Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Et aldri så lite spørsmål fra en nybegynner …

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-02-11, 18:39   #1
tkarok
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 1
tkarok er på en erverdig vei

Et aldri så lite spørsmål fra en nybegynner …

Hei!

Startet på skaldeman 01.01.2011. Et skikkelig nyttårsfortsett med andre ord. Har sålangt oppnåd enorm suksess, så nå passer ikke et eneste plagg jeg har i klesskapet.

Så langt har jeg fokusert mye rundt dette med kjøtt og fett. Mye ost, mye kjøtt. Enkelt å greit. Her om dagen ble jeg anbefalt en oppskrift på pizzabunn av en kollega, som jeg prøvde ut. Ble meget fornøyd med resultatet, men jeg er litt usikker på om dette er helt innafor hva jeg kan/burde spise på dette opplegget.

Oppskriften er som følger:
2 egg
1ss fløte
1/2ts bakepulver
1/2cup ( 1cup=2.25dl) revet ost (bruker gjerne litt mer ost en dette)
litt salt
1ss olje
2ss fiberhusk

Som fyll har jeg litt tomatpuré, peperoni og en god del ost. Kan også finne på å ha noe biff eller kjøttdeig som fyll.

Så da er jo mitt spørsmål til dere erfarne, er dette innafor?

På forhånd takk.

tkarok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mat Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 18:52   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Et aldri så lite spørsmål fra en nybegynner …

Selve bunnen er i alle fall lavkarbo. Jeg er ikke nok ikke i Skaldeman til å kunne si om den passer der eller ikke, men jeg hadde ikke hatt motforestillinger mot å spise den av og til.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 11:15   #3
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Et aldri så lite spørsmål fra en nybegynner …

I min verden er den godt innenfor

TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 11:35   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Et aldri så lite spørsmål fra en nybegynner …

Helt klart innafor Og som det heter, alt med måte

Gratulerer med så flott resultat også! Vær bevisst på hva du har gjort som har gitt nedgang slik at du fortsetter med det til du har nådd målet!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 11:46   #5
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Et aldri så lite spørsmål fra en nybegynner …

Jeg bruker denne som pizzabunn, helt grei for Skaldemann og Ketolyse ihvertfall. Tips: du kan også steke den som litt tykkere rundstykker. Blir litt jukseostebriks av det, og det er jo himla godt med ost og skinke på. Og DER ble jeg klar over hva jeg skal lage når jeg kommer hjem fra arbeid. Må bli pizza det.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 13:39   #6
tveda
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hamar
Innlegg: 1
tveda er på en erverdig vei

Sv: Et aldri så lite spørsmål fra en nybegynner …

Hvor lenge steker du den? Hvor mange grader?

tveda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre enn 72g. Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 18:06   #7
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Et aldri så lite spørsmål fra en nybegynner …

Du skal dog være obs på tomatpuréen! Masse carbs i puré, men ikke fullt så mange i krossade tomator.

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 21:40   #8
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Et aldri så lite spørsmål fra en nybegynner …

Jeg steker bunn eller ostebriks ved 220 grader, til jeg synes de ser pene ut. Liker mat med litt gylden skorpe.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 22:30   #9
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Et aldri så lite spørsmål fra en nybegynner …

Denne er kjempegod bruker bare den jeg, tror den har ca 4 karb.Jeg bruker 2 ss soyprotein istedefor fiberhusk.Den er stor nok så en har dagen etterpå også


Sist redigert av Bøtt : 05-03-11 kl 22:39.
Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
NYbegynner spørsmål Veslemor Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 01-11-10 20:39
Nybegynner-spørsmål .... Flippy Ketolysekuren 3 18-04-10 13:57
Et aldri så lite spørsmål her (Om tabletter og oppgang) champion Ketolysekuren 7 24-03-10 16:55
Et lite spørsmål fra en nybegynner ang Spis deg slank LeneMarie Andre dietter 3 19-01-10 11:20
Nybegynner med spørsmål:) nanban Induksjonen 2 12-10-05 23:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no