Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

En klassisk løgnaktig artikkel fra lavfett "eksperter"

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 27-04-07, 01:14   #1
Don Vito Corleone
Medlem

Medlem siden: Mar 2007
Don Vito Corleone er på en erverdig vei

En klassisk løgnaktig artikkel fra lavfett "eksperter"

http://www.femina.no/php/art.php?id=378577

"30 unge, friske personer deltok i studien. De fastet på kvelden og spiste ikke igjen før på morgenkvisten. Halvparten spiste en sunn frokostblanding, fettredusert yoghurt og drakk et glass appelsinjuice. Den andre halvparten spiste en fettholdig frokostmeny på McDonald's.
De som spiste et fettholdig fast-food-måltid reagerte negavtivt på stress.
- Når vi finner ut at et enkelt måltid som inneholder mye fett kan gjøre deg mer utsatt for stress, er det grunn til bekymring. Dette fordi undersøkelsen påviser at et fettholdig kosthold påvirker hjerte- og karfunksjonen en ny og skadelig måte, fortsetter Campbell, som ledet studien."

Å spise på macdonalds påviser at fett gjør deg mer utsatt for stress ? Hva med alt sukkeret ?

Sist redigert av Don Vito Corleone : 27-04-07 kl 01:19.
Don Vito Corleone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Skaldeman/Lokkebiff Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 09:52   #2
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: En klassisk løgnaktig artikkel fra lavfett "eksperter"

Ja, jeg syns de er vel overbærende i konklusjonen sin. Nå leste jeg ikke artikkelen, men jeg vil vel umiddelbart si at det tyder på at junkfood gjør det mer utsatt for stress (what else is new liksom??), og som du nevner er jo det fullt av karber, og ikke minst det dårlige saltet og fettet.

Gammel 04-05-07, 21:21   #3
Don Vito Corleone
Medlem

Medlem siden: Mar 2007
Don Vito Corleone er på en erverdig vei

Ja transfett du tenker på ?
Jeg syns d er litt rart å konkludere ut ifra macdonalds hvorvidt fett er sunt eller ikke :P

Don Vito Corleone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Skaldeman/Lokkebiff Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 08:30   #4
Goggen
Seniormedlem

Goggen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Slike påstander som dette er det bare å la vær å ta seriøst.

Jeg skulle til si at selvsagt blir denne testen stress for kroppen. Det tar tid å omstille fra karbohydratrik til fettrik kost. I tillegg spiste de sikkert en meny sammensatt av kjøtt/brød/brus.

Dette viser like godt at "blandingsmat ikke er bra.

Skulle de testet dette skikkelig måtte nok forsøket godt over fjorten dager eller så.

Ikke tenk for mye på slike tester. De er laget for å "bevise" noe man allerede har bestemt på forhånd. De er ikke objektive, og derfor uten relevans.

Vi som spiser svært lite karbohydrater over tid vet at fett faktisk gjør kroppen mindre stresset.

Unger som får mye sukker blir urolige. Ikke rart, da blodsukkeret går brått opp, og med et dramatisk fall etterpå. Den som har hatt unger i sukkerike barneselskaper vet hvordan det arter seg.

Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:24.