømfeil i huset og jeg blir grillet istedet...

Artikkelen var SVÆRT grundig - og som du vet - som elektroingeniør - dette har jeg faktisk tro på. Grunderen startet med et jordspyd og kabel inn gjennom soveromsvinduet hehe... gi oss oppdatering - dette kunne jeg tenkt meg å prøve selv også men må avvente litt penger inn først...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 17:41   #19
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Til alle de som sliter med å finne en diagnose på seg selv :)

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Artikkelen var SVÆRT grundig - og som du vet - som elektroingeniør - dette har jeg faktisk tro på. Grunderen startet med et jordspyd og kabel inn gjennom soveromsvinduet hehe... gi oss oppdatering - dette kunne jeg tenkt meg å prøve selv også men må avvente litt penger inn først...

Skal bestille fotgreiene i morgen.. Når jeg forhåpentligvis finner lommeboken.

Jeg var skikkelig jordet en gang.. Eksen sendte meg inn i jordkjelleren med ei lampe koblet til en uteskjøteledning. (Vi hadde ikke lommelykt) Jeg skulle stenge stoppekranen. Så der stod jeg med stoppekranen i den ene hånden, lampe tilkoblet strøm i den andre, føttene godt plantet i masse vann, men heldigvis gummistøvler! Det eksen IKKE fortalte var at skjøteledningen hadde skader. Men jeg merket det. Jeg mente jeg kunne såpass mye om strøm at HVIS ledningen var tett nok så skulle dette gå greit, de har jo for søren sjøkabler! Og uteledninger skal jo tåle endel vann. Jeg ble litt grillet, for å si det sånn...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 18:05   #20
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Til alle de som sliter med å finne en diagnose på seg selv :)

Opprinnelig lagt inn av bigmum, her.

Hehe, skal faktisk si at jeg er overrasket over å få såpass kritiske tilbakemeldinger på innlegget mitt, som bare var ment som en opplysning for dem som var interessert Det er så mange her inne som opplever mistro rundt lavkarbolivsstilen sin, så hadde faktisk trodd på litt flere åpne sinn
Når det gjelder blindtester, hver gang min mor kommer på besøk så kjenner hun med EN gang om jeg har husket å slå av det trådløse nettverket før hun kommer, hun har aldri tatt feil. Og jeg kan jo SE på henne at hun blir sliten av å se på TV, kjøre bil etc.
Jeg kommer ikke til å si så mye mer om denne saken, den er som sagt ment til opplysning, så får alle mene hva de vil

hehe.. bare se på innlegget som ett interessant innskudd på tråden din.
liker det du skriver jeg iallefall
det er ikke om å gjøre å stille en diagnose, men å finne ut hva det er som ligger bak symptomene istedet for å bli kaldt for hypokonder.
mange leger liker å kalle det det om de ikke finner svar på symptomene.

  Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 18:16   #21
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Til alle de som sliter med å finne en diagnose på seg selv :)

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

hehe.. bare se på innlegget som ett interessant innskudd på tråden din.
liker det du skriver jeg iallefall
det er ikke om å gjøre å stille en diagnose, men å finne ut hva det er som ligger bak symptomene istedet for å bli kaldt for hypokonder.
mange leger liker å kalle det det om de ikke finner svar på symptomene.

Ja leger liker også ordet VIRUS! De har jeg hatt en del av

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 18:16   #22
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Til alle de som sliter med å finne en diagnose på seg selv :)

Opprinnelig lagt inn av Vettel, her.

Men jeg har lurt og tenkt på noe. Hvorfor er vi, som er en av verdens friskeste og rikeste befolkning, så himla opptatt av diagnoser?? ALT skal diagnoseres!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Fordi at man faktisk veldig ofte trenger en diagnose for å få hjelp.
Bare tenk på alle elevene som sliter og ikke klarer en vanlig skoledag. De får ikke tilbud om tilpasset hjelp før de har en diagnose de kan klaske i bordet. Da MÅ skolen og kommunen stille opp.

Jeg får ikke hjelp fra NAV før jeg har en diagnose. Jeg får ikke tilrettelagt jobbsituasjonen min før jeg har en diagnose. En diagnose åpner SÅ mange dører at du aner ikke.

Jeg har blitt så pass mye verre av mine plager de siste årene at NAV anbefaler graderte uføretrygd! Selv om de fikk ALLE papirer da jeg ble sykemeldt og senere rehabilitering osv, må de nå ha alt på nytt! Og uten klare, troverdige diagnoser som MÅ være satt av spesialister, kommer jeg ingen vei!! Og desverre er det penger min familie lever av!

Om jeg kunne ha forklarte alle symptomer, ville jeg med glede gjort det, for da kunne jeg ha gjort noe for å bli kvitt alle smerter, ubehag og uvelheter!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 23:58   #23
Medli
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 47
Medli er på en erverdig vei

Sv: Til alle de som sliter med å finne en diagnose på seg selv :)

Opprinnelig lagt inn av bigmum, her.

