Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Komme over et platå med Skaldeman

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-03-07, 10:08   #1
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Komme over et platå med Skaldeman

Jeg skal ned 35 kg. De første 23 kiloene gikk jevnt og trutt med ca 1 kg i uken fra august 06 til januar 07. Ved juletider 2006 begynte jeg å spise grønnsaker - jeg var da ca halvveis i vektreduksjonen. Etter introduksjonen av grønnsaker i måltidene fortsatte vekten ned i samme tempo i flere uker. I siste halvdel av januar 07 stoppet vektnedgangen helt opp. Jeg kuttet ut grønnsaker igjen uten at det hadde noen virkning. Smørte meg med tålmodighet uten at det heller virket.

Etter 4-5 uker med stillstand bestemte jeg meg for å innføre en "sommer" som Skaldeman beskriver i boken sin. Jeg spiste mye karbohydrater i en uke. Frukt, bær, pasta, litt potet og faktisk 100 g sjokolade i løpet av en uke. Drakk appelsinjuice, samt en afterski-øl hver dag (denne uken var jeg på vinterferie i alpene med skikjøring hver dag).

I løpet av denne uken la jeg på meg 2,5 kg. Disse kiloene var som forventet, og besto nok i hovedsak av vann fordi karbohydrater binder vann i kroppen. 3 dager etter at jeg var tilbake på Skaldeman-kost var disse 2,5 kiloene borte igjen. Etter enda 3 dager er ytterligere 1,5 kilo forsvunnet.

Dermed ser det ut til at vektnedgangen er på sporet igjen, og at Skaldemans metode for å bryte et gjenstridig platå virker etter planen for mitt vedkommende!

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 10:11   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Komme over et platå med Skaldeman

Gratulerer med flott resultat.. Det er så moro når man får det til!!!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 10:33   #3
tertit
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Alder: 73
Innlegg: 9
tertit er på en erverdig vei

Sv: Komme over et platå med Skaldeman

Dette var flott å lese! Jeg har holdt på i 11 mnd med "Skaldemann sin metode". Jeg har gått ned 20 kg. Men jeg har de siste 6-7 ukene ikke gått ned (men heller ikke opp!) Selvom jeg har inntrykk av at kroppen fortsatt justerer seg til ny vekt, dvs målene går litt inn, så skulle jeg hatt bort minst 5-8-10 kg til! Så jeg får begynne med sommer litt fortere enn planlagt da! Men hvordan skal jeg ta overgangen? Har ikke spist frukt siden noen få bær i fjor sommer.... Kan jeg fortsette med fløten i kaffen likevel? Eller bør jeg da tenke konvensjonelt med karbo og minus fett?

tertit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo med mye fett Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 09:55   #4
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Komme over et platå med Skaldeman

Takk for hyggelige tilbakemeldinger fra dere begge!


Opprinnelig lagt inn av tertit, her.

Men hvordan skal jeg ta overgangen? Har ikke spist frukt siden noen få bær i fjor sommer.... Kan jeg fortsette med fløten i kaffen likevel? Eller bør jeg da tenke konvensjonelt med karbo og minus fett?

Det er sikkert individuelt hvordan kroppen reagerer på "innføring av en sommer", men det er jo uansett for en begrenset periode. Jeg vil anta at noe mellom 1 og 2 uker er nok (korte somre her i nord!). Jeg spiste nøyaktig det samme som jeg har gjort de siste månedene, muligens i noe mindre mengde da frukt/bær og andre karbohydrater kom i tillegg.

Heng deg ikke opp i at vekten vil øke litt i denne perioden - det er uansett mest vann.

Lykke til!

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 13:34   #5
ZonkTheBear
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 7
ZonkTheBear er på en erverdig vei

Sv: Komme over et platå med Skaldeman

Takk for det!

La inn en post tidligere i dag der jeg spurte om nettopp dette men ble så glad da jeg så at det allerede lå et svar inne. Skal teste et par uker med "Skaldemannsommer" nå for å komme i gang igjen!

