Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Charter-Hilde med brev til Kari

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-10-10, 15:13   #1
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Charter-Hilde med brev til Kari

Her kan du lese hele brevet samt en link til en artikkel hvor Kari svarer.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 15:26   #2
Sjanten
Medlem
 
Sjanten sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 390
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: Charter-Hilde med brev til Kari

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Her kan du lese hele brevet samt en link til en artikkel hvor Kari svarer.

Jeg har ingen problemer med å kjenne meg igjen i det Hilde skriver. Spesielt knøt det seg i magen av dette:

"I dag når jeg hører ordet slanking eller overvektighet, hører jeg kun ordene «DU ER IKKE BRA NOK!"

Kari nevner et sted i sitt tilsvar at det hun ønsket å gjøre folk oppmerksomme på, var at dersom en var overvektig og ønsket å ikke være det så er det ikke utenfor ens egen kontroll.

Det er dette jeg tror har provosert mest. -Meg også for den saks skyld. Og grunnen til at det provoserer er at jeg sitter her og er et levende bevis på at hun tar feil - og garantert mange andre med meg.

__________________


Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 17:09   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Charter-Hilde med brev til Kari

Utrolig bra skrevet av Hilde!
Lett å kjenne seg igjen der, ja!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 17:11   #4
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Charter-Hilde med brev til Kari

veldig flott av Hilde å gå til motangrep på Kari ,
å det Hilde skriver kan nok 90% av oss skrive under på

men Kari forstår ikke eller vill ikke forstå,, for hun tror hun har rett.. Hun skulle bare vist å feil hun tar
å som Hilde sier , så har Kari aldri kjent det selv på kroppen.

så hurra for charter Hilde

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 19:01   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Charter-Hilde med brev til Kari

Jeg blir litt fascinert av Karis "det har jeg aldri sagt" - "det var det VG som skrev, ikke jeg som sa" osv som om dette er noen unnskyldning? KJ har vært i media i så mange år at hun VET hvordan dette vil vinkles og vris på til det kjedsommelige. Mulig jeg ikke har fått det med meg - men jeg har ikke sett at Kari i noen tilfeller har gått ut i media og bedt om å få korrigere det som er skrevet om det hun har sagt. I tillegg har jeg lest bloggen hennes og den er jo ikke akkurat forsiktig i ordbruken den heller!

Sitat:

sier Jaquesson til VG Nett.

- Det er da merkelig å tro at feit betyr dum eller mindreverdig for henne. For meg er det bare en beskrivelse av en kroppslig tilstand, legger Jaquesson til.

Har KJ bodd under en stein de siste 20 åra? Har hun ikke fått med seg at den allmenne oppfatninge blant "slanke" (og også blant en del overvektige) er at feite er late og tildels dumme? At det er vanskeligere å få seg jobb om man er overvektig enn om man er normalvektig - selv om man er bedre kvalifisert? At det er så mange episoder med diskriminering av overvektige at man måtte ha vært i koma for å ikke ha fått det med seg? Hvorfor benytter hun seg i tillegg av ordet feit - istedet for overvektig? Bevisst - eller ubevisst? Dette synes jeg er VEL naivt av frk. Supertrimmer...

Sitat:

- Det er kjempesynd at Hilde føler seg såret. Hun må ha dratt disse konklusjonene ut fra en VG-forside, og hun tillegger meg holdninger som jeg ikke har, og som jeg aldri har uttrykt noe sted. Kanskje det er sine egne fordommer hun egentlig uttrykker? sier Jaquesson til VG Nett.

Her dreper hun det hun sier i første setning med et skikkelig nådestøt i siste setning... fantastisk hersketeknikk - og jeg oppfatter dette som ganske nedlatende overfor charter-Hilde - som faktisk har vist verden at overvektige mennesker også kan ha et aktivt liv.
Etter å ha sett debatter på TV, hørt på radio og lest artikler om dette - er det for meg ingen tvil om at Kari ikke er særlig dyktig i å motta kritikk for det hun påstår. Istedet for å invitere til en saklig diskusjon om dette temaet - tyr hun tildels til ganske ufine metoder for å "drepe" motstanderene.

