Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Synes frokost uten brød er vanskelig jeg

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-04-07, 07:56   #1
Melkerull
Juniormedlem
 
Melkerull sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 47
Innlegg: 17
Melkerull er på en erverdig vei

Synes frokost uten brød er vanskelig jeg

Jeg er så vant til brød og elsker brød da. Lunch går greit, der lager jeg en omelett eller egg/bacon/karbonade. Men frokost? Tips? Det er så lettvindt å ta et par knekkebrød da..

Melkerull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca.Lindberg, litt Atkins.. Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 08:33   #2
Melkerull
Juniormedlem
 
Melkerull sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 47
Innlegg: 17
Melkerull er på en erverdig vei

Sv: Synes frokost uten brød er vanskelig jeg...

Er Firberrik ok? F eks to fiberrik med masse makrell i tomat, uten tomaten?

Andre raske tips? Ikke alltid man har så mye tid om morgenen..

Melkerull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca.Lindberg, litt Atkins.. Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 09:18   #3
monki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Greåker
Alder: 39
Innlegg: 475
monki er på en erverdig vei

Sv: Synes frokost uten brød er vanskelig jeg...

du kan jo ha egg og bacon eller noe slikt

monki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 09:24   #4
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 54
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Synes frokost uten brød er vanskelig jeg...

Hei Melkerull!

Spiser alltid middagsrester til frokost, jeg.
Lager dobbel porsjon middag og putter restene i Tupperwareboks
over natta så det holder seg, og varmer i mikroen til frokost.
Har det alltid drit-travelt om morgenen, så det er så greit å ha
noe på luringa som jeg bare kan slenge i meg i farta, og som holder
meg mett lenge utover dagen.

Klem fra Nina
ps. Det meste er en tilvenningssak.
Vi er litt sånn programmert oppi huet vårt
til å tenke at frokost = brød, liksom.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 09:29   #5
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Synes frokost uten brød er vanskelig jeg...

Da kan du jo ta en skive Lindberg-brød, Nille's nøttebrød eller hjemmelaget OE-brød med mye pålegg

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 09:44   #6
Valeriana
Medlem
 
Valeriana sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 253
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Synes frokost uten brød er vanskelig jeg...

Hva med en salat til frokost? Det passer kanskje hvis du ikke er så veldig sulten om morgenen og synes egg og bacon er altfor kraftig kost. For å spare tid kan du lage den klar dagen før, eller bruke blandinger med ferdig oppkuttede grønnsaker. Men som andre også har sagt kan fiberrik klibrød være et alternativ som gir lite karbohydrater.

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 09:45   #7
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Synes frokost uten brød er vanskelig jeg...

Opprinnelig lagt inn av Melkerull, her.

Jeg er så vant til brød og elsker brød da. Lunch går greit, der lager jeg en omelett eller egg/bacon/karbonade. Men frokost? Tips? Det er så lettvindt å ta et par knekkebrød da..

Eller du kan lage mine Polarbrød Lapper... med bare 0,4 gr karbo pr polarbrød, basert på helt vanlige ingredienser uten kunstige tilsetningsstoffer i det hele tatt.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=11874

Slik ser de ut...





Håper de kan hjelpe deg... for det har de for meg og mange andre her inne...

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 09:51   #8
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Synes frokost uten brød er vanskelig jeg...

Hva med frokostblanding? Atkins har ett par gode. Eller man kan kjøpe soyaflak og ha sukrin og melk på.

Pannekake med vanilje og kanel.

Avacado med rømme.

Fiberrik med så mye pålegg at du ikke ser fiberriken lenger.

Lag fritata på kvelden og til morgenen.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 09:54   #9
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Synes frokost uten brød er vanskelig jeg...

Jeg bruker å lage omelett til frokost og spiser salat eller middagsrester til lunsj.

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 14:03   #10
Melkerull
Juniormedlem
 
Melkerull sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 47
Innlegg: 17
Melkerull er på en erverdig vei

Sv: Synes frokost uten brød er vanskelig jeg...

