Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: veslandstaus
Alder: 46
![]() |
Kvifor ikkje ta jerntab.l når ein er på Atkins?Eg har ganske låg blodprosent, hukser ikkje tall i farten, og tar jerntabl. Las her inne at det skal ein ikkje ta. Kvifor? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ammende atkins
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 40
![]() |
Sv: Kvifor ikkje ta jerntabl når ein er på atkins?Har vel med at du får i deg nok i kosten ettersom atkins er ganske kjøttbasert. Jeg tar forbehold om feilinformasjon i denne posten |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#3 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kvifor ikkje ta jerntabl når ein er på atkins?Om du spiser etter Atkins sine prinsipper skal du egentlig ikke behøve jerntilskudd fordi du får en del gjennom kosten - og det skal være nok. Men om du har lav blodprosent fra før, er menstruerende kvinne og nettopp har begynt på lavkarbo kan du godt ta en god multivitamin med jern i. Iallefall i begynnelsen, til kosten har "satt seg". Det kan ta noen uker/måneder. Jeg har tidligere vært såkalt anemisk. Har hatt blodmangel og b-vitamin mangel, såpass at jeg måtte gå å få sprøyter hos legen. Men det var før lavkarbo. Nå har jeg så høy blodrosent at jeg stadig får forespørsel om jeg vil bli blodgiver. OG de siste prøvene mine viste at jeg har såpass mye b-vitaminer i blodet at jeg ble bedt om å IKKE ta b-vitamin tilskudd.
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile Sist redigert av Nille : 20-01-07 kl 22:09. Årsak: staving..manglende sådann |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: veslandstaus
Alder: 46
![]() |
Sv: Kvifor ikkje ta jerntabl når ein er på atkins?Ok. Takk for svar. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ammende atkins
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2006
![]() |
Sv: Kvifor ikkje ta jerntabl når ein er på atkins?Jeg har helt tomme jernlagre, og må også ta jerntilskudd. Håper at Atkinskosthold i et halvt år nå har hjulpet på, skal straks til lege for å ta nye prøver, så det blir interessant å se! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF - for tiden gravid med kostkontrollert svangerskapsdiabetes
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Atkins shop! | HP | Atkins kosthold | 67 | 28-10-09 22:14 |
Litt usikker. Atkins vs Lindberg | michelle_a | Spørsmål og svar | 5 | 26-02-07 07:37 |
Fra Medscape om Atkins og fett | Maz | Lavkarbo generelt | 4 | 21-02-05 15:03 |
Harselering av Atkins på radio i dag | Carbokiller | Generell diskusjon | 2 | 02-03-04 22:34 |