Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Gidder noen å se litt på menyen min?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-09-06, 10:02   #1
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Gidder noen å se litt på menyen min?

Jeg har nå gått på ketolyse-kuren i 3 uker. Sjekker med ketostix hver dag, og har vært i ketose hele tiden.

Jeg er fryktelig frustrert over å ikke gå ned, og trenger all den hjelp og oppmuntring jeg kan få for å ikke gi opp... Dette er første gang jeg virkelig har vært trofast til en diett, UTEN å jukse. Jeg skjønner at 3 uker ikke er lenge, men det er faktisk ganske lenge for meg, men ikke særlig motiverende å ikke gå ned.. Gikk ned 2,5 kg første uka, men over de 2 neste ukene har jeg gått OPP 1 kg igjen. Og jeg skjønner det ikke!

De to første ukene spiste jeg litt søtstoff. Ikke store mengder, og ikke hver dag, men litt. 1/2 brus med sucralose, eller en halv proteinbar f.eks. Denne uka har jeg ligget helt unna søtstoff, og kuttet ned på meieriprodukter som rømme og fløte, men ser ikke ut som det hjelper heller..

Her er hva jeg spiser en vanlig hverdag (i dag):

Frokost 08.00:
Bryst av en grillet kylling, ca 100 g tenker jeg
6 skiver norvegia (ikke sånne ferdigskivede, men ostehøvel-skivede) 50 g tenker jeg
3 cherrytomater
3 reddiker

0,5 l vann

Lunch 11.30:
Samme som frokost

Mellommål 15.00:
100 g blomkål med 40 g rekeost
1 stort glass vann (0.4)

Middag 18.00:
Kyllingvinger (3 pers deler en 1 kg pose, men det er jo mye bein, tipper 200 g kjøtt)
Blandet salat (trippelsalat, tomat, agurk, reddik, løk) med noen osteterninger, og 1-2 ss hjemmelaget rømmedressing (seterrømme og krydder)
2-3 vanlige glass vann med noen sitrondråper

Har gjester, så jeg setter frem grønnsaker med dip. Spiser vel ca 100 g blomkål og 20-30 g gulrot.


Dette er stort sett ting jeg spiser hver dag. Varierer proteinene litt til frokost og lunch, noen ganger er det bogskinke, eggepannekake (2 egg, 1 ss fløte, 1 ts salt), eller rett og slett en boks makrell i tomat med litt majones på. Til middag blir det koteletter, hjemmelagede karbonader, omelett, biff, kyllingfillet og sånne ting. Tilbehør er ofte salat, kokt blomkål, sopp og løk stekt i smør, selerirot.

Mellommåltidene varierer ettersom jeg er hjemme eller ute. Rå blomkålbuketter i en pose og en tube rekeost er faktisk veldig grei "turmat". Ellers kan det bli skinke og osteruller, eggerøre av 1 egg, 100 g cc med 50 g Heistad syltetøy (ikke denne uka da, for nå har jeg prøvd uten søtstoff)

Morsjon henger jeg fortsatt litt etter med. Jeg går ca 1 time hver dag med hunden, fordelt på 15, 15, 30 minutter. Prøver å holde tempoet oppe på kveldsturen, så jeg blir litt svett og anpusten i bakkene. Ellers blir det daglige småting, som å gå trappene på jobben (2x5 etasjer opp og ned), gå til butikken og sånne ting. Har bestilt meg skritteller for å se hvor mye jeg går, og om det kan øke motivasjonen til å gå mer.

Har lest mye her inne disse 3 ukene, og synes ikke det ser ut som jeg spiser så forferdelig annerledes enn mange andre. Jeg leser og forstår at man ikke skal sammenlikne med andre, men det er likevel frustrerende at andre skriver at de har gått ned 8 kg de to første ukene, med samme kosthold.

Er det bare jeg som er alt for utålmodig, eller gjør jeg noe feil?

