Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Dessert på julaften

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-12-06, 16:27   #1
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Dessert på julaften

Hva skal dere ha til dessert på julaften?
Jeg tenkte å lage noe til meg selv, men vet ikke hva. Familien skal ha sitronfromasj som er full av sukker, og den gidder ikke jeg å spise.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 16:49   #2
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: dessert på julaften

Skal ha multer (usøtede) med fløte - så kan de som vil søte med sukker, mens jeg bruker Sukrin eller Splenda. Lettvint og godt !

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 17:27   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: dessert på julaften

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta, her.

Hva skal dere ha til dessert på julaften?
Jeg tenkte å lage noe til meg selv, men vet ikke hva. Familien skal ha sitronfromasj som er full av sukker, og den gidder ikke jeg å spise.

Sitronfromasj eller appelsinfromasj uten sukker ?

ISETS APPELSINFROMASJ . Denne kan varieres alt etter hva slags saft du har i. Og som sagt...... easy peasy !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 22:05   #4
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: dessert på julaften

Jeg lager multekrem søtet med Splenda til juleaften iår. De som ikke liker multer får vanlig riskrem med rød saus, men mange foretrekker min multekrem!
Ellers har jeg av og til laget er "riskrem" av cottage cheese, Splenda, mandeldråper og kremfløte,- med "rød saus" av Funlight saft og gelatin. Enkelt og godt!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 23-12-06, 04:02   #5
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Dessert på julaften

Nå har jeg siklet meg gjennom hele forumet.
Tror det blir en fromasj eller sjokolademousse her.
Egentlig har jeg lyst på is og kransekake, men jeg gidder ikke å stå å røre i isen i hele morgen.. Er det forresten noen som har oppskrift på kransekake som er helt melfri? Fant ikke det her på forumet.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-12-06, 09:28   #6
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Dessert på julaften

FL Mandelstenger (1 plate) /Kransekake?

· 320 g mandler, halvparten kan gjerne være skållede (og helt tørre)
males 2 ganger. Bland med
· 200 g fruktosemelis
Bland med
· (1-2 ss spelt)
· 1 eggehvite, upisket
og elt sammen til en god deig. (Kan varmes forsiktig i en kjele – gir saftigere/ seigere resultat. Avkjøl.)

Form fingertykke pølser og del i 8 cm lange deler. Stek på 180°C i 10-12 minutter. Avkjøl på rist.

Dypp ene eller begge ender av de avkjølte stengene i smeltet
· kokesjokolade.

Til kransekake dobles oppskriften. Stek prøvekake. Om den hever for lite, tilsett mer mandler og fruktose.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 23-12-06, 18:35   #7
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Dessert på julaften

Vi har alltid multer med fløte julaften, så det går greit det! Enhver søter etter egen smak og med det de vil.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
kopiert deilig dessert fra'n Fedon...: luringen Kake/dessert og snacks 0 11-05-06 16:57
Kan jeg spise litt fromasj til dessert etter middagen for å øke fettinntaket? Iset Spis deg ned i vekt med Skaldeman 20 09-02-06 22:19
Kake og dessert med tofu Marianne Bakst 0 29-07-05 12:37
Dessert fase 1 - Mochadrøm pusi Kake/dessert og snacks 0 28-04-05 23:28
Dessert med fersken, bringebær og cottage cheese Marianne Kake/dessert og snacks 0 26-04-05 18:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no