Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Et litt anderledes syn på lavkarbo

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 21-05-11, 21:42   #76
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Jeg mener helse henger sammen med fettprosent også. Klart mange syke som har lav fettprosent, men generelt så henger det sammen pga for mye fett på kroppen er jo bare dritt og dødvekt. Ikke noe man har behov for.
Sunn fettprosent hos menn mener jeg er 6-10% og kvinner er jo seff høyere, men usikker på hvor mye

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min
Gammel 21-05-11, 21:44   #77
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Jeg forstår ham slik at hans råd er å ha et åpent sinn og vurdere alternativer hvis lavkarbokosthold ikke fungerer for deg.


-

Da er du mer åpen enn jeg klarer og være... jeg ser ikke at det er alternativer til lavkarbo han selger - det er ekstremdiett med 95% karbo og 20 bananer om dagen
I tillegg opplever jeg det som respektløst og tro at vi alle her inne ikke klarer og tenke selv, og at vi ikke HAR forsøkt ganske mange forskjellige retninger før vi havna på lavkarbo

Men nå synes jeg jo det er godt og bli litt engasjert av konfrontative påstander mot et kosthold som fungerer for meg - får opp blodtrykket litt liksom

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 21-05-11, 21:44   #78
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Jeg mener helse henger sammen med fettprosent også. Klart mange syke som har lav fettprosent, men generelt så henger det sammen pga for mye fett på kroppen er jo bare dritt og dødvekt. Ikke noe man har behov for.
Sunn fettprosent hos menn mener jeg er 6-10% og kvinner er jo seff høyere, men usikker på hvor mye

Vi går jo NED i fettprosent på lavkarbo...
Har gått ned ca 25 kg siden jeg la om, noe av det må nødvendigvis være fett

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 21-05-11, 21:45   #79
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Ikke jeeeez meg din dust! De aller fleste her inne har spist lavkarbo og lavfett og litt protein i lang tid for å oppnå bedre helse og lavere vekt. Du har jo ikke oversikt over hva alle har spist så jekk deg ned noen hakk er du snill.

lavkarbo forum = lavkarbo? dette er da som regel høy fett eller ialefall høy protein som mener alle bør stille spørsmåltegn til

Du mener at din ekstremdiett med 20 bananer pr dag er bedre enn lavkarbo? Good for you - fortsett slik og la nå oss få spise fettet vårt i fred

Det har gjort susen for meg som sagt posten heter et anderledes syn på lavkarbo.


Hvor lenge har du spist slik? Hva sier blodprøvene din om feks folat, B12 og jern?

Me tanke på b12, de fleste trenger det supplementet.
http://www.amazon.com/Could-Be-B12-E...6007082&sr=1-1

Vært å lese er skrevet av HARDCORE kjøtteter

Jeg skal ta veldig snart, men du kan finne mange blodprøver ute på youtube.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min
Gammel 21-05-11, 21:46   #80
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

[quote=dydde;1112634]

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.


ja vi dreper ALLLLLLE, eller en del?
Er jo easy det, men tvangsføder mora med en kunstigpenis med sæd i så bang produserer dem melk året rundt, ezy. Men seff doen kalver må bøtes med livet

HÆ? Melker ikke kua uansett kalving eller ei? Går de ikke i fjøsen sånn tre ganger om dager og melker de???

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 21-05-11, 21:46   #81
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Vi går jo NED i fettprosent på lavkarbo...
Har gått ned ca 25 kg siden jeg la om, noe av det må nødvendigvis være fett

Så klart, man pleier å gå ned så lenge man spiser mindre kalorier Hvor mye er fett? tja bruk fettlkype eller mål det med fansy maskiner
Så lenge du er like sterk så før, dette sjekker man enkelt med å løfte vekter osv. så vet man at muskler ikke er tapt. Joggetur lettere å raskere? klart bonus

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min
Gammel 21-05-11, 21:48   #82
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

[quote=Cherry;1112712]

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.


HÆ? Melker ikke kua uansett kalving eller ei? Går de ikke i fjøsen sånn tre ganger om dager og melker de???

Vel... er bare å søke det opp
Tror ikke de trenger å produsere melk så lenge dem ikke har kalver?
Vet at mor mi slutta å produsere melk i brystene for mange år siden.
Melka er for kalver sist jeg sjekka, har ikke møtt en ku som vil at jeg skal suge på brystene hennes

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min
Gammel 21-05-11, 21:49   #83
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Da er du mer åpen enn jeg klarer og være... jeg ser ikke at det er alternativer til lavkarbo han selger - det er ekstremdiett med 95% karbo og 20 bananer om dagen
I tillegg opplever jeg det som respektløst og tro at vi alle her inne ikke klarer og tenke selv, og at vi ikke HAR forsøkt ganske mange forskjellige retninger før vi havna på lavkarbo