Mvh

ZonkTheBear er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 12:08   #6
steinar
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: stavanger
Alder: 57
Innlegg: 7
steinar er på en erverdig vei

Sv: Komme over et platå med Skaldeman

Jeg tok en helg til Aberdeen, drakk Øl og spiste Scotsk junkfood hele helga, resultatet ble som forventet, opp 3 kg, som sikkert var at kroppen holdt på vannet, nå 10-12 dager etter er vannet borte og jeg har droppa 3 kg til, skal bli spennende og se om det fortsetter.


steinar

__________________


steinar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlig mat Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 05:25   #7
Sativa
Juniormedlem
 
Sativa sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: på torget
Innlegg: 39
Sativa er på en erverdig vei

Sv: Komme over et platå med Skaldeman

ok, er det sånn det skal gjøres, det hørtes jo virkelig svært så hyggelig ut. Har (u)heldigvis ikke kommet til noe platå ennå, etter 16 kilo på 4 mnd, men vet akkurat hva jeg skal fleske til med i matveien når den tid kommer. Hjemmelaget pizza og masse frukt.

Sativa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min egen selvkomponerte lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 10:57   #8
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Komme over et platå med Skaldeman

Jeg tror ikke det er nødvendig å ta en hel uke med kunstig sommer! Faren er at man blir satt tilbake flere måneder, og det kan bli vanskelig å gå over til vanlig mat (Skaldeman) igjen.

Min erfaring er at det holder med én dag. Det trenger ikke være så mye - bare litt stivelse. For meg holder det lenge med f.eks. Fjordland rømmegrøt hver uke eller hver 14. dag. Den er det flust med mel og karbo i, og jeg merker det veldig godt på vekten noen dager etter (nedgang). Brød tøtsjer jeg ikke. Har sist én brødskive siden Juli, og det smakte virkelig ikke godt. Tørt og jævlig! Kan ikke skjønne at jeg har vært avhengig av brød.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 11:53   #9
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Komme over et platå med Skaldeman

Jøss, Skaldeman-sommer...? Det høres jo ut som en smart ide hvis det funker. Kan man ta en slik "sommer" selv om man ikke står stille, og går det mon ann å ta litt "sommer" i jula f.eks??

Dette er ikke tull, jeg mener det - hvis det kan sette skikkelig skubb i vektnedgang, så er det jo bra. Jeg skal på julebord på fredag. Kan jeg da spise/drikke det jeg vil, og så forvente å gå grunndig ned (etter å ha mistet det jeg la på) etterpå?

Hadde tenkt meg å være flink i julen, har ingen problemer med det siden jeg elsker ketolysematen, men for å slippe alle spørsmålene/kommentarene fra familien...

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 22:32   #10
xB^
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Komme over et platå med Skaldeman

Jeg tror det virker dette med "skaldemann-sommer" . Har gått på ketolyse kuren i 4 uker nå. For ca en uke siden, så skulle meg og en kompis ha en tacokveld igjen. Det ble med at en måtte ha to Wraps , og som kjent er det mye karbo i de. Var vel nesten 50g i hver av de.. tok 2 stk Phase2 fra proteinfabrikken (karbonytraliserende). for å bremse noe av opptaket.

Spiste seg god og mett, hadde to wraps og masse kjøttdeig, og grønnsaker og ost.

Utpå kvelden så slakket det litt av på utslaget på stixen , så tenkte at jeg skulle ta et riktig måltid igjen. Hev innpå 4 egg og 100g bacon.
Neste dag fortsatte jeg trenden , ble sen kveld så frokost var ikke før 14.00 (stod opp 12.00) , men følte meg sulten kjapt igjen og spiste middag med 3stk nakkekotteletter rundt 16.00. Mølte utslaget på stix i 19 tiden , og har aldri hatt så kraftig utslag som da! var maks skala og helt mørkelilla, så tydeligvis så hadde ikke kroppen vondt av litt karber, det ble nesten som en liten boost for meg.

Men det er nok veldig individuelt. Selv kan jeg spise 1/5 potet og litt sånt, og ta meg raskt inn igjen. Det har mye å si med åssen rekkefølge en spiser og. Om jeg må få i meg potet, så er det absolutt det siste jeg tar inn i måltidet. Ifølge boka selv.. så har det mye å si åssen rekkefølge. Ikke begynn måltidet med karbohydrater, ta det sist.

