Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Kokosmakroner

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-06-04, 14:01   #1
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Kokosmakroner

Kokosmakroner



I en kjele bland:

· 4 eggehviter

· 200 g fruktose

· 200 g kokosmasse.

Varm massen over moderat varme under omrøring en god stund, til den er tykk og seig.



Sett røren med teskje på bakepapirkledd plate. Stek på 160°C (gjerne lavere!), på midterste rille i 12-15 minutter. Avkjøl på platen. Oppbevares i tett boks. Kan gjerne fryses. Kan syppes i smeltet sjokoldade - blir nesten som Bounty

__________________
-lig hilsen Guro

Sist redigert av guro : 19-12-05 kl 08:31.
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 18-12-05, 19:33   #2
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Kokosmakroner

Disse funker som bare det, synes jeg! Fine å fryse også. Det er andre året jeg baker dem. Prøveporsjonen er allerede oppspsist. Jeg skal bake en gang til og dyppe dem i smeltet sjokolade før jeg legger dem i fryseren.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 19-12-05, 23:52   #3
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Kokosmakroner

hvorfor skal du legge dem i fryseren julen er jo rett rundt svingen .....

har så lyst og prløve disse !!

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 20-12-05, 07:52   #4
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Kokosmakroner

Opprinnelig lagt inn av nøtta

hvorfor skal du legge dem i fryseren julen er jo rett rundt svingen .....

Et sted skal de jo oppbevares . Også blir de litt mindre tilgjengelige for snokete hender.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 20-12-05, 10:14   #5
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Kokosmakroner

Opprinnelig lagt inn av guro

Et sted skal de jo oppbevares . Også blir de litt mindre tilgjengelige for snokete hender.

'

ja det er sant ! hvor lang tid tar det før den tiner ...?

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 20-12-05, 10:53   #6
Vikki
Medlem
 
Vikki sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 118
Vikki er ny på veien

Sv: Kokosmakroner

Mmmm, kokosmakroner...hadde vært deilig til jul.

Lurer på om man kan bruke natreen istedet ? Noen som har prøvd ?

Takk for at du deler oppskrift, Guro !!!

Vikki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose, ved hjelp av Eurodiett / Atkins Svar med sitat
Gammel 20-12-05, 11:01   #7
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Kokosmakroner

funker ikke med natren, den smelter ikke på rett måte... måtte hive alt..

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-12-05, 11:16   #8
Vikki
Medlem
 
Vikki sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 118
Vikki er ny på veien

Sv: Kokosmakroner

uff, så dumt !! Bruker verken sukker eller fruktose...Blir jo ganske befrenset da...

Men takk, Helene ! Du reddet meg fra å måtte kaste alt, jeg var klar til å bake jeg, ser du.

Kanskje jeg skal prøve meg på marsipan med natreen, istedet. Det går vel bedre? Noen med erfaring ?

Vikki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose, ved hjelp av Eurodiett / Atkins Svar med sitat
Gammel 21-12-05, 17:40   #9
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Kokosmakroner

Og nå skal jeg lage kokosmakroner..

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 21-12-05, 19:01   #10
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Kokosmakroner

Åh...de var go'e de.

Tror det blir Annes hemmelige julesnop
Nå står de til kjøling, også skal jeg dyppe dem i 70% sjokolade.....
Tralala....

Lurer på om de holder seg best så seige og gode i fryser'n eller i boks jeg...? Noen som vet?

PS..også lagde jeg is av eggeplommene.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 21-12-05, 20:16   #11
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Kokosmakroner

De hoder seg hvertfall ferske i fryseren. Og kan spises direkte ut av fryseren omtrent.

Jeg lagde gylne hjerter av plommene jeg. Malte, skollede mandler, eggeplommer og fruktose, kjevlet ut mellom 2 bakeark, stakk ut hjerter og stekte på 130 grader til gylne, ikke brune.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 21-12-05, 20:49   #12
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Kokosmakroner

Opprinnelig lagt inn av guro

De hoder seg hvertfall ferske i fryseren. Og kan spises direkte ut av fryseren omtrent.

Jeg lagde gylne hjerter av plommene jeg. Malte, skollede mandler, eggeplommer og fruktose, kjevlet ut mellom 2 bakeark, stakk ut hjerter og stekte på 130 grader til gylne, ikke brune.

Takk....da fryser jeg dem.
..og det var lurt Guro, med gyldne hjerter...

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 19:57   #13
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Kokosmakroner

Dette fikk jeg ikke til, nei...

Det ble ikke noen seig masse, bare løs kokos liksom. Jeg brukte Splenda, og heiv oppi et par eggehviter til da jeg så hvor lite det monnet. Nå står det noen små hauger med kokosmasse i ovnen...

Man må kanskje bruke sukker eller fruktose for å få det seigt... Eller er det noe annet jeg kan ha gjort feil?

Dette ble ihvertfall ikke spiselig


Sist redigert av Huldr : 22-10-06 kl 21:15.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 21:29   #14
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Kokosmakroner

Tror nok desverre at sukker/fruktose er endel av konsistensen. Sorry!

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 21:34   #15
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Kokosmakroner

Opprinnelig lagt inn av guro

Tror nok desverre at sukker/fruktose er endel av konsistensen. Sorry!

Ja, det var det jeg var stygt redd for...

Takk Guro

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 18:17   #16
shady
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 52
shady er på en erverdig vei

Sv: Kokosmakroner

Nå har jeg nettopp syndet med to kokosmakroner lagd på denne fantastiske oppskriften! DET var godt, det. Men er det noen som vet hvor mye karbo det egentlig blir i disse? Jeg er på Atkins og burde vel strengt tatt ikke spise fruktose, men ...

Jeg lurer også litt på disse gylne hjertene, de hørtes kjempegode ut. Hvor mye fruktose og mandler skal det være i dem? og funker det med Splenda her?

__________________





shady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for tiden gravid med kostkontrollert svangerskapsdiabetes Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 20:07   #17
vips
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 17
vips er på en erverdig vei

Sv: Kokosmakroner

Opprinnelig lagt inn av guro, her.

Tror nok desverre at sukker/fruktose er endel av konsistensen. Sorry!

heisann!
har nettop laget kokos makroner-som var helt perfekt for min datter som har hyper melke allergi-men misslyktes først en gang-nå er de brune isteden for-men smaker er upåklagelig tusen takk
Foresten noen som vet noe annet jeg kan bruke egge plommene til uten melk og nøtter????

vips er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lindberg Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 19:01   #18
Elizabeth
Medlem
 
Elizabeth sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Moss <3
Alder: 39
Innlegg: 262
Elizabeth er på en erverdig vei

Sv: Kokosmakroner

Tror dere det går ann å bruke sukrin i denne opskriften??

__________________
Jeg SKAL klare dette!
Elizabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: My style Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no