Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Lunsj

Omelettwok

Lunsj Har du gode tips til lunsjretter på lavkarbokosthold? Gode erstatninger til den tradisjonelle matpakken? Vi er mange som svært gjerne tar i mot tips.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-05-04, 23:16   #1
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 48
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk
Smile

Omelettwok

Ja, tittelen er det min datter på 6 år som har laget, for jeg ante jo ikke hva jeg laget til lunsj i dag...

Men altså:

Jeg stekte rester av steik i biter, sammen med frossen wokblanding (den fra Smart Club er så god - uten masse gulrøtter og kålrot).
Så blandet jeg sammen 3 egg sammen med 150 gram cottage cheese + salt, pepper, chilipulver, gurkemeie, grillkrydder, gressløk.
Jeg helte eggeblandingen over kjøtt og grønnsaker, og rørte rundt hele tiden.
Ble en skikkelig "grøt"...

Godt! Cottage cheesen smelter og blir god!

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla

Sist redigert av MHM : 26-05-04 kl 13:25.
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 26-05-04, 11:32   #2
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Jam jam...rene Carbonara'n jo....Vet ikke hvorfor det heter det..Pasta Carbonara? Pasta og bacon....

Du har gjort det samme med wokinnholdet som man gjør med pastaen....blander i egg og rører....Smart og sikkert veldig godt. Må prøve

Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 26-05-04, 23:08   #3
Sandrine
Medlem
 
Sandrine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Innlegg: 52
Sandrine er en juvelSandrine er en juvelSandrine er en juvel

Det er flere teorier om hvor Carbonaranavnet kommer fra. Den mest utbredte teorien er at dette er mat som italienske kullgruvearbeidere lagde ute slik at det kom kullstøv i maten, noe som visstnok skal tilsvare pepperet i sausen slik den lages i dag.

Jeg leste denne posten i sted og laget meg carbonarasaus (bacon, vårløk, hvitløk, fløte, egg og ost) med brokkoli som "pasta" til middag. Lettpåvirkelig, hvem jeg??

__________________
Discipline is remembering what you really want...
Sandrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - vedlikehold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no