Å være slank betyr ikke nødvendigvis at man er så j.. lykkelig - og det å være overvektig betyr samtidig ikke at man er lat og deprimert - vi er som jeg har sagt tidligere alle individer med individuell bagasje med oss fram til der vi er i livet pr i dag - og DET bør alle som ønsker å dømme/kritisere/"gi et spark bak" til de som er i en annen situasjon enn en selv huske på. Istedet for å kritisere ukritisk - burde man vel kanskje samtidig vist respekt og ydmykhet for noen som er i en situasjon man selv ikke har erfart?

Dette temaet vil nok aldri slutte å engasjere meg

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 22:27   #6
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Charter-Hilde med brev til Kari

Nå har Kari sunket slik hos meg at jeg ikke tror jeg kan bli noe mere forbanna på henne...Makan til kvinnfolk, hun er jo helt på styr for tiden!BRA skrevet av Hilde!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 10:32   #7
Coockie
Medlem
 
Coockie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 146
Coockie har en fantastisk aura rundt segCoockie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Charter-Hilde med brev til Kari

Saken er ganske enkelt den at de menneskene som ikke har følt på kroppen hvordan det er å være overvektig ikke forstår problemet. Kari har nok aldri fått dømmende blikk daglig eller kjent søtsuget som rammer de menneskene som har et lett påvirkelig blodsukker. Det kan da umulig være at alle mennesker i hele verden reagerer likt på maten som spises? Så hvorfor skal Kari på død og liv forklare oss at vi umulig kan føle en større trang en henne, men at vi bare er late og har lite viljestyrke?

Det blir på en måte å si til en person med Cerebral Parese; «Skjerp deg! Det er jo bare å kontrollere musklene dine. Klarer du det ikke? Nei da har du ikke prøvd hardt nok...»

Det såreste er vel egentlig at store deler av befolkningen som aldri har slitt med overvekt sitter med samme oppfatning. DE får jo til det de vil, så da MÅ jo alle som ikke gjør det være late, ha lite viljestyrke eller kutte hjørner der de finner det for godt...

Er det rart vi føler oss lite verdifulle?

__________________
Livet er en dans på roser, men hvem sa at dansing på roser var lett?
Leter du etter noe? Det er ikke noe her. Hvorfor titter du her egentlig?.
Startvekt: 103,6 kg – Mål: -32 kg – Fremgang: -16 kg
Coockie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det meste med måte Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 10:52   #8
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Charter-Hilde med brev til Kari

Kuult innlegg av chartertur-dama. Når man bruker ordet feit tenker man at det ligger forakt eller i det minste nedlatenhet bak, siden man godt kan bruke ordet fedme, overvekt eller til nød tykk. Er det sikkert at Kari har brukt det ordet? Synes det er rart. Forsnakket hun seg eller? For hun burde jo vite at hun får dårlig anseelse av å gi uttrykk for et lavt syn på mennesker.

Mener Kari at fedme som sekkebetegnelse ikke skyldes sykdom fordi fedme bare i få tilfeler skyldes sykdom og i de fleste tilfeller livsstil? Jeg er enig i at overvekt ikke bør betraktes som sykdom siden det er så mange forskjellige årsaker til overvekt. Hva hun mener med at alle har kontroll til å bli slank om de vil er jeg usikker på. Noen synes jo det er svært vanskelig å finne en måte å unngå det på, eller rett og slett ikke får det til av psykiske eller fysiske årsaker. Om hun mener det er nok kunnskap og medisiner til å få gjort noe med det har hun relativt rett i det. Men det blir for en del ved hjelp av andre så det å påstå at alle har kontroll om de vil gjøre noe med det blir ikke helt korrekt.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 11:35   #9
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Charter-Hilde med brev til Kari

Skumleste bloggen hennes nå, på en side er det brukt ordet feit ca 10 ganger.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson? Iset Nyheter / media 50 24-10-10 03:51
Kari Jaquesson overdrive BitTorres Nyheter / media 4 23-10-10 21:52
Bli med Kari Jaquesson til Marokko! Merete A Fysisk og mental helse 6 24-07-06 12:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no