Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Tips om badevekt?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 02-05-07, 17:25   #1
mcfrogner
Ubekreftet Medlem

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
mcfrogner er ny på veien

Tips om badevekt?

Badevekten er veldig unøyaktig ser det ut som... Nå nettopp viste den en forskjell på over 1 kg!!

Har noen av dere en bra badevekt dere vil tipse meg om? Har sett litt på Bosch PPW2200, den kom høyt på TV2 Hjelper Deg og var mest nøyaktig på måling av fettprosent.

Gammel 02-05-07, 17:50   #2
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Tips om badevekt?

minkom også høyt oppe på tv2 hjelper deg, men den er også dessverre unøyaktig....

den er ganske ok når den nettop har fått nye batteri, så det kan være et tips...

Gammel 02-05-07, 18:21   #3
Bee
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 43
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Min er kjøpt på Jysk av alle plasser, og den er veldig nøyaktig.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 18:26   #4
mcfrogner
Ubekreftet Medlem

mcfrogner er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

minkom også høyt oppe på tv2 hjelper deg, men den er også dessverre unøyaktig....

den er ganske ok når den nettop har fått nye batteri, så det kan være et tips...

Godt tips Har