Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Yoghurt?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-02-11, 12:17   #1
Ribea
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 6
Ribea er på en erverdig vei

Yoghurt?

Hei
Har forstått det slik når man regner ut karbohydrater, som f.eks. på sjokolade, at man skal trekke fra sukkeralkoholer. Men, er sukkerarter og sukkeralkoholer det samme???
Hvis en yoghurt inneholder 11 gram karbohydrater pr. 100 gr. vare, -hvorav 11 gram er sukkerarter....
Mye å sette seg inn i
Har akkurat vært ei uke i syden og koset meg SKIKKELIG, så nå er det tilbake på de to knallharde start-ukene. Helt forferdelig denne gangen.
Var det sånn at man bør holde seg unna pepsi max/tab extra og te med suketter disse to ukene? Forsto det slik utfra Dr. Torkild P. Andersen (slank med ketolysekuren) at det var ok, men når jeg leser "Frisk med lavkarbo" av Dr. Sofie Hexeberg er det IKKE ok.
Hjelp meg!
Hvis noen av dere har en sprekk, som f.eks. en uke ferie, tar dere da de to første harde ukene på nytt etterpå. eller går dere bare tilbake på lavkarbokost som FØR sprekken?

Rita

Ribea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 12:20   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Yoghurt???

Sukkerarter kan IKKE trekkes fra, desverre, kun sukkeralkoholer
Etter en sprekk har jeg bare fortsatt med en litt streng lavkarbo, spist ketogent

Sukkererstatninger og hvordan man reagerer på dem er litt individuelt, noen tåler dem bra og kan bruke det og fortsatt gå ned i vekt samt slippe økt søtsug.

Det anbefales å kutte helt i starten, rett og slett for å få sukkersuget og cravings ut av kroppen, kromtabletter kan være en god hjelp der. Av sukkererstatninger er Sukrin å foretrekke

Lykke til!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 12:23   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Yoghurt???

Hei,
Her er litt klipp&lim fra nybegynnertråden:

Sitat:

Sukkeralkoholer: Sukkeralkoholer (polyoler) kan trekkes fra totalsummen av kh da sukkeralkoholer ikke tas opp i kroppen på samme måte som sukker/sukkerarter. Når det er sagt så er det mange som får mageknip/diaré av det mest brukte av sukkeralkoholene: Maltitol.
Sukkerarter:Dette er sukker og må derfor regnes med i kh regnskapet.


Til alle nybegynnere på lavkarbo...

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Yoghurt matfreaken Spørsmål om matvarer og oppskrifter 9 08-06-11 11:17
0,1% yoghurt elsemor83 Ketolysekuren 7 06-05-10 17:10
Yoghurt yunie89 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 15-04-09 14:17
Yoghurt? Polly Lavkarbo generelt 10 14-01-09 12:29
yoghurt SuperNate Lavkarbo generelt 10 30-01-07 14:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no