Begynte selv på 122 kilo , og er nede i 115 kilo denne uka, som er min 3. uke. Så er veldig fornøyd så langt. Det er litt vanskelig å holde seg unna fristelser, men jeg tenker på sommeren og 100kilo som mål , så da går det

Men aldri skei ut for ofte, om du går inn og ut av ketose hele tida kan det miste sin virkning, og ikke bli like effektivt. Iaffal utifra det jeg har fått med meg..

  Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 12:05   #11
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 47
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Komme over et platå med Skaldeman

Dette var veldig interessant for meg nå som jeg har begynt på Skaldeman!

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 13:15   #12
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Komme over et platå med Skaldeman

Jeg hadde ikke hørt om denne sommeren da jeg holdt på som strengest.
Men da hovedvektapet var unnagjort og vekta begynte å stoppe opp (og jeg var litt mindre standhaftig ) "unnet" jeg meg "spisedager" (hvor jeg spiste det jeg hadde lyst på)

Resultat: Vekta gikk umiddelbart opp (vannvekt) for så å gå ytterligere ned i påfølgende uker.
Jeg la derfor inn slike "spisedager" når jeg følte vekta kranglet, og det fungerte hver gang

Så sommer`n har jeg tro på!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 18:08   #13
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Komme over et platå med Skaldeman

Da må det jo virke! Jeg har hatt spisedag hver helg i nesten ett år og ikke gått ned ett gram....

Men, Lokkebiff: Hadde du flere dager i strekk med karbohydrater, eller holdt det med én dag? Jeg står fortsatt dønn stille og må finne en løsning snart. Jeg la på meg 3 kilo i jula, og de har forsvunnet, men jeg har ikke gått ned mer enn det.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 18:50   #14
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Komme over et platå med Skaldeman

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Men, Lokkebiff: Hadde du flere dager i strekk med karbohydrater, eller holdt det med én dag?

Jeg brukte å ta en lørdag og en søndag, funka hest for meg

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 19:31   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Komme over et platå med Skaldeman

Jeg vil oppfordre til en viss forsiktighet når det kommer til en karboloading/sommer.
Jeg forsøkte meg på dette for litt mindre enn et år siden. I fem dager spiste jeg hva den gemene hop anser som sunt; Grovt brød, diverse pålegg, deriblant brunost, lettmelk, juice, fullkorns frokostblandinger etc. Grunnen til at jeg gjorde det var fordi jeg hadde stått stille på vekta i nesten et år, selv om jeg gjorde "alt riktig" ...
I løpet av de fem dagene la jeg på meg tre kg, og jeg fikk migrene, ødemer, allergi, søvnproblemer og en ganske forstyrra mage.
Resultatet uteble, vel, det ønskede i alle fall. For i løpet av følgende halvår la jeg på meg ytterligere nesten ti kg, selv om jeg gikk tilbake til ketogen kost, og formen fortsatte å være noe elendig, selv om migrenen og allergien forsvant. Da jeg tok tester hos legen min på høsten (jeg fikk påvist insulinresistens for to og et halvt år siden), så var det fastende blodsukkeret mitt helt på grensen til diabetesverdier, c-peptiden min hadde også økt siden de siste fine prøvene, og jeg fikk beskjed om at jeg var temmelig nære på LADA som ikke er uvanlig i min familie. (En blanding av type en og to som kommer i voksen alder).
Ja, det jeg skulle komme fram til er at med mindre du er frisk, altså at du ikke har noen problemer med stoffskifte/hormoner/dia-relaterte lidelser, så vær VELDIG forsiktig!
Dette satte meg veldig langt tilbake. Først nå er jeg i gjenge igjen og snart tilbake på laveste notering vektmessig.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 12:02   #16
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 47
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Komme over et platå med Skaldeman

Lokkebiff, jeg vil gjerne spørre om hva du spiste?
Jeg tror det beste for meg vil være å holde meg unna sukker.
Så mine forslag vil være: Pasta med pastasaus. Risengrynsgrøt. Ertesuppe med loff og litt smør. Brødskive med syltetøy. Vanlige vafler (med brunost).
Ok, nå ble jeg litt fysen..

