Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Festmat

[17.mai] Rømmegrøt m/byggmel

Festmat Fest og høytid er en del av livene våre, og her kan vi poste og finne oppskrifter som kan gjøre disse dagene til gode opplevelser for oss som spiser etter en lavkarbofilosofi.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-06-04, 12:10   #1
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 58
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

[17.mai] Rømmegrøt m/byggmel

Noe av kunsten med rømmegrøt er å koke ut smøret, få ut mest mulig, for så å kunne servere det ved siden av. Jeg er ikke alltid så nøye på om smøret er i grøten eller oppå.


Rømmegrøt alene kan vel knapt kalles et ballansert måltid, men som 'forrett' eller tilbehør til spekemat med 'mye attåt', må det vel være lov et par ganger i løpet av sommeren.


Rømmegrøt (4)



· 0,5 l seterrømme

Kok opp la småkoke på svak varme i 10 minutter. Rør forsiktig inn

· 1 dl byggmel

til smøret kommer frem. Øs av fettet. Rør inn

· 1 dl byggmel

til. Spe litt etter litt med

· 5-6 dl kokende melk

til passe tykk. La småkoke i 10 minutter. Rør av og til.



Server med smør (fettet du øste av), fruktose og kanel.

__________________
-lig hilsen Guro

Sist redigert av guro : 09-06-04 kl 13:29.
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 09-06-04, 12:18   #2
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 48
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Ser godt ut. Skal jeg jammen lage en dag. Men mener du bare en halv desiliter rømme? Synes jeg husker rømmeboks på rømmeboks jeg...?

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 09-06-04, 13:31   #3
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 58
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Takk, feil rettet

Takk for feilmeldingen. Jeg har innebygget kommafeil. Jeg mente ikke sukker heller. Her rettet feilen i oppskriften.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 24-10-05, 23:36   #4
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Rømmegrøt m/byggmel

oh i morra blir det grøt ja men spekeskinke mmmmmm

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 24-10-05, 23:38   #5
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Rømmegrøt m/byggmel

er det noe man kan bytte ut byggmelet med ?? fiberhusk ..... atkins bake mix ??

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oppskrift på RØMMEgrøt? HP Lavkarbo generelt 8 09-06-04 12:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no