Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Marsipanbrød og karobinnhold

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-10-06, 21:45   #1
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Marsipanbrød og karobinnhold

Jeg får stadig sms fra søsteren min som leser og leser
I flg Atkins er det bare 5,5 g karbo per 100 gram marsipanbrød.
Dette må jo i såfall være et sukkerfritt marsipanbrød

Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 23:26   #2
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Marsipanbrød og karobinnhold

Jaaaada, det står i den norske karbotelleren, som dessverre er tilnærmet ubrukelig. Kokosboller har visst heller ikke karber i følge den. Men det er FEIL, FEIL, FEIL !!

Hvis noe høres ut som om det er for godt til å være sant, - ja da er det somregel det. Logisk sans trenger man en del av her !

Bruk matvaretabellen på forsiden her istedenfor

Har forresten sent mail til forlaget (Pantagruel) og påpekt at de har trykket bytt opplag av en Atkins versjon fra 1992. Atkins oppdaterte både i 1999 og 2002. MASSE endringer etter flere forskningsprosjekt og erfaring fra 70.000 pasienter. Påpekte også at karbotelleren er tilnærmed ubrukelig på grunn av mange feil.

Ha de svart tror du ?? Neeeeeida. Da måtte de jo gjort noe med det !

Gammel 07-10-06, 23:30   #3
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Ja, det sier jo seg sjøl i grunn, men jeg måtte bare spørre
Nok en gang, tusen takk for svar

Vet det finnes sukkerfritt marsipanbrød på helsekost, men det er sikkert ikke så lite karbe i det heller

Ha ha, hvis det var lite karbo i marsipan burde jo alle gått ned mange kg i jula og påske f.eks.

Gammel 08-10-06, 10:44   #4
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Nille: typisk, jeg blir så irritert!

Cavalier har sukkerfri marsipan (0 netto karbs tror jeg, siden det jo er sukkeralkoholer, men det er kanskje feil siden det jo er nøtter i den?). Utrooolig godt!! Smaker som ekte marsipan, bare mye bedre. Saftig!

Gammel 08-10-06, 10:54   #5
tess81
Seniormedlem

tess81 sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 44
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Også kan man lage sitt eget marsipanbrød
er ikke så vanskelig, bare erstatte sukkeret me søtningsstoff

tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 11:43   #6
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nille: typisk, jeg blir så irritert!

Cavalier har sukkerfri marsipan (0 netto karbs tror jeg, siden det jo er sukkeralkoholer, men det er kanskje feil siden det jo er nøtter i den?). Utrooolig godt!! Smaker som ekte marsipan, bare mye bedre. Saftig!

Har smakt Cavalier sin, - en er ikke ille, men det er ikke 0 karber altså
Dessverre er det maltitol i den.... så jeg må begrense meg.

Har laget sjøl, etter oppskrift her inne. Den ble kjempegod - og så kunne jg søte den slik det passet meg. Hadde Splenda i hurtigmikser så det ble som melis.....

Gammel 08-10-06, 21:04   #7
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Flott at det finnes alternativer....men det får bli til jul

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:55.