Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lomper?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 22-03-07, 11:56   #1
Monen
Medlem

Monen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 41
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Lomper?

Noen som vet hvor mye karber det er i lomper? (vet det ikke er lov å spise, men er litt nysgjerrig...Om det er noe som går an en sjelden gang...En lompe veier jo ikke så mye...)

Gammel 22-03-07, 11:59   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Lomper?

Da ville jeg heller brukt ziggilapper og lage de som lomper. Det gjorde jeg i går, og det var kjempegodt

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 12:05   #3
Tuppen
Seniormedlem

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

eller salatblad

Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 12:14   #4
Charmtassen
Seniormedlem

Charmtassen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 64
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Karbo i lomper - pr. 100 gram så klart = 39,3
(http://matportalen.no/matvaretabellen)

Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 12:20   #5
Snikende Saccosekk
Medlem

Snikende Saccosekk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Alder: 48
Snikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt segSnikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt seg

Apropos lomper (og pølser) så spiste jeg baconpølse i papir fra 7-11 i går. De har pølsetilbud, 19 kr per pølse.

Vet ikke nøyaktig hvor mange karbs som er i en baconpølse men en wienerpølse har ca 4g, så hvis vi antar det dobbelt (den er jo større) så er det fortsatt ikke så ille å ta en pølse i papir når man er på farten.

startvekt: 165kg - mars 2011
Snikende Saccosekk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisdegslank + egen Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 12:25   #6
Monen
Medlem

Monen sin avatar

Jeg klarer ikke noe som smaker/inneholder mye egg..

Som dere skjønner så begynner jeg å bli litt deperat
Takk for svar Charmtassen, den siden skal lagres =) Lurer på hvor mye en lompe veier..må i butikken og sjekke..

Snikende saccosekk: den er velkjent ja Har blitt en sånn til middag på dager jeg har vært på farta og ikke har hatt mulighet til annet

Gammel 22-03-07, 12:41   #7
Charmtassen
Seniormedlem

Charmtassen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 64
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Snikende Saccosekk, her.

Apropos lomper (og pølser) så spiste jeg baconpølse i papir fra 7-11 i går.

Jeg skjønner at jeg må begynne å skjerpe meg når jeg skummer igjennom innlegg ...

Jeg skjønte nemlig ikke hvordan du orket å spise pølser helt fra kl. 07.00 til 11.00 i går, jeg ... Men lyset gikk opp for meg etter hvert altså!

Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 12:47   #8
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Charmtassen, her.

Jeg skjønte nemlig ikke hvordan du orket å spise pølser helt fra kl. 07.00 til 11.00 i går, jeg ...

Flaks at de var billig da hvertfall...

Gammel 22-03-07, 13:12   #9
stinasol
Seniormedlem

stinasol sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 45
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

spiser sikkert bacon pølse fra bensin stasjonen ca 2 ganger i uken
har gjort det hele tiden..det er mellom 5-6 karber i en sånn pølse
du kan jo også bestille lavkarbo tortillas og bruke de som lomper det gjør jeg og de smaker 100% som ekte(3 karber pr tortilla) har en sånn med smeltet taffel ost,sukkerfri ketchup,dressing (matmesteren,3,4 g pr 100g karbo)og 1 hot dog i..mmm super deilig

stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 13:21   #10
Monen
Medlem

Monen sin avatar

Opprinnelig lagt inn av stinasol, her.

spiser sikkert bacon pølse fra bensin stasjonen ca 2 ganger i uken
har gjort det hele tiden..det er mellom 5-6 karber i en sånn pølse
du kan jo også bestille lavkarbo tortillas og bruke de som lomper det gjør jeg og de smaker 100% som ekte(3 karber pr tortilla) har en sånn med smeltet taffel ost,sukkerfri ketchup,dressing (matmesteren,3,4 g pr 100g karbo)og 1 hot dog i..mmm super deilig

Det hørtes godt ut! Men da må jeg se å få bestilt de tortillasene.. Bare vente på lønning først

Gammel 22-03-07, 13:53   #11
sirimor
Seniormedlem

sirimor sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 60
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

...og de bestilles hvor da..?

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 13:59   #12
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Jeg skjønner at jeg må begynne å skjerpe meg når jeg skummer igjennom innlegg ...

Jeg skjønte nemlig ikke hvordan du orket å spise pølser helt fra kl. 07.00 til 11.00 i går, jeg ... Men lyset gikk opp for meg etter hvert altså!

Åååååh, takk for dagens latter ...