Sier ikke alle har det, men noen. Siden jeg var der selv. Så jeg prøver å nå ut til dem som kanskje sliter. Men også til alle bare for å undersøke hva som er ute der.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min
Gammel 21-05-11, 21:50   #84
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Så klart, man pleier å gå ned så lenge man spiser mindre kalorier Hvor mye er fett? tja bruk fettlkype eller mål det med fansy maskiner
Så lenge du er like sterk så før, dette sjekker man enkelt med å løfte vekter osv. så vet man at muskler ikke er tapt. Joggetur lettere å raskere? klart bonus

Tja, når jeg gikk ned på det meste, lå jeg på 3500-4500 kcal. Ikke fysisk aktiv utover turer med hundene
Jeg kn ikke trene særlig pga sykdom skjønner du
Jeg tror kanskje du først og fremst er opptatt av preastasjoner og det å bygge kropp.
Men, de aller fleste her inne spiser lavkarbo for å slanke seg og få bedre helse.
Og da fungerer lavkarbo helt utmerket, for de fleste

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 21-05-11, 21:51   #85
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Tja, når jeg gikk ned på det meste, lå jeg på 3500-4500 kcal. Ikke fysisk aktiv utover turer med hundene
Jeg kn ikke trene særlig pga sykdom skjønner du

Så bra
Hva me å bli kvitt sykdommen?

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min
Gammel 21-05-11, 21:51   #86
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Da er du mer åpen enn jeg klarer og være...


Ja, der har du meg i et nøtteskall :-)


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 21-05-11, 21:53   #87
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

[quote=dydde;1112716]

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.


Vel... er bare å søke det opp
Tror ikke de trenger å produsere melk så lenge dem ikke har kalver?
Vet at mor mi slutta å produsere melk i brystene for mange år siden.
Melka er for kalver sist jeg sjekka, har ikke møtt en ku som vil at jeg skal suge på brystene hennes

*gjesp*

Mora di slutte å produsere melk fordi du skulle slutte å henge i puppen på henne, men jeg tror det var noe for tidlig, for tror ikke du har fått med deg alle de gode antistoffene i morsmelka som gjør deg rusta til livet.

Rude, I know, I don't care.

Kua produserer melk så lenge den blir melka.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 21-05-11, 21:54   #88
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Så bra
Hva me å bli kvitt sykdommen?

Har skrevet det i flere innlegg allerede, på lavkarbo er jeg friskere enn på mange år. Etter 5-6 år hjemme ser det ut til at jeg kan begynne å jobbe igjen.
Selv jernlager og blodprosent har begynt å stige etter kostomlegginga

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 21-05-11, 22:01   #89
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Har skrevet det i flere innlegg allerede, på lavkarbo er jeg friskere enn på mange år. Etter 5-6 år hjemme ser det ut til at jeg kan begynne å jobbe igjen.
Selv jernlager og blodprosent har begynt å stige etter kostomlegginga

Kanon, men enda ikke frisk?

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min
Gammel 21-05-11, 22:01   #90
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

[quote=Cherry;1112726]

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.


*gjesp*

Mora di slutte å produsere melk fordi du skulle slutte å henge i puppen på henne, men jeg tror det var noe for tidlig, for tror ikke du har fått med deg alle de gode antistoffene i morsmelka som gjør deg rusta til livet.

Rude, I know, I don't care.

Kua produserer melk så lenge den blir melka.

Ok. Kan du gi meg kilden til det også?

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min
Gammel 21-05-11, 22:03   #91
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Jeg yter mye bedre på trening når jeg er i ketose, så jeg vet ikke om jeg vil gå over til 95% karbohydrater gitt.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening!
Gammel 21-05-11, 22:03   #92
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Jeg yter mye bedre på trening når jeg er i ketose, så jeg vet ikke om jeg vil gå over til 95% karbohydrater gitt.

Ok, har du prøvd begge for å sammenligne?

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min
Gammel 21-05-11, 22:05   #93
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Kanon, men enda ikke frisk?

Ikke helt nei. Det hender det tar litt tid med oss som har kroniske diagnoser.
Poenget for meg er å bli friskest mulig på et kosthold jeg trives med

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 21-05-11, 22:07   #94
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Ikke helt nei. Det hender det tar litt tid med oss som har kroniske diagnoser.
Poenget for meg er å bli friskest mulig på et kosthold jeg trives med

Helt enig selv om jeg alltid går for helt frisk

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min
Gammel 21-05-11, 22:09   #95
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Helt enig selv om jeg alltid går for helt frisk

Hehe, har man mulighet til det så gjør man selvsagt det

Men, det er nok en del sykdommer som er kroniske, man vil ha dem så lenge man lever. Da får man finne ut hvordan man kan leve for å leve best mulig MED sykdommen, ikke sant?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 21-05-11, 22:14   #96
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

[quote=Cherry;1112712]

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.


HÆ? Melker ikke kua uansett kalving eller ei? Går de ikke i fjøsen sånn tre ganger om dager og melker de???

Nope. Kua må jevnlig ha kalv, er usikker på om den må kalve hvert år, men den må i alle fall ha fått minst 1 kalv før den begynner å gi melk og den må nok kalve med noen få års mellomrom for å opprettholde melken ja.

