Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Spise ute?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-04-11, 21:51   #1
lillemy01
Medlem
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 67
lillemy01 er på en erverdig vei

Spise ute?

Ja hei jeg er ny og begynner med ketolyse kuren til tirsdagen etter påske. Målet mitt er å gå ned 25-30 kilo. Med andre ord ganske mye som kommer til å ta ganske så lang tid. Men jeg tenkte at jeg har ett relativt "sosialt" liv. Pga jobben til mannen min må vi ofte ut å spise. Så da tenker jeg finnes det noen steder det er bedre for lavkarbo folk til å spise? Og eventuellt hvor? Samt når dere er ute og spiser hva bestiller dere?

lillemy01 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 22:08   #2
kroi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Hedmark
Innlegg: 33
kroi er på en erverdig vei

Sv: Spise ute?

Hei. Jeg spiser ute innimellom, og da ber jeg om å få maten servert uten potet/ris/pasta/brød, men at jeg heller vil ha mer salat eller grønnsaker. Det har så langt aldri vært noe problem. Hvis jeg syns sausen er søt spiser jeg mindre av den.

Det er smart å holde seg til ren fisk/kjøtt/fugl, ikke blandingsprodukter.

kroi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 22:12   #3
Lolls
Nytt Medlem
 
Lolls sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5
Lolls er på en erverdig vei

Sv: Spise ute?

Jeg gir beskjed om at jeg ikke vil ha brød/potet/pasta ++.
Er jeg usikker bestiller jeg bare en salat med kylling/skinke uten mais og andre forbudte ting

Lolls er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 22:56   #4
Edla
Medlem
 
Edla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Slattum
Innlegg: 219
Edla er ny på veien

Sv: Spise ute?

Jeg pleier også å si at jeg ønsker mere grønnsaker og sallat og ikke vil ha karbobombene! Funekr som bare det!

__________________
Delmål 3: Gå ned til 93kg og ha tatt av totalt 25kg -12/1-12
Delmål 4: 92 og BMI=Overvektig -16/1 -12
Delmål 5: 88kg og totalt vekttap på 30kg





Edla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, lavkarbo med shakes Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 23:23   #5
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Spise ute?

Jeg har vært ute 1 gang, og jeg endte med å bestille en kebabtallerken, og jeg ba de bestemt om å ikke komme med noe potet eller noe sånt i tillegg. Kun kebabkjøttet og en grønn salat. Men fatet ble ikke pent nok tydeligvis for de, for de kom med brød i stedenfor i tillegg men det spiste sønnen min for meg heldigvis hehe. Skal sies at dette var på en bedre restaurant, så de serverte rent kebabkjøtt (lammekjøtt), ikke sånn kvernet og blandet man får på en take away plass.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 23:27   #6
littleme
Medlem
 
littleme sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 373
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spise ute?

Jeg var på Egon og bestilte kyllingsandwich, uten brød Det gikk helt fint, og jeg fikk ekstra kylling og salat isteden før brødet, så super service der altså!

__________________



littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 23:54   #7
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Spise ute?

Når jeg spiser ute spiser jeg det jeg pleier, men med salat eller grønnsaker ved siden av kjøttet eller omeletten. Tar gjerne litt av sausen, men det er svært lite- det kan jo faktisk være møe sukker i de sausene. Ber om litt rømme hvis jeg spiser salat, da vet jeg hva jeg får.

__________________
Tålmodighet er en dyd

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 13:06   #8
Zalah
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Spise ute?

Pleier aldri ha problem med å få ekstra grønnsaker (og sausen servert vedsiden av).
Biff, fisk, grillspidd, stek, lammekoteletter....utvalget er enormt. Er det dessert er det bare å stå over eller be om litt frukt/bær. De fleste restauranter er veldig behjelpelige synes jeg!

  Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 15:01   #9
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spise ute?

Huff jeg syns det er kjempe vanskelig å spise ute.. er utdannet kokk, å er kjempe glad i de bedre restaurantene. Jeg lar heller vær å gå ut enn å måtte begrense meg så mye på menyen.. Spesielt fordi jeg er så vant til å spise ute, da kan man heller lage noe som er litt "tryggere" og bedre hjemme .. Savner spesielt sushi besøkene på aker brygge...

Ønsker deg lykke til på lavkarbo

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 17:09   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Spise ute?