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 07-09-06, 10:26   #2
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 45
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Gidder noen å se litt på menyen min?

Nå er ikke jeg noen ekspert på ketolyse kuren, men blir du ikke fryktelig lei av å bare spise kylling?

så vidt jeg ser så er det kun i osten det er fett her, og det er litt lite. Ha i avocado (om det er lov) i salaten din, eller spise en avocado som et mellommåltid feks.

I tilegg drikker du alt for lite vann!!!!!!!! Du er så vidt over en liter og du bør drikke i allefall to i løpet av en dag... og da bør du drikke jevnt over døgnet ikke alt på en gang.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 07-09-06, 10:37   #3
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Gidder noen å se litt på menyen min?

Hmmmm, enig med Jeef her.
Jeg tror du spiser alt for lite fett og at kroppen din sparer.
En vanlig dag for meg består av f.eks 100-150gr bacon til frokost, lunsj og middag. Og da pøser jeg på med baconfett. I tillegg kjøtt og grønnsaker. Jeg spiser mye hvit/gulost. Drikker 1 liter kaffe og et par tre liter vann.

Det virker som om du tenker kalorier mens du går på ketolysekuren, og det vil ikke virke!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 07-09-06, 10:40   #4
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gidder noen å se litt på menyen min?

Takk for feedback!

Drikker nok bortimot 2 liter i døgnet, 0,5 til frokost, 0,5 til lunch, og et stort glass (0,4) til hvert måltid ellers. Men jeg sliter med å true i meg vann mellom måltidene, når jeg ikke er tørst. Må jo fly på do hele tiden også!

Blir kanskje litt lite fett.. Spiste en del avocado første 10-14 dagene, men så ble jeg lei.. Kan hende det blir litt igjen neste uke. Steker all mat i ganske mye smør, og koker ut panna med creme fraiche eller fløte. Spiser egg og bacon i helgene, og litt spekepølse innimellom, det er jo ganske fett? I går hadde de ferdigstekt ribbe i ferskvaredisken i butikken, så da ble det middag.. og det DRYPPER jo av fett!

Og jeg spiser ikke kylling hver dag da! Kjøpte grillet kylling på tilbud i går, derfor ble det frokost/lunch i dag, og det er tilfeldig at det blir kyllingvinger samme dag, fordi jeg skal ha gjester.. Ellers tror jeg at jeg har spist kylling kanskje 3 ganger på 3 uker. Varierer med skinke, biff, reker, koteletter osv.

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 07-09-06, 10:45   #5
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gidder noen å se litt på menyen min?

Opprinnelig lagt inn av Goggen

Hmmmm, enig med Jeef her.
Jeg tror du spiser alt for lite fett og at kroppen din sparer.
En vanlig dag for meg består av f.eks 100-150gr bacon til frokost, lunsj og middag. Og da pøser jeg på med baconfett. I tillegg kjøtt og grønnsaker. Jeg spiser mye hvit/gulost. Drikker 1 liter kaffe og et par tre liter vann.

Det virker som om du tenker kalorier mens du går på ketolysekuren, og det vil ikke virke!

Nei, jeg tenker ikke kalorier. Bacon er ikke praktisk mulig på jobben, dessuten må man da bli lei av å spise det hver dag??

Jeg har også spist mye ost, gulost, tubeost (ikke magerost), brie, parmesan osv.. Og brukt fløte i sauser, og rømme som tilbehør til spekepølse etc. Men så leser man jo at ikke meieriprodukter er bra heller... Og rent animalsk fett (fettrand på koteletter, baconfett etc) blir jeg desverre litt kvalm av....

Det er nok riktig at man blir mye fortere mett på atkins/ketolyse/skaldeman, for jeg orker ikke mer mat jeg! Hvis jeg skal spise mer fett, vil det gå på bekostning av de grønnsakene jeg får i meg, og det er jo HELLER ikke bra??

Uff, vanskelig!!