Hehe, skal faktisk si at jeg er overrasket over å få såpass kritiske tilbakemeldinger på innlegget mitt, som bare var ment som en opplysning for dem som var interessert Det er så mange her inne som opplever mistro rundt lavkarbolivsstilen sin, så hadde faktisk trodd på litt flere åpne sinn
Når det gjelder blindtester, hver gang min mor kommer på besøk så kjenner hun med EN gang om jeg har husket å slå av det trådløse nettverket før hun kommer, hun har aldri tatt feil. Og jeg kan jo SE på henne at hun blir sliten av å se på TV, kjøre bil etc.
Jeg kommer ikke til å si så mye mer om denne saken, den er som sagt ment til opplysning, så får alle mene hva de vil

Ville ikke være overveldende negativ, som sagt vet man at plagene til disse er reelle. Men det er vanskelig å ta ordentlig stilling til det hele når det ikke finnes noe håndfast å ta tak i. Jeg har heller tenkt som så (uten at jeg har fordypet meg noe særlig i fysikk), at det heller kan være sammehenger med visse elektroniske apparater som vi ikke helt forstår enda, og at de kanskje utfører disse testene på feil måte. Det gir liten mening at mange mennesker skal 'bestemme seg' for å bli eloverfølsomme, bare for å bli latterliggjort og gjøre hverdagen vanskeligere for seg selv, på en måte..
Husk at jorden var flat -veldig- lenge, og mange lo godt av disse som hevdet noe annet.

Så langt menneskeheten har kommet til nå, så vil jeg si lavkarbo stiller i en litt annen posisjon, siden det faktisk finnes haugevis av positive forskningsresultater. Tiden vil vise om folk flest vil bli overbevist om at kosten er ufarlig, og faktisk sunn.
Og alt dette med diagnoser er i det hele tatt en veldig menneskelig ting. Vi elsker å kategorisere, fordi det gir oss trygghet, forståelse og orden i hverdagen.

__________________


Medli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 01:27   #24
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Til alle de som sliter med å finne en diagnose på seg selv :)

Opprinnelig lagt inn av bigmum, her.

symptomene er veldig typisk for mange av innleggene her inne: ekstrem trøtthet, hodepine, lysskyhet, dårlig konsentrasjon, kvalme, prikkinger i huden, ...maaaaange symptomer.

Jeg har også vært plaget med disse symptomene i årevis. De forsvant da karbohydratene forsvant fra kosten, særlig gluten.

Generellt tror jeg det handler om at vi utsettes for mange stressende elementer i kombinasjon. Ved å eliminere ett eller flere av disse vil kroppen måtte jobbe mindre, og dermed vil vi føle oss bedre. Kanskje er det ikke strålinga i seg selv som er problemet, men det er en ting mindre kroppen trenger å forholde seg til.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 10:30   #25
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Til alle de som sliter med å finne en diagnose på seg selv

Opprinnelig lagt inn av Vettel, her.

IKKE som kritikk til trådstarter eller hennes mor.

Men jeg har lurt og tenkt på noe. Hvorfor er vi, som er en av verdens friskeste og rikeste befolkning, så himla opptatt av diagnoser?? ALT skal diagnoseres!

Å leve er helt vanlig, og alle dør vi til slutt. Jeg trodde lenge at "alle" var 100% symptomfrie når de ikke var uttalt sjuke. Så jeg trodde at noe var feil meg meg.... For kanske er jeg trøtt, sover lite, oppblåst i magen, kanskje litt vondt her og der, hodepine, lyssky, etc, etc. Vi er mennsker, ikke maskiner!

Trøtt? Åja, la meg for sent.
Sovet dårlig, lite? Hm, kanskje fordi jeg drakk kaffe eller vin eller spise for mye.
Oppblåst: Godis, vin, feil mat. Eller mensen.
Vondter: Stemmer, bærte jo den kassa igår!
Hodepine: Sittet feil da jeg leste.
Lyssky: Skift linser, bruk briller!

(ps. Om dere ikke forsto dette: Dette er MINE årsaker til att jeg iblandt ikke føler meg 100%, hva som er deres får dere finne ut selv. )

Husk det, ha en fortreffelig dag.

Joda, jeg ser den, men som de over her har nevnt har det faktisk stor betydning for mange å få en diagnose, når noe er fullstendig hakke galt! Når man som f.eks meg blir arbeidsufør av sine plager.
For meg har det å få rett diagnose handlet om å bli tatt på alvor, få rett hjelp, og ikke minst eliminert all skyldfølelse jeg har følt for min egen utilstrekkelighet.

Interessant tråd, forresten.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sliter litt med å finne frem i oppskriftene ... Stor&liten Ketolysekuren 5 10-08-10 23:51
Sliter med å finne bra alternativer til frokost limala Spørsmål om matvarer og oppskrifter 11 14-03-09 18:40
Sliter med at jeg er mye sulten, selv om jeg er i ketose (legger ut ukesmenyen min) h.e.l.e.n.e Ketolysekuren 17 25-08-08 22:03
Sliter med å finne ut hva jeg skal velge etter Ketolyse ... Millsi Lavkarbo generelt 8 01-03-08 12:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no