Grønnsakstips
Hei, jeg vil bare si at jeg med stort hell har brukt grønnsaker som "jevning" i supper og gryteretter.
Jeg har da brukt rå grønnsaker og kjørt i kjøkkenmaskinen med kniv i bunn, tilsatt litt vann mens den jobber og da blir det helt graut, skikkelig slush. 
Prøvde med løk først, eldstegutten min er "allergisk" mot løkbiter nemlig. Det gikk strålende. Fortalte han det etterpå og han ble veldig happy for å "like løk" likevel. Så lenge den var most ja...
Nå har jeg prøvd med stangselleri og brokkoliSTILK også. Like bra resultat, og nydelig smak! I går laget jeg en fiskesuppe, det ble nesten som gryterett siden den ble såpass tykk. Da hadde jeg most løk, most stangselleri og most brokkoliSTILK oppi. Andre ingredienser i suppa var kraft, fløte, laks, purre, chili og brokkolibuketter.
Stilken til brokkolien kan nemlig helt fint brukes. Den kan brukes til nevnte mos, eller skjæres i staver og kokes sammen med kvastene til andre retter.
Dette kan være et tips for de som har lyst til å få i seg mer grønnsaker men ikke liker det så godt. Det er nydelig å blande oppi med hakka tomater fra boks og kjøttdeig, f.eks.
Det går sikkert ann med andre grønnsaker og?
|