Jeg kan også forestille meg at disse tingene vil meg mageknip og slikt. Noen råd?

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 12:46   #17
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Komme over et platå med Skaldeman

Opprinnelig lagt inn av SusieBlues, her.

Lokkebiff, jeg vil gjerne spørre om hva du spiste?
Jeg tror det beste for meg vil være å holde meg unna sukker.
Så mine forslag vil være: Pasta med pastasaus. Risengrynsgrøt. Ertesuppe med loff og litt smør. Brødskive med syltetøy. Vanlige vafler (med brunost).
Ok, nå ble jeg litt fysen..

Jeg kan også forestille meg at disse tingene vil meg mageknip og slikt. Noen råd?

Jeg spiste mye av det du ramser opp her... (og følgende høres ut som en meny fra hel****... )
Brødskiver med søtt pålegg (f.eks brunost og sukker ) loff med banan på loff med hapå, loff med nugatti, vafler med brunost, hveteboller med brunost...
(brunost er faktisk det eneste jeg savner på et lavkarbo kosthold...)
Ellers: hamburger med brød og pommes frites, vanlig pizza, grøt, pasta, potetmos, potetgull og smågodt som "krydder"...

Mageknipe?? Noe så til de grader!!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 12:55   #18
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 47
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Komme over et platå med Skaldeman

Takk for svar! Kanskje andre har erfaringer eller forslag.

Problemet her er at man får smaken på "glemte" matvarer igjen. Alt dette man bør holde seg unna.

Jeg tror den ideelle planen min vil være å spise naturlige ting i størst mulig grad. Det vil vel stort sett si ting med poteter og mel, og brunost og syltetøy (uten mye sukker).

Ja, jeg savner også brunost!!

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 13:00   #19
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Komme over et platå med Skaldeman

Opprinnelig lagt inn av SusieBlues, her.

Problemet her er at man får smaken på "glemte" matvarer igjen. Alt dette man bør holde seg unna.

Det er utrolig hvor fort man venner seg til det... Og det skremmer meg hver gang...
Det skal ikke mer enn en dags høykarbo til, før jeg har lyst å fortsette "bare en dag til"
GIFT er det!! For man blir forgiftet, forpestet og det som verre er!! :mad
:

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 18:10   #20
Ramah
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 78
Ramah er på en erverdig vei

Sv: Komme over et platå med Skaldeman

Hei, nå har vi hatt klovnebursdag for femåringen, og jeg har proppet i meg tre biter av konas utmerkede sjokoladekake, og når jeg først var i gang tok jeg en håndfull non-stop...
En skikkelig "sommerdag" med andre ord...
Kjenner det buldrer godt i magen allerede, så jeg har allerede begynt å angre, menmen.
Hva er nøkkelen til suksess nå? Knallhard karbokutt? Hvor mange karber bør jeg ligge på de neste dagene for å få sommeren ut av kroppen igjen? Bør jeg nå kutte grønnsaker og det hele noen dager og kun spise fett og proteiner?

__________________


Ramah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 18:06   #21
L@ro
Juniormedlem
 
L@ro sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Fredrikstad
Alder: 55
Innlegg: 21
L@ro er på en erverdig vei

Sv: Komme over et platå med Skaldeman

aha.... dette var jo meget interessant... stillstand i vektreduksjon... Insulinresistens.. er et skikkelig hinder?? Og har man i tillegg elendig fordøyelse?? Trenger hypocillin/magesyretabletter for å i det hele tatt fungere...Noen som har erfaring med det?? Det nærmer seg farlig fort ferie i Spania nå....kunne trengt en skikkelig 'nedminstfemkilo' på de siste 6 ukene..
Vil gjerne høre mest mulig om insulinresistens og hvilke elendigheter det fører med seg..

L@ro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach... 10.01 - 11 Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 13:51   #22
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Komme over et platå med Skaldeman

Opprinnelig lagt inn av L@ro, her.

Vil gjerne høre mest mulig om insulinresistens og hvilke elendigheter det fører med seg..

Her finner du en god del tråder der insulinresistens diskuteres: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=99

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Optimale Smoothies Ziggy Optimal Ernæring 61 27-12-14 22:52
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no