Jeg har heller aldri hatt noe problem med og spise ute - det er heller din motivasjon som kan bli en utfordring Hvis du/dere også kan påvirke restaurant er det greit og ikke ta en pizza/italiensk restaurant, men heller en som feks Egon - som har litt av hvert og i tillegg pleier å ha mye gode grønnsaker til

Hvis du synes det er ubehagelig og bestille "annerledes" ved bordet så andre hører, går du og snakker med personalet FØR de kommer til bordet ditt for eksempel. Jeg har alltid opplevd at de ønsker og hjelpe til så det blir så bra som mulig for deg

Djengis khan er jo stedet vi skal ha lavkarbotreff i Oslo på fredag - så det er nok ganske lavkarbo-vennlig har jeg forstått

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 19:28   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Spise ute?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Jeg lar heller vær å gå ut enn å måtte begrense meg så mye på menyen..

Så mennesker med matintoleranse, f.eks nøtteallergi/laktoseintolleranse o.l skal aldri gå ut og spise de da for å slippe å lage vanskeligheter for seg selv og personalet? Jeg vil tro at proffe restaurantansatte gjerne tilpasser maten fremfor å gjøre folk syke

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 20:32   #12
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spise ute?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Så mennesker med matintoleranse, f.eks nøtteallergi/laktoseintolleranse o.l skal aldri gå ut og spise de da for å slippe å lage vanskeligheter for seg selv og personalet? Jeg vil tro at proffe restaurantansatte gjerne tilpasser maten fremfor å gjøre folk syke

Jeg snakket bare for meg selv...

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 20:40   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Spise ute?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Jeg snakket bare for meg selv...

Ja, men du kan jo også rammes av en slik intoleranse. Ville du da slutte å gå ut?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 20:54   #14
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Spise ute?

Jeg er enig med Maylinn. Det er enklest å være hjemme på eget kjøkken. MEN: Det kommer veldig an på hvor i prosessen man er. Etterhvert som man føler seg tryggere på karboinnhold, mengder og matvarer generelt er det lettere å vite HVA man skal velge og hvilke endringer man skal be om. F. eks. ikke potet, mer brokkoli i stedet. Hvordan er sausen laget, det bør servitøren kunne svare på. Er den jevnet med mel, ber du om en uten jevning eller evt. smør. Tror etterhvert jeg er blitt flinkere til å luke bort "fellene" når jeg spiser ute.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 21:08   #15
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spise ute?

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

Jeg er enig med Maylinn. Det er enklest å være hjemme på eget kjøkken. MEN: Det kommer veldig an på hvor i prosessen man er. Etterhvert som man føler seg tryggere på karboinnhold, mengder og matvarer generelt er det lettere å vite HVA man skal velge og hvilke endringer man skal be om. F. eks. ikke potet, mer brokkoli i stedet. Hvordan er sausen laget, det bør servitøren kunne svare på. Er den jevnet med mel, ber du om en uten jevning eller evt. smør. Tror etterhvert jeg er blitt flinkere til å luke bort "fellene" når jeg spiser ute.

Ja her er jeg veldig enig med deg i egentlig alt du skriver. Jeg har spist lavkarbo siden slutten av januar, å jeg føler meg egentlig ikke så trygg når vi er ute å spiser. Vi var ute på big horn, hvor jeg spurte om hvordan de hadde laget sausen, for den var jeg veldig i tvil i.... Servitøren sa den var helt ok for meg, men jeg falt rett ut av ketosen... Mistenker at sausen dessverre ikke var laget helt fra bunn.. Da føler jeg meg veldig mye tryggere med å lage maten selv hjemme... Sushi restaurant besøk blir jo utelukket, dessverre, for jeg elsker sushi!! Når jeg har nådd målet mitt skal jeg ikke være så hard med meg selv at jeg aldri kan gå ut å spise sushi Gleder meg

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 21:16   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Spise ute?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Sushi restaurant besøk blir jo utelukket, dessverre, for jeg elsker sushi!!

Jeg har spist Sashimi endel ganger i det siste, og nå syns jeg det er bedre enn sushi. Det følger som regel med litt grønnsaker også (salat, reddik, agurk o.l.) så det er perfekt for lavkarbo. Litt lite fett, men man kan ta noen bær med fløte når man kommer hjem

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 21:26   #17
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spise ute?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg har spist Sashimi endel ganger i det siste, og nå syns jeg det er bedre enn sushi. Det følger som regel med litt grønnsaker også (salat, reddik, agurk o.l.) så det er perfekt for lavkarbo. Litt lite fett, men man kan ta noen bær med fløte når man kommer hjem

Ja sashimi er jo faktisk også veldig godt!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 21:32   #18
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Spise ute?