De pølsene de har på ikea er forresten vanvittig gode! Helt uten lompe eller noen ting. Jeg er egentlig ikke så glad i pølse uten noe å pakke den inn i, men de var yummy!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 14:04   #13
stinasol
Seniormedlem

stinasol sin avatar

stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

http://www17.netrition.com/index.html

Gammel 22-03-07, 14:09   #14
Snikende Saccosekk
Medlem

Snikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt segSnikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt seg

PølsE. Jeg spiste EN pølse fra 7 til 11 :-) Veldig lang pølse skjønner du :-)

Snikende Saccosekk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisdegslank + egen Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 14:22   #15
Snikende Saccosekk
Medlem

Direktelink for de late:
http://www.netrition.com/mama_lupes_tortillas_page.html

$11 for å sende en pakke i posten til Norge ($11/pakke)
$32 for å sende 5 pakker i posten til Norge ($6.4/pakke)
$52 for å sende 10 pakker i posten til Norge ($5.2/pakke)

10 pakker a 10 tortillas koster $29.99 og det blir ca 183 kroner og altså under fortollingsgrensen.

Hvis man skulle da kjøpe 10 pakker så koster det 50 kroner per pakke når man tar med frakt. Kanskje ikke så ille, kommer ann på holdbarhetsdatoen.

Gammel 22-03-07, 14:25   #16
Ziggy
Gjest

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 57
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Direktelink for de late:
http://www.netrition.com/mama_lupes_tortillas_page.html

$11 for å sende en pakke i posten til Norge ($11/pakke)
$32 for å sende 5 pakker i posten til Norge ($6.4/pakke)
$52 for å sende 10 pakker i posten til Norge ($5.2/pakke)

10 pakker a 10 tortillas koster $29.99 og det blir ca 183 kroner og altså under fortollingsgrensen.

Hvis man skulle da kjøpe 10 pakker så koster det 50 kroner per pakke når man tar med frakt. Kanskje ikke så ille, kommer ann på holdbarhetsdatoen.

Syns de portoprisene der stinker jeg... der tror jeg de tar seg vel godt betalt...

Hvor mye veier de pakkene der egentlig??? 1 kilo pr stk???

Har handla fra USA i en årrekke, og sjeldent vært borti slike portopriser da...

Tror jeg ville ha tatt kontakt og spurt om det der faktisk medfører riktighet jeg...

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 14:31   #17
stinasol
Seniormedlem

stinasol sin avatar

oki,så greit da slipper jeg toll..
kunne ikke finne noe holdbarhet
på de men jeg fikk de etter 1 uke
og slang alle i frysen,trenger ikke
ta opp mer enn en og en heller
da de deler seg lett i dypfryst
tillstand

Gammel 22-03-07, 14:33   #18
stinasol
Seniormedlem

stinasol sin avatar

foresten,jeg skal snart bestille derfra igjen(og da masse) så kommer
over den toll grensen..er det noen som vet hvor mye toll man må
betale? ta et eksempel på 1000 kr å handel for kansje?

Gammel 22-03-07, 15:52   #19
Snikende Saccosekk
Medlem

Opprinnelig lagt inn av stinasol, her.

foresten,jeg skal snart bestille derfra igjen(og da masse) så kommer
over den toll grensen..er det noen som vet hvor mye toll man må
betale? ta et eksempel på 1000 kr å handel for kansje?

Det er faktisk vanskelig å spå, da noen produkter har toll i x % av varens verdi, mens noen har x kr / kilo.

Det jeg ihvertfall kan si er at du må betale 25% moms av varenes verdi samt frakt, så hvis du betalte 200 for frakten må du betale 25% av 1200kr, altså 300 kr i moms.

Gammel 22-03-07, 17:16   #20
Ziggy
Gjest

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 57
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Det er faktisk vanskelig å spå, da noen produkter har toll i x % av varens verdi, mens noen har x kr / kilo.

Det jeg ihvertfall kan si er at du må betale 25% moms av varenes verdi samt frakt, så hvis du betalte 200 for frakten må du betale 25% av 1200kr, altså 300 kr i moms.

Pluss at Postens forenklede "tollgebyr" går over i ordinært "tollgebyr" når varens verdi overstiger ca. 1000 kr, og satsen på dette er en del mere... hvor mye finner du på www.posten.no

.

Sist redigert av Ziggy : 22-03-07 kl 19:55.
Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 18:21   #21
stinasol
Seniormedlem

stinasol sin avatar

ok,tusen takk for svar og link
kansje like greit å la vær å regne
på det og skylde på at jeg
er en sprø lavkarbo junkie

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Wraps uten tortilla lomper Marianne Lunsj 0 16-09-04 08:53

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:57.