Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.). |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 62
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva slags forhold har du til kroppen din?Er det sånn at vi først kan akseptere / verdsette / like / være glad i / elske kroppen vår når den er veltrimmet og slank? Eller kan det være sånn at det er lurt å lære seg å bli venn med kroppen før man endrer på dens størrelse?
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 39
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags forhold har du til kroppen din?jeg er glad i kroppen min jeg. den begynner å virke som den skal, og ikke så mye syk/skada. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Sv: Hva slags forhold har du til kroppen din?Var du mindre glad i den da den "ikke virka"?
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 39
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags forhold har du til kroppen din?ja jeg var konstant syk eller skada. det var ALLTID noe galt med meg, ble jo drittlei. enten "flunse" syk, eller fysisk skada på en eller anne måte. det er omtrent u name it, i had it. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags forhold har du til kroppen din?Siden de fleste av mine veninner har et ganske overdrevent forhold til egen kropp og utseende, vil jeg anta det gjelder deres syn på andre også... Forøvrig er jeg lettere å like når jeg er tynnere, for da er jeg i bedre humør.. Både pga at jeg oppnår resultater, og at jeg har mer overskudd.
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#6 |
Gjest
|
Sv: Hva slags forhold har du til kroppen din?Et bra innlegg, som stiller interessante spørsmål. |
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hva slags forhold har du til kroppen din?Kroppen min er noe som frakter hodet. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Skaldeman
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Sv: Hva slags forhold har du til kroppen din?Uffda, Goggen ... det hørtes litt ... eh ... trist ut?
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 45
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags forhold har du til kroppen din?en annen vinklinkg:når jeg er slank,har jeg bedre selvtillit som igjen fører til bedre sex med typen som igjen fører til at kroppen min har det bedre ;-) jeg er nok glad for at kroppen min virker som den gjør og er fornøyd med det meste men det overflødige fettet ødelegger mye og det blir bare fokus på det...vet det fins overvektige mennesker som har det helt topp med seg selv,jeg beundrer det for alt i verden men selv klarer jeg ikke "være glad i kroppene min før den er slank.... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Sv: Hva slags forhold har du til kroppen din?
Hmmm ... At du er i bedre humør når du oppnår resultater, er jo forståelig. Men jeg klarer ikke å fri meg fra tanken om at det er litt trist at godt humør bare skal handle om resultater, og ikke ganske enkelt om det å være til? Og ... har overskudd nødvendigvis noe med kroppsvekt å gjøre?
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Er du sikker? Har du helhjertet gått inn for saken noen gang?
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
![]() |
![]() |
#13 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Nå er jeg utprget konkurranse-menneske av natur, så jeg blir trist av alt som ikke kan måles jeg da... Kanskje ikke så rart jeg jobber med salg....
Sist redigert av Carisma : 11-09-06 kl 23:02. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#14 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Neida! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Skaldeman
![]() |
![]() |
#15 |
Juniormedlem
Hvor: Hurdal
Alder: 59
![]() |
Sjelden jeg motsier noen her på forumet, men den godtar jeg ikke!!!
![]() |
![]() |
#16 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Sv: Hva slags forhold har du til kroppen din?Jeg har venta med å svare på denne fordi jeg måtte tenke meg om litt. Og ettehvert som dagene har gått har jeg kjent på denne følelsen. Måtte være sikker på at det ikke bare var noe jeg innbildte meg selv, - eller at det var noe jeg har fortalt jeg selv så mange ganger at jeg til slutt har begynt å tro på det.....
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
Sv: Hva slags forhold har du til kroppen din?Nydelig, Nille!
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
Medlem siden: May 2006
![]() ![]() |
Sv: Hva slags forhold har du til kroppen din?Jeg har et veldig anstrengt forhold til min kropp. Det jeg er glad for er at den fungerer til det jeg er glad i, selv om den har store begrensninger |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Fedon
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
Sv: Hva slags forhold har du til kroppen din?Har du lyst til å si litt mer om hvordan det arter seg, Dante? Hva mener du med et anstrengt forhold til kroppen?
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 53
![]() |
Sv: Hva slags forhold har du til kroppen din?Jeg er enig at dette er viktig opg sikkert den beste forutsetningen til å behandle kroppen riktig og dermed bli enda mer glad i den, faktisk en god sirkel. Og ja jeg vil jeg vil, men får det ikke til. Jeg hater kroppen min tror at hele livet mitt ville bli bedre om jeg hadde en penere kropp. Hører selv hvor teit dette høres ut, men innerst inne sitter dette. Innimellom føler jeg meg flink og tenker at nå skal jeg være positiv og heller bry meg om hva som kommer innenifra og eg er det ikke så ille med meg, jeg bruker tid på å gjøre det beste ut av forholdene, jeg er frisk aktiv og kroppen min tåler mye. Men så kommer jeg ut og det skal ikke mer enn en liten kommentar, blikk eller erkjennelsen av andre menneskers reaksjon på meg i forhold til slanke mennesker som jeg er sammen med. Jeg går rett i kjelleren og virkelig hater hater. Det er virkelig trist at det er sånn, men man får helt andre reaksjoner når man har mer å dra på fra omgivelsene, og er man som meg litt tander på dette er det vanskelig å se forbi det og si at det er ikke det som teller. Jeg tror faktisk at dette er noe man ikke opplever som slank og man har vanskelig for å sette seg inn i, selvfølgelig kan man ha andre problemer, men for meg og jeg tror mange er det vanskelig å elske kroppen sin når man hele tiden opplever at man ikke er sånn man skal være. Dette hørtes kjipt ut men er desverre slik jeg føler det |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins
![]() |
![]() |
#21 |
:)
Medlem siden: Jan 2005
Sv: Hva slags forhold har du til kroppen din?Nix, liker ikke kroppen min, men det er IKKE bare fordi den er stor, men fordi jeg har så mye vondt i magen, ledd og muskler som jeg har.. Jeg SER jo i speilet att kroppen min ikke er som jeg vil ha den, men det er noe jeg KAN endre på dersom jeg går inn for det, må bare finne motivasjon å sånnt først, men vil aller først og fremst finne ut hva som feiler meg anngåene vondtene mine.. Noe som tar uendelig lang tid..
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt
![]() |
![]() |
#22 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 55
![]() ![]() |
Sv: Hva slags forhold har du til kroppen din?Jeg har blandete følelser når det gjelder min kropp, jeg. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren
![]() |
![]() |
#23 |
Medlem
![]() |
![]() |
#24 |
Medlem
Kunne du lære deg å være glad i kroppen din selv om du ikke liker den?
![]() |
![]() |
#25 |
Medlem
Jeg hatet kroppen min like mye da jeg var slank som da jeg var på mitt tykkeste, og kan derfor med sikkerhet si at de dårlige følelsene ikke hadde noe som helst med kroppens størrelse og vekt å gjøre - for mitt vedkommende. Veldig mange jenter og kvinner (og etterhvert også flere og flere gutter og menn) har et dårlig forhold til sin egen kropp - uavhengig av vekt og fasong.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
PCO noen med erfaring eller kunnskap? | Maz | PCOS og karbohydratkontroll | 10 | 08-04-08 11:34 |
En merkelig erfaring ... | modumodd | Lavkarbo generelt | 36 | 28-08-07 15:56 |
Et bedre forhold | Marianne | Fysisk og mental helse | 4 | 21-02-06 02:15 |
Har svart en journalist i VG idag jeg.... | Nille | Nyheter / media | 9 | 20-09-04 17:02 |