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 07-09-06, 10:47   #6
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 45
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Gidder noen å se litt på menyen min?

Du kan jo alltid kjøpe MCT-olje, og ta til maten...

Men 2 liter er et minimum... det er faktisk ganske viktig å holde væskebalansen... og etter hvert så blir det en vane, og du greier å vente lengre før du må på do

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 07-09-06, 10:48   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Gidder noen å se litt på menyen min?

LEI av bacon????

Jeg tror jeg kunne levd på bacon i minst 1 år uten å bli lei.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 07-09-06, 10:50   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Gidder noen å se litt på menyen min?

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro


etter hvert så blir det en vane, og du greier å vente lengre før du må på do

HELT sant! Man flyr på do hele tiden i begynnelsen, og det viser jo bare at kroppen er "underernært" på vann. Etterhvert som den blir vandt med væskeinntaket (etter en uke eller noe sånt, ofte mindre) blir doturene sjeldnere. Jeg drikker mellom 2 og 3 liter vann daglig og går ikke så ofte på do nå lenger. Kanskje en gang i timen, og det er jo forsåvidt greit.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 07-09-06, 10:54   #9
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gidder noen å se litt på menyen min?

Opprinnelig lagt inn av Iset

LEI av bacon????

Jeg tror jeg kunne levd på bacon i minst 1 år uten å bli lei.

Joda.. jeg er faktisk VELDIG glad i bacon.. Men jeg VAR veldig glad i avocado også, og det ble jeg fort lei av.. Er vel redd for å bli lei bacon også da... Dessuten er det dyrt...

Og så sliter jeg litt med komplekser. Hva tror du alle kollegene jeg spiser lunch sammen med tenker når feite meg sitter og stapper i meg bacon til lunch?? Jeg får allerede kommentarer på at "det der ser da ut som fryktelig MYE mat???"

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 07-09-06, 10:55   #10
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gidder noen å se litt på menyen min?

Opprinnelig lagt inn av Iset

HELT sant! Man flyr på do hele tiden i begynnelsen, og det viser jo bare at kroppen er "underernært" på vann. Etterhvert som den blir vandt med væskeinntaket (etter en uke eller noe sånt, ofte mindre) blir doturene sjeldnere. Jeg drikker mellom 2 og 3 liter vann daglig og går ikke så ofte på do nå lenger. Kanskje en gang i timen, og det er jo forsåvidt greit.

En gang i timen??? Herregud, jeg hadde blitt GAL! Og om natta da? Jeg blir grinete hvis jeg må opp om natta...

Tipper jeg er på do hver 3. time om dagen jeg, og kanskje til og med en gang om natta... Og det er MYE for meg!

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 07-09-06, 10:56   #11
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 45
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Gidder noen å se litt på menyen min?

Opprinnelig lagt inn av LilleVille

Joda.. jeg er faktisk VELDIG glad i bacon.. Men jeg VAR veldig glad i avocado også, og det ble jeg fort lei av.. Er vel redd for å bli lei bacon også da... Dessuten er det dyrt...

Og så sliter jeg litt med komplekser. Hva tror du alle kollegene jeg spiser lunch sammen med tenker når feite meg sitter og stapper i meg bacon til lunch?? Jeg får allerede kommentarer på at "det der ser da ut som fryktelig MYE mat???"

Det gr an å velge andre ting en bacon til lunsj... hva med en salat? masse ost og feks skinke eller biter av stekt løvstek i sammen det grønne... og har du i avocado så vises det ikke så godt at det du spiser inneholder fett

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 07-09-06, 10:59   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Gidder noen å se litt på menyen min?

