Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hei Gerd!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-02-07, 14:12   #1
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Hei Gerd!

Ser at vi er ganske like. Jeg er 40 år og bør gå ned 35 kg jeg og. Men er glad hvis jeg går ned 20!

Jeg gikk på Atkins i 2004 og gikk ned 17-18 kilo på et halvår! Men det med å øke karboinntaket ble litt for mye for meg. Jeg fikk tilbake søtlysten og datt av slankekuren til julen 2004. Holdt vekta ganske stabilt til jeg ble gravid og fikk bekkenløsning...surt, jeg trodde ikke jeg var disponert for slikt når jeg ikke hadde hatt det før. Da spiste jeg forferdelig usunt, for jeg beveget meg nesten ikke og trøstespiste.

Nå er alle kg tilbake, og babyen er 8 mnd og spiser så mye annen mat at jeg setter igang igjen!!! Nå er ikke morsmelk så stor del av næringen til babyen. På torsdag 8.feb starter jeg. Unngår Atkins denne gang fordi jeg vil holde samme type slankekur uten "stige" og tenke på hvor mye en skal øke karbohydratene.
Kan ikke spise a la Fedon fordi jeg må avvenne meg med karbohydratspisingen. Jeg har blitt en sukkerjunkie, så usunt som jeg spiser nå har jeg aldri spist før. Tror bare ketose kan bryte sukkersuget.

Du har et forsprang på meg, jeg skulle starte i januar men famlieproblemer kom i veien. Vi kan se hvordan det går for oss, jeg har et delmål på 10 kilo i første omgang. Vi kan sende PM og rapportere om vi går ned, så kansje vi går ned mer når vi er sammen om det?

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 15:28   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hei Gerd!

Hei. Det er jeg med på!! Har allererede sendt deg en pm.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 20:16   #3
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hei Gerd!

Hei
Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 11:58   #4
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Hei Gerd!

Siste dag før slankekuren og jeg tømmer skap og fryser for fristelser. Rett i den menneskelige søppelkverna...MEG. Herregud sånt sukkerbehov jeg har! Regner med at de første 3-5 dagene blir preget av abstinenser. Har nettopp spist en hel "Almondy" kake.

Da jeg tok Atkins i 2004, spiste jeg mye bedre enn nå. Hadde et kosthold som ville få Statens Ærnæringstilsyn til å juble. Grovt hjemmebakt brød, skummet melk, lettmargarin og normalt store middager. Og avvenningen fra karbohydratene ble jamen tøff nok da. Lurer på hvordan det går nå, som jeg spiser noe med sukker HVER dag. Godter, kaker osv osv.

Hvis sukkerinntaket er stort, så blir vel abstinensene større? Blir vel klaging de neste dagene tenker jeg.

Takk for PM Gerd, jeg griner vel etter kaker imorra tenker jeg

Torkild: Jeg skal til legen mandag og få stoffskiftet kontrollert. Har brukt medisin mot lavt stoffskifte siden 2000. Skal ta de blodprøvene du anbefaler. Kolesterol osv. Kan jeg begynne ketolysekuren torsdag og gå til legen etter 4 dager? Jeg vet ikke om jeg ORKER å vente til tirsdag med å starte!

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 12:21   #5
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hei Gerd!

Hvis du har startet på kuren er det ikke vits med kolesterolprøve.Men stoffskiftet kan du jo ta.
TIPS; Be om prøver lørdag uten legetime, så har også legen svarene tirsdag - så har dere jo litt å snakke om

Da kan du starte med fastende prøver Torsdag morgen hos kontorsøstrene og så er du igang.

Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 12:39   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hei Gerd!

Et spm til Torkil: Hvordan regner man ut karbohydrater i Fibberrik Solsikke? Her er hva som står på pakka:
Næringsinnhold pr. 100g
Energi 1450kj/240kcal
Protein 16 g
Karbohydrater 37g
-hvorav sukker 5 g
Fett 14 g hvorav:
-mettede fettsyre 2g
-enumettede fettsyrer 3g
-flerumettede fettsyrer 9g
Natrium <0,5g
kostfiber 26g

Er det slik at man skal trekke fra kostfiber fra karbohydratene?
Det blir da 11 g igjen.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 14:08   #7
Fargo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 13
Fargo er på en erverdig vei

Sv: Hei Gerd!

Kostfiber er alt trukket fra i Norske varer. Karbohydratinnholdet i Fiberrik med solsikke er derfor 37g. Pakken inneholder 15 stk Fiberrik og veier 125 g. Hvis mine beregninger er riktige veier en Fiberrik ca 8 g og inneholder således ca 3g karbohydrater.

Fargo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 14:26   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hei Gerd!

Opprinnelig lagt inn av Fargo, her.

Kostfiber er alt trukket fra i Norske varer. Karbohydratinnholdet i Fiberrik med solsikke er derfor 37g. Pakken inneholder 15 stk Fiberrik og veier 125 g. Hvis mine beregninger er riktige veier en Fiberrik ca 8 g og inneholder således ca 3g karbohydrater.

Oki... Veide et og det var 11g... sikkert litt forskjellig pr stk...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 16:39   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hei Gerd!

Ja, fiberrikene veier alt fra 7 til 12 gram pr stk. Har i forbindelse med en diskusjon tidligere målt på min digitale kjøkkenvekt Jeg regner alltid 3,7 karber i snitt pr stk. da regner jeg iallefall ikke for lite !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 16:49   #10
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hei Gerd!

Tenker akkurat på samme måte, Nille

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no