Mange gode forslag her!

Fiberrik liker jeg som sagt. Så det er "lov"? (ikke sjekka GI/karb enda)
Egg og bacom synes jeg blir tungt om morgenen, og omelett tar for lang tid, kommer ikke til å bli prioritert ved travle morgener..
Frokostblanding kan gå! Skal se om jeg finner Atkins sine. Med melk da?
Lindbergbrød er godt, men jeg tenkte å prøve å spare den brødkvoten til kveld, MÅ ha kveldsmat..

Ziggy; de lappene så gode ut! De må jeg prøve! Bruker dere dem som brød, altså med pålegg på?

Melkerull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca.Lindberg, litt Atkins.. Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 14:07   #11
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Synes frokost uten brød er vanskelig jeg...

Opprinnelig lagt inn av Melkerull, her.


Ziggy; de lappene så gode ut! De må jeg prøve! Bruker dere dem som brød, altså med pålegg på?



De laga jeg i går kveld. En runde med pizzakrydder, og en med hvitløk.
Og fytterakkern så gode de var. Med majones og skinke spiste jeg til frokost. Løøøvlii!!

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 14:11   #12
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Synes frokost uten brød er vanskelig jeg...

Opprinnelig lagt inn av Melkerull, her.


Ziggy; de lappene så gode ut! De må jeg prøve! Bruker dere dem som brød, altså med pålegg på?

Jupp, bruker dem helt som vanlig brød, med hva en vil av pålegg på, som passer til et lavkarbokosthold, vel og merke...

I og med at det bare er 0,4 gr karbo i hvert polarbrød, ja så trenger en ikke bekymre seg for å spise brødmat igjen... du kan faktisk fortsette å spise som før, bare ved å bytte ut vanlig brød med poarbrød lappene mine!

Du kan og sprøriste dem til suppetilbehør, eller dele dem opp i biter og riste dem i ovnen som bruk til dip med f.eks. tzaitziki laget med rømme osv...

Oppskrifta passer også helt utmerket til pizzabunn, så med denne kan du fortssatt spise pizza og... mulighetene er som sagt mange...

Du finner disse, og andre oppskrifter som jeg har laget og tilpasset inne på OE forumet.

Lykke til!


Sist redigert av Ziggy : 21-04-07 kl 14:18.
Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 14:22   #13
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Synes frokost uten brød er vanskelig jeg...

Hva med smoothie?

Jeg lager min med frosne bær, skummet kultur/ 0.1 yoghurt, kruska kli, cottage cheese, rapsolje - kjører den med stavmikser Veldig godt, og perfekt sammensetning av protein, fett, antioksidanter og fiber!

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 20:51   #14
Melkerull
Juniormedlem
 
Melkerull sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 47
Innlegg: 17
Melkerull er på en erverdig vei

Sv: Synes frokost uten brød er vanskelig jeg...

Ikke begeistra for cottage cheese....

Melkerull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca.Lindberg, litt Atkins.. Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 20:55   #15
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Synes frokost uten brød er vanskelig jeg...

Opprinnelig lagt inn av Melkerull, her.

Ikke begeistra for cottage cheese....


Lappene smaker ikke cottage cheese da. Vedder på at du kommer til å like de.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 00:38   #16
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Synes frokost uten brød er vanskelig jeg...

Cottage cheese-smaken kjenner du verken i lappene eller i smoothien, nettopp fordi man stavmikser den til den er uten "klumper", og smaken forsvinner inni alle de andre smakene Prøv, iallefall!

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 09:54   #17
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Synes frokost uten brød er vanskelig jeg...

Tenkte jeg skulle vise deg et bilde av min frukost, som for første gang blei inntatt på terassen i år...

Den besto av 2 polsrbrød lapper med smør og makrell i tomat, og 1 polarbrød lapp med smør og rekesalat. Snadder!!!



Koste meg deretter med en kopp kaffe og krydderkake ... snakker om nytelse på et lavkarbokosthold... det blir jo hva man gjør det til selv.