For noen dustete kolleger, drit i dem. Du kan jo bare si at du har endret kosthold og kuttet ut alle de usunne karbohydratene. Blir nok diskusjon utav det, men du kan bare svare kort og så si at dette har du tenkt gjennom og trenger ikke "gode" råd fra noen. Ingen tør å si noe til meg lenger, iallefall. :fnis:

Jeg står ikke opp om natta og går på do altså. Det er sjelden. Av og til våkner datteren min og gråter, feks. pga mareritt, og da tar jeg ofte en dotur med det samme. Men jeg tror kroppen skjønner at når man sover, så sover man.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 07-09-06, 10:59   #13
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gidder noen å se litt på menyen min?

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

Det gr an å velge andre ting en bacon til lunsj... hva med en salat? masse ost og feks skinke eller biter av stekt løvstek i sammen det grønne... og har du i avocado så vises det ikke så godt at det du spiser inneholder fett

Ja, da er du ikke langt unna det jeg ofte spiser til lunch, bare at jeg ikke blander det til en salat, men spiser det mer som et "koldtbord"... Ost, skinke, tomat, reddik, blomkål...

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 07-09-06, 11:10   #14
Melankolibri
Juniormedlem
 
Melankolibri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 43
Melankolibri er på en erverdig vei

Sv: Gidder noen å se litt på menyen min?

Toaletturer har det blitt mange av for meg også den siste uken, men jeg gjør det med et stort smil, for det er med urinen man skiller ut fettet. Tiss og vær glad!

Jeg føler det samme som deg når det gjelder den feite maten, og min fete kropp. Men så og si alle mine kollegaer vet at jeg er på Ketolysekuren, så de skjønner hvorfor jeg spiser fet mat.
Værre er det i butikken syns jeg, hvor ingen vet hvorfor jeg bare kjøper bacon, fløte, seterrømme og baconcrisp + grønnsaker. Det er nesten ironisk.
Føler nesten for å ha med meg boken inn i butikken slik at folk forstår hva jeg skal med alt fettet.
Men uansett, så får du bare prøve å drite i hva du tror folk tenker.
Lykke til LilleVille!

__________________











1.delmål og komme under 100 kilo.
Melankolibri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-kuren Svar med sitat
Gammel 07-09-06, 12:50   #15
moea
Juniormedlem
 
moea sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Lindås, utafor bergen
Alder: 40
Innlegg: 46
moea er på en erverdig vei

Sv: Gidder noen å se litt på menyen min?

Synes 2,5 kg er bra jeg!! på 3 uker! Husker at Nille sa en gang at gjennomsnittet folk går ned på atkins induksjon var 1,5 kg på en uke. at du har gått opp en kilo kan være vann eller noe..spørs når du veier deg også Synes det høres ut som du gjør dette kjempebra.synes du må stå på videre så ser du nok snart at vekten beveger på seg Lykke til videre

moea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose mat:) Svar med sitat
Gammel 07-09-06, 12:57   #16
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 45
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Gidder noen å se litt på menyen min?

Husk at vann er det beste vanndrivende middel... og om du drikker jevnt frem til feks kl 21 (avhengig av når du legger deg) så slipper du å måtte opp om natta å tisse

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 07-09-06, 13:30   #17
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Gidder noen å se litt på menyen min?

Om jeg skal pirke på noe må det være:

1. gjerne mer fett
2. vei maten, det er fort gjort å gjette feil på mengde

Håper du snart opplever at det går nedover

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 07-09-06, 13:34   #18
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gidder noen å se litt på menyen min?

Opprinnelig lagt inn av Georgine

Om jeg skal pirke på noe må det være:

1. gjerne mer fett
2. vei maten, det er fort gjort å gjette feil på mengde

Håper du snart opplever at det går nedover

Ja det er sant at det er fort gjort å gjette feil, men jeg veier en del da, og lærer etterhvert... Når en skinkeboks er på 375 g, er ikke 1/4 boks så langt unna 100 g... Med f.eks blomkål gjør jeg det samme, veier alt når jeg har skåret av den største stilken, og deler i poser på ca 100 g. Når jeg spiser mer "tvilsomme" ting, som CC med Heistad syltetøy, lager jeg maten på vekta, så der er jeg HELT sikker på hvor mye jeg får i meg. Jeg får jo også en indikasjon på ketostix'en at jeg spiser lite nok karbohydrat. Mulig jeg spiser litt for mye protein i forhold til fett, der er det nok hodet mitt jeg må jobbe mest med.

