Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

To artikkler fra aftonbladet om vitaminer og naturmiddel

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 04-10-06, 13:47   #1
Fridolina
Seniormedlem

Fridolina sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 45
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

To artikkler fra aftonbladet om vitaminer og naturmiddel

http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/...720073,00.html

http://img.aftonbladet.se/annons/bal...cket235x31.gif

Ikke meningen som skremsel propaganda,men greit å lese om riskene viss man spiser for mye av vissa vitaminer eller bestiller fra nettet noe du ikke er sikker på

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 14:01   #2
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: To artikkler fra aftonbladet om vitaminer og naturmiddel

Sukk, jeg kunne skrevet MYE her nå men orker bare ikke, kom nettopp hjem fra jobb og er sliten. Klart man ikke skal ta for mye vitaminer og mineraler, men hva som er for mye varierer visstnok fra land til land. Nordmenn tåler visst mye mindre A- og D-vitaminer enn svensker, dansker og egentlig alle andre folkeslag i verden, da vi blir advart mot å feks. ta tran og multivitaminer sammen, mens det i alle andre land er 3-4 ganger høyere doser av disse vitaminene i EN multivitamin-tablett.

Slike artikler skremmer folk fra å ta kosttilskudd, noe jeg syns er verre enn det at noen få ikke følger doseringene på boksene. Det er greit at det opplyses om skadevirkningene av for mye, men må de drive direkte skremselspropaganda hele tiden? Dessuten er det ofte legemiddelfirmaer som står bak slike "undersøkelser". You do the math.

Og de bruker så og si alltid SYNTETISKE vitaminer i slike undersøkelser, noe som ikke gir samme gode effekt som organiske, samt at det de kaller en multivitamin i sannheten består av SYNTETISK A, E og C-vitamin. Jadda, det høres ut som en bra multivitamin, eller?

Husker dere en artikkel som ble blåst opp i media for noen år siden, som het VITAMINER NULL EFFEKT?

Her er motsvaret:

http://www.helsekostshop.no/site/mal...&artikkelid=87

Anbefaler alle her å lese denne artikkelen, for den er svært bra. Frede Damgaard var faktisk læreren min på Helsekost Fagskolen, en herlig og meget dyktig mann.

Gammel 04-10-06, 15:38   #3
Fridolina
Seniormedlem

Fridolina sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: To artikkler fra aftonbladet om vitaminer og naturmiddel

Sitat:

Slike artikler skremmer folk fra å ta kosttilskudd, noe jeg syns er verre enn det at noen få ikke følger doseringene på boksene. Det er greit at det opplyses om skadevirkningene av for mye, men må de drive direkte skremselspropaganda hele tiden? Dessuten er det ofte legemiddelfirmaer som står bak slike "undersøkelser". You do the math.

Det skremmer ikke mig....Men ja,jag kanskje blir forsiktigere i vad jag putter i mig som jag ikke vet noe om.. jag syns att der er greit att vite att naturmedicin og vitaminer kan i vissa fall ha bivirkninger..akkurat som vanlig medicin..

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Utviklingen i Norsk kosthold 2005 Fedonisten Generell ernæringsdebatt 6 04-02-06 08:20

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:22.