Synes det er litt skummelt å spise ute.
Glemmer ikke en gang jeg bestilte omelett. Det skulle jo være trygt det.
Falt ut av ketose.
Spurte dagen etter på samme kafe om de hadde laget omeletten selv og av hva og da viste det seg at den var laget av pulver

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 21:34   #19
monja
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Rock City
Alder: 46
Innlegg: 325
monja er på en erverdig vei

Sv: Spise ute?

Jeg har ikke spist ute så mange ganger siden jeg begynte på lavkarbo, men de gangene jeg har vært ute har jeg, som flere andre her, bedt om mer salat/grønnsaker istedet for brød/poteter/pasta/ris. Det har aldri vært noe problem.

__________________
Min MUP

monja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 21:35   #20
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spise ute?

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Synes det er litt skummelt å spise ute.
Glemmer ikke en gang jeg bestilte omelett. Det skulle jo være trygt det.
Falt ut av ketose.
Spurte dagen etter på samme kafe om de hadde laget omeletten selv og av hva og da viste det seg at den var laget av pulver

Det gjorde en kamerat av meg også Tror mange kafeer bruker de pulver blandingene...

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 21:57   #21
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Spise ute?

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Synes det er litt skummelt å spise ute.
Glemmer ikke en gang jeg bestilte omelett. Det skulle jo være trygt det.
Falt ut av ketose.
Spurte dagen etter på samme kafe om de hadde laget omeletten selv og av hva og da viste det seg at den var laget av pulver

Dette er grunnen til jeg har et såpass høyt ønske om å få åpne en egen lavkarbo café! Da vet lavkarboere hva de får, for alt vil være ekte varer og oppgitt karbo i gram for hver enkelt vare til salgs.. Men jeg får ikke åpnet den uten hjelp desverre.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 22:21   #22
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Spise ute?

Litt på siden - men i USA har de fleste restaurantkjeder (ikke mcdonalds og slikt) faktisk lavkarboalternativer på menyen og man oppfordres til å si fra så får man maten mer lavkarbovennlig

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 22:32   #23
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spise ute?

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Dette er grunnen til jeg har et såpass høyt ønske om å få åpne en egen lavkarbo café! Da vet lavkarboere hva de får, for alt vil være ekte varer og oppgitt karbo i gram for hver enkelt vare til salgs.. Men jeg får ikke åpnet den uten hjelp desverre.

Kjempe ide! Flink du er! Kanskje det er en drøm som kan gå i oppfyllelse en dag? Hvem vet

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 02:04   #24
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Spise ute?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Kjempe ide! Flink du er! Kanskje det er en drøm som kan gå i oppfyllelse en dag? Hvem vet

Takk for det. Jeg bor i en liten by, så jeg er redd det ikke er marked for det, evt en vanlig café med et lavkabro alternativ.
Min søster driver å utdanner seg slik at hun har mulighet til å ta en sjefsstilling og er også giret på å åpne en café som er bla amme-vennlig og generelt for småbarnsmødre. Så det er ikke usannsynlig at det blir med tiden, men for nå er dette bare en drøm jeg og hun har hatt lenge.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 05:59   #25
insulininja
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 23
insulininja er på en erverdig vei

Sv: Spise ute?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Litt på siden - men i USA har de fleste restaurantkjeder (ikke mcdonalds og slikt) faktisk lavkarboalternativer på menyen og man oppfordres til å si fra så får man maten mer lavkarbovennlig

Jeg har bestilt Big Tasty meny med sidesalat og Bonaqua, uten brød, på Mc D et par ganger i Norge. De hiver salat og burger m ost/dressing i en sånn salatboks. Helt greit, om enn mye dritt i dressingene. (Er en gang hvert skuddår)

Nå er jeg i New Delhi, et område kjent for sitt hvete, stivelse og melkebaserte kjøkken, og her er det LITE forståelse for at jeg ikke vil spise alt - men det går an å styre unna her også

insulininja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan man spise is? Paris Lavkarbo generelt 44 16-05-11 22:55
Hva kan jeg spise? Evvy Generell diskusjon 1 01-09-10 18:54
MÅ man spise ..? magdalena Ketolysekuren 3 27-05-08 22:37
Kan man spise så mye man vil? AltforStor Ketolysekuren 12 18-08-07 00:11
BØR jeg spise/eller la være å spise skinnet på den grillede kyllingen? Tette80 Ketolysekuren 2 27-04-07 09:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no