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 07-09-06, 13:41   #19
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Gidder noen å se litt på menyen min?

Har du forsøkt www.fitday.com? Da får man nøyaktig utregning

Litt pes til å begynne med, men å bruker jeg maks 5 minutter på registrering de dagene jeg bruker fitday.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 07-09-06, 13:50   #20
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gidder noen å se litt på menyen min?

Opprinnelig lagt inn av Georgine

Har du forsøkt www.fitday.com? Da får man nøyaktig utregning

Litt pes til å begynne med, men å bruker jeg maks 5 minutter på registrering de dagene jeg bruker fitday.

Ja jeg har prøvd, men jeg synes det var mange matvarer det var vanskelig å finne (ikke alt jeg vet hva heter på engelsk, og ikke alt som er vanlig i USA) I tillegg var det så rare måleenheter. oz kan jeg forholde meg til, for det er 28g, men 1/4 cup f.eks sier meg ingenting.. Når jeg spiser 50 g norvegia, hvordan kan jeg vite at jeg kan bruke "1/4 cup diced gouda or edam"?

I tillegg synes jeg carb-innholdet litt for ofte ikke stemte med varedeklarasjonen på pakken eller tabellen her på lavkarbo.no Jeg la f.eks inn 6 oz mushrooms, som var det jeg fant passet best til 200 g champignon. I tabellen står det at sopp har 0,5 g carb pr 100 g, hvordan kan da 6 oz mushrooms ha 7 g carbs??

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 07-09-06, 14:26   #21
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Gidder noen å se litt på menyen min?

Du kan legge inn dine egne matvarer slik at alt blir på norsk. Da blir utregningen og helt riktig

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 07-09-06, 16:35   #22
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Gidder noen å se litt på menyen min?

Opprinnelig lagt inn av LilleVille

Og så sliter jeg litt med komplekser. Hva tror du alle kollegene jeg spiser lunch sammen med tenker når feite meg sitter og stapper i meg bacon til lunch?? Jeg får allerede kommentarer på at "det der ser da ut som fryktelig MYE mat???"

Det er viktig at du forteller dem du spiser sammen med at du er på diett. Dietten går ut på å spise lite karbohydrater og mye fett. Og så er det viktig å spise seg mett, passe mett.
Klart du kommer til å få noen kommentarer, men de kommer bare av ren uvitenhet. Når du har fortalt dine kolleger om dietten så er dette bare positivt for motivasjonen, for da har du noen å bevise for at dietten virker.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 07-09-06, 23:25   #23
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gidder noen å se litt på menyen min?

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Det er viktig at du forteller dem du spiser sammen med at du er på diett. Dietten går ut på å spise lite karbohydrater og mye fett. Og så er det viktig å spise seg mett, passe mett.
Klart du kommer til å få noen kommentarer, men de kommer bare av ren uvitenhet. Når du har fortalt dine kolleger om dietten så er dette bare positivt for motivasjonen, for da har du noen å bevise for at dietten virker.

Hele ordet "diett" fyller meg med vemmelse... diett og slankekur og sånne ting er fryktelig sårt for meg. Føler meg skikkelig mislykka, det er som å innrømme for hele verden at det plutselig har gått opp for meg at jeg er feit....

Men jeg har gjort det mange ganger siste ukene... familie, venner, kolleger... Men det er tøft!

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
Årh gidder noen bli med meg i en diskusjon om fett på NM? Iset Generell ernæringsdebatt 8 02-03-05 16:44
Haster litt. Kan noen hjelpe meg med karbotelling? Iset Atkins kosthold 4 12-04-04 13:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no