Jupp, lykke til videre, håper du finner et kosthold som passer deg og!

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 21:37   #18
Melkerull
Juniormedlem
 
Melkerull sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 47
Innlegg: 17
Melkerull er på en erverdig vei

Sv: Synes frokost uten brød er vanskelig jeg...

Det så jo skikkelig snadder ut da! Jeg har nå smakt polar-lappene dine, de var overraskende gode! Skal lage meg en porsjon i kveld, knall!

Jeg holder på å komme fram til et kosthold jeg kan leve med ja. Det er ikke helt Lindberg, heller ikke helt Atkins. Lavkarbo er det! Og godt er det! OG har faktisk gått ned 1,5 kg.

Lærer utrolig mye av å lese her inne og surfe generellt!

Melkerull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca.Lindberg, litt Atkins.. Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 22:45   #19
balanse
Medlem
 
balanse sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: vestfold
Innlegg: 148
balanse er på en erverdig vei

Sv: Synes frokost uten brød er vanskelig jeg...

Takk for mange gode tips som jeg også kan bruke. Jeg skal lage polarlappene i morgen. Frokost kan også være påleggskiver og grønnsaker + litt tran. Det går ganske kjapt. Alternativ stek 2-3 egg med litt sopp og løk , litt nøtter og en frukt. Personlig synes jeg at jeg får mer energi av å spise lavkarbo, noe som faktisk gjør at jeg kan stå litt tidligere opp om morgenen for å prioritere helse/kosthold og trening.

balanse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Lindberg Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 16:44   #20
Mint
Medlem
 
Mint sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 43
Innlegg: 369
Mint har en fantastisk aura rundt segMint har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Synes frokost uten brød er vanskelig jeg...

Mange gode tips her. Du kan også steke opp flere runder med frokostpannekaker, dele dem i 4 biter og hive dem i fryseren. Enkelt å ta opp og de tiner fort! Så slenger du på noen skiver skinke eller ost eller whatever og tar de med deg i hånda.

Mint er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 17:45   #21
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Synes frokost uten brød er vanskelig jeg...

Pssst,jeg har spist 1-2 fiber rik/rugsprø om dagen
hele tiden og det har gått utmerked

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 14:34   #22
Trixie
Medlem
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 281
Trixie er ny på veien

Sv: Synes frokost uten brød er vanskelig jeg...

Hva med Lindberg's fullkornbrød m/solsikkekjerner? 18,2 gr. karb. pr/100 gr.
Trixie

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 09:47   #23
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Synes frokost uten brød er vanskelig jeg...

Fiberrik skal være helt ok for de som følger Lindberg... Bare pass på, selvsagt, at du har nok av proteinrikt pålegg på toppen...

timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 23:01   #24
mima
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Drammen
Alder: 46
Innlegg: 45
mima er ny på veien

Sv: Synes frokost uten brød er vanskelig jeg...

Opprinnelig lagt inn av Ziggy, her.

Koste meg deretter med en kopp kaffe og krydderkake ... snakker om nytelse på et lavkarbokosthold... det blir jo hva man gjør det til selv.





.

Har du oppskrift på den krydderkaka??

Takker!

mima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Linberg +/- Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 23:08   #25
mima
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Drammen
Alder: 46
Innlegg: 45
mima er ny på veien

Sv: Synes frokost uten brød er vanskelig jeg...

Opprinnelig lagt inn av mima, her.

Har du oppskrift på den krydderkaka??

Takker!

Sorry! Fant den! Glemte at jeg kunne søke....

mima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Linberg +/- Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Uten brød scorpius Middag 6 17-09-10 14:04
Er det vanskelig synes dere? Mellon Lavkarbo generelt 37 10-12-08 17:13
Vanskelig å kutte ut brød! Salt Spørsmål og svar 1 23-04-08 10:29
Rask frokost uten gjær og hvetemel Pelen Spørsmål og svar 3 06-07-06 08:27
Gode ideer til frokost uten egg? Karin Lavkarbo generelt 31 09-02-06 00:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no