Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Gallestein av lavkarbo?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 03-10-06, 16:04   #1
Pluto
Nytt Medlem

Pluto sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Stavanger
Alder: 63
Pluto er ny på veien
Question

Gallestein av lavkarbo?

Hei
Er det noen som har erfaring med eller vet noe om en er mer utsatt for gallestein når en lever på lavkarbo-mat med mye fett og protein. Er bekymret fordi jeg har kjent ubehag/vondt rett under ribbeina på høyre side kort tid etter måltider.

Gammel 03-10-06, 16:14   #2
Charmtassen
Seniormedlem

Charmtassen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 64
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Gallestein av lavkarbo?

Nei, faktisk tvert i mot! I "gamle dager" hadde jeg galleanfall mange ganger og har også vært lagt inn på sykehus med akutt galleblæreinfeksjon forårsaket av en gallestein som satt fast i gallegangen. Veeeeldig smertefulle greier ... Æsj!
Nå spiser jeg fett i massevis og har aldri hatt det så bra.

MEN: Like etter at jeg startet med lavkarbo-kosthold så hadde jeg den "murringen" under ribbeina etter noen måltider, men den ble helt borte etter kort tid. Vet ikke hvor lenge du har holdt på, men hvis det ikke er så lenge - så prøv å holde ut litt til - regner med at det ordner seg snart!

Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 16:16   #3
Charmtassen
Seniormedlem

Charmtassen sin avatar

Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Nå ser jeg at du meldte deg inn her i juli, og da kan det stemme ganske bra med den tida jeg fikk den murringa jeg snakker om (fra jeg startet og til jeg kjente det, mener jeg). Kroppen må tilvenne seg kostholdet, og dette er forhåpentligvis en liten protest fra galleblæra, da. Lykke til videre!

Gammel 03-10-06, 16:23   #4
Pluto
Nytt Medlem

Pluto sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Stavanger
Alder: 63
Pluto er ny på veien

Hei og takk til Charmtassen

Greit å vite at andre har hatt samme plagene. Det er ikke skikkelige smerteanfall slik som de med gallestein har - men mer murring som du beskiver. Forstetter med godt mot - har tross alt tatt av ca 7 kg til nå.

PS! Flott sheltie du har bilde av (har selv en gammel beardis på 13 år)

Gammel 03-10-06, 16:25   #5
Charmtassen
Seniormedlem

Charmtassen sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Pluto, her.

PS! Flott sheltie du har bilde av (har selv en gammel beardis på 13 år)

Takk og takk! Skryt tas i mot med glede Ta godt vare på beardis'en din! 13 år er en bra alder!

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Angående lavkarbo blandet med vanlig kosthold Kanari Lavkarbo generelt 6 28-03-06 21:15
lavkarbo for storspiste gutter (kan gutter prøve å svare her?) Helene Lavkarbo generelt 24 28-01-06 18:26
graviditet og Lavkarbo Lynx Lynx Lavkarbo generelt 16 28-10-05 15:25
Lavkarbo for de med liten tid og dårlig råd? Helene Lavkarbo generelt 17 25-10-05 22:30

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:03.