Her står det at kua må ha kalv hvert år for å gi melk hele tiden:
http://www.norsknettskole.no/fag/res...astri/kua.html

Men jeg er temmelig sikker på at den melkebonden jeg pleide å vanke i fjøset hos da jeg var liten ikke hadde kalv på samtlige kyr hvert år. Mener å huske han hadde 2-3 kalver hver sommer, men rundt 10 kyr kanskje.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 21-05-11, 22:14   #97
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Hehe, har man mulighet til det så gjør man selvsagt det

Men, det er nok en del sykdommer som er kroniske, man vil ha dem så lenge man lever. Da får man finne ut hvordan man kan leve for å leve best mulig MED sykdommen, ikke sant?

Det finnes alltid noen som har klart det? Men helt klart, jeg vet ikke ang kroniske sykdommer. Men jeg ville ialefall gjort alt jeg kunne for å finne folk osv. som har kurert det så jobbet meg ut i fra det

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min
Gammel 21-05-11, 22:16   #98
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Nerthus:
Jeg er elendig på quoting, vi er vell enige ang urbefolkningene.

Taubes blir ikke det spor bedre når han er like selektiv som motparten, en god formidler vil ta med ting som støtter begge sider av saken for så å dra en konklusjon. Jeg tror nok uansett at lavkarbo vinner, men Taubes gjør flere feil ift å ikke nevne nyere og bedre studier som ikke nødvendigvis er like svart-hvite som hans syn. Såklart har "etabilisementet" gjort mye feil, jeg er svært uenige med mye av det de mener og mye mer enig med Taubes, men om man går gjennom studiene viser det seg at de f.eks etterhvert ser at mettet fett ikke leder til HKS og dette sa selv Rune Blomhof i ernæringsutvalget. De kommer gradvis etter selv om det tar tid

Jeg finner ikke kilden ift Fedon, men mener han sa det i et intervju, skal prøve å finne det senere, men det er uansett ikke noe sensasjonelt over det og dokumentasjonen ift dette er god selv uten Fedons meninger

Det er svært få som bruker seven countries studien lenger, senest leste jeg konklusjonen til WHO som sa det ikke var sammenheng\meget svak sammenheng mellom mettet fett og HKS, men det tar tid å endre.

Ift studiene, se på studier ift høykarbo\vs lavkarbo, nær sagt i alle hvor folk spiser fritt ift lavkarbo så ender de opp med høyere proteininntak enn karbogruppa, jeg gidder ikke linke til en drøss med studier, tror du meg ikke, se selv Som sagt, ikke umulig å leve sånn, men den eneste lavproteinkilden man har i lavkarbokosthold er jo smør, rene oljer og grønnsaker omtrent, alt annet som meieriprodukter, nøtter, egg, kjøtt, fisk osv inneholder langt mer protein enn høykarbomat som nesten ikke inneholder noe protein. Både jeg og ihvertfall 5 andre som spiser karboredusert\lavkarbo sliter veldig med å ikke øke proteininntaket, men det har uansett ikke noe å si, protein er bra, kan hjelpe ift ketosen, metter bra osv.

Vi må være tolmodige, om noen år har nok vi lavkarbofans mye større tyngde og gjennomslag enn vi har idag

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste
Gammel 21-05-11, 22:16   #99
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

[quote=TrillTrall;1112746]

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.


Nope. Kua må jevnlig ha kalv, er usikker på om den må kalve hvert år, men den må i alle fall ha fått minst 1 kalv før den begynner å gi melk og den må nok kalve med noen få års mellomrom for å opprettholde melken ja.

Her står det at kua må ha kalv hvert år for å gi melk hele tiden:
http://www.norsknettskole.no/fag/res...astri/kua.html

Men jeg er temmelig sikker på at den melkebonden jeg pleide å vanke i fjøset hos da jeg var liten ikke hadde kalv på samtlige kyr hvert år. Mener å huske han hadde 2-3 kalver hver sommer, men rundt 10 kyr kanskje.

Ok da blir det "fakta" fra linken mot din mening/hukommelse

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min
Gammel 21-05-11, 22:17   #100
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Det finnes alltid noen som har klart det? Men helt klart, jeg vet ikke ang kroniske sykdommer. Men jeg ville ialefall gjort alt jeg kunne for å finne folk osv. som har kurert det så jobbet meg ut i fra det

Det er en grunn til at det heter KRONISK sykdom vet du Det betyr at det foreløbig ikke finnes en kur som helbreder sykdommen

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo litt som kristendom?? Jorkla Generell diskusjon 15 31-10-10 01:33
Litt lavkarbo? Tussi80 Generell diskusjon 2 25-09-10 16:22
Litt opphengt i lavkarbo? Søster Lavkarbo generelt 13 22-07-08 10:06
South beach , og litt spm om lavkarbo Lisekir Spørsmål og svar 3 06-04-08 21:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no