Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Fiskekaker fra "Fiskemannen"

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 17-04-07, 13:09   #1
Nett
Seniormedlem

Nett sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Fiskekaker fra "Fiskemannen"

Innhold:
hvitfisk(49%), vann, kassavastivelse??; soyaolje, mysepulver av melk, salt, krydder, stabilisator (E451, E412) og smaksforsterker E621. Glutenfri.

95 kcal
10,4 g protein
8 g kagboh.

Er dette greie fiskekaker for oss på lavkarbo??

Gammel 17-04-07, 13:16   #2
LilleVille
Medlem

LilleVille sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 51
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fiskekaker fra "Fiskemannen"

Det kommer helt an på lavkarbo-filosofi og hvor mye karber man kan tillate seg daglig vil jeg si... På fedon burde det vel gå bra med ANTALL karber ihvertfall.. Men det som er av karber kommer nesten utelukkende fra stivelse (potetmel osv), og det er jo ikke DET man skal "bruke" karbene på...

Kan jeg anbefale smørdampet torsk med blomkål og brokoli?

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 13:18   #3
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Photobscura har lagt ut en oppskrift på lavkarbo fiskekaker på forumet her.

Gammel 17-04-07, 13:41   #4
Nett
Seniormedlem

Nett sin avatar

Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Men er det noen som vet hva kassavastivelse er??

Gammel 17-04-07, 13:48   #5
Nett
Seniormedlem

Nett sin avatar

Har funnet ut at kassavstivelse kommer fra maniokarot - aner ikke hva det er!

Gammel 17-04-07, 13:48   #6
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Cassava er vel en form for søtpotet om jeg ikke tar helt feil

Gammel 17-04-07, 13:49   #7
Nett
Seniormedlem

Nett sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Cassava er vel en form for søtpotet om jeg ikke tar helt feil

Da er det kanskje ikke så ille da??

Gammel 17-04-07, 19:05   #8
Manina
Utforsker

Manina sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 59
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Cassava er en rotgrønnsak som inneholder blåsyre i rå tilstand, og må bearbeides ved lang bløtlegging eller koking for å bli spiselig...

Ellers noe av den mest stivelsesrike grønnsaken som finnes. Tror ikke den er i slekt med søtpotet...

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 19:44   #9
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Jeg har en boks med eldorado fiskeboller, ikke det samme seff men det er bare 2,6 karbo pr. 100 g i de.
Har ikke testet dem... prøver meg på ekstremvarianten til skaldemann litt.... Og krysser fingrene for etterlengtet vekttap

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 20:37   #10
eriksen
Medlem

Medlem siden: Nov 2006
Alder: 39
eriksen er på en erverdig vei

Ferdiglagde fiskekaker har som regel ganske mye salt i seg, så ikke spis alt for mange!
Men Fiskemannens er gode ihvertfall. Jeg liker også de fra First Price (og de har litt færre karbohydrater per stk også - 3.4 g pr stk)

eriksen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vitenskapen Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fra "dum" til geni med Eye q ?? elian Kosttilskudd 3 30-01-11 02:01
Splenda i norske butikke hyller fra mai! Melania Lavkarbo generelt 17 25-04-06 14:59
Apropo iskrem, her har dere iskartet fra 1972 til 2006 Iset Generell ernæringsdebatt 11 14-02-06 19:41
Utviklingen i Norsk kosthold 2005 Fedonisten Generell ernæringsdebatt 6 04-02-06 08:20
Sakset fra Dagbladet i dag..... Pianoman Nyheter / media 4 09-03-05 11:44

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:28.