Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

LCHF og p-pille

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-02-11, 17:20   #1
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

LCHF og p-pille

Eg tek p-pillen Yasmin og har no for 2.gong fått blødningar heilt i hytt og pine. Sist gong (2-3 veker sidan) var det berre småblødningar, men no kjennes det som mensen er her, dog med mindre blødningar enn normalt. Har lest fleire innlegg her inne, og eg lurer på kva erfaringar andre her har med dette? Vil dette gå seg til? Ikkje spesielt kjekt å ha det slik! Eg skal til legen om ikkje så lenge og tenkte å nevne dette også, for det finst vel p-piller med mindre hormoner i? Synest også det e så fint å kunne flytte mensen dersom eg føler det passar slik, men no virker det som at heile syklusen er på bærtur.... Kva erfaringar har dåke andre?

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 17:26   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: LCHF og p-pille

Om du leser litt i denne tråden, så ser du at dette er ganske normalt i starten av omlegging til et lavkarbokosthold!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 17:47   #3
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: LCHF og p-pille

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Om du leser litt i denne tråden, så ser du at dette er ganske normalt i starten av omlegging til et lavkarbokosthold!

takk!

Håpar det stabiliserer seg snart! Fytti kor kjedelig det er å ha det sånn!

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 18:24   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: LCHF og p-pille

Opprinnelig lagt inn av Mithila, her.

takk!

Håpar det stabiliserer seg snart! Fytti kor kjedelig det er å ha det sånn!

Det skjønner jeg! (Tro meg! ), men ta det som et godt tegn!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 19:38   #5
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: LCHF og p-pille

forresten, kva med å bytte p-pillemerke? eg synest eg har litt mykje humørsvingingar osv. Starta med Trionetta for ca 10 år sidan og gjekk over til Yasmin då Trionetta gjekk ut av produksjon eller noko. Skal ikkje Cerazette vere mindre hormoner i? Vart berre sittande å lure....

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 22:22   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: LCHF og p-pille

Opprinnelig lagt inn av Mithila, her.

forresten, kva med å bytte p-pillemerke? eg synest eg har litt mykje humørsvingingar osv. Starta med Trionetta for ca 10 år sidan og gjekk over til Yasmin då Trionetta gjekk ut av produksjon eller noko. Skal ikkje Cerazette vere mindre hormoner i? Vart berre sittande å lure....

Vel, der burde du kanskje forhøre deg med en gynokolog. Jeg går på yasmin av medisinske grunner, ettersom jeg har pcos, og ikke kan ta vanlige p-piller eller minipiller. Nå vet jeg ikke hvor lenge du har gått på yasmin, men om bivirkningene varer i mer enn tre måneder, så kan det være noe å tenke på.
Men det er veldig veldig vanlig at syklusen klusser seg til en periode når man lever lavkarbo, selv om man bruker hormonprevansjon.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 23:54   #7
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: LCHF og p-pille

Jeg gikk på Yasmin før, men når den fikk så mye negativ omtale for noen år siden (som egentlig viste seg å være litt tull), så skiftet jeg til microgynon. Den er mindre hormoner i, billigere og nå som jeg er over bivirkningene er jeg fornøyd. Flytter mensen når jeg vil, men kan ikke gå så mange mnd uten mensen som jeg kunne med yasmin. Ikke alle har bivirkninger av microgynon, men jeg fikk ganske så intense magesmerter, veldig plutselig, som forsvant like fort også. De kunne kun beskrives som mensensmerter. Men de sluttet og har forblitt borte i flere år nå. Men første 3-4 mnd var litt ekle

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 12:04   #8
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: LCHF og p-pille

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Vel, der burde du kanskje forhøre deg med en gynokolog. Jeg går på yasmin av medisinske grunner, ettersom jeg har pcos, og ikke kan ta vanlige p-piller eller minipiller. Nå vet jeg ikke hvor lenge du har gått på yasmin, men om bivirkningene varer i mer enn tre måneder, så kan det være noe å tenke på.
Men det er veldig veldig vanlig at syklusen klusser seg til en periode når man lever lavkarbo, selv om man bruker hormonprevansjon.

Eg starta på Trionetta for 10 år sidan, og bytta vel til yasmin for ehhhh... kanskje fire år sidan? Jammen ikkje sikker, men har gått på dei lenge. Føles som at eg alltid har hatt litt problemer med humøret, sånn at eg kjenner at tårene presser på av ingenting osv...

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En uke med lchf sk1974 Livets lyse side 4 24-10-10 22:29
LCHF og CLA StegforSteg Generell diskusjon 2 27-04-10 09:49
Et alternativ til Yasmin p-pille Photobscura PCOS og karbohydratkontroll 31 29-03-10 11:49
Ny på LCHF Virgo2 Generell diskusjon 6 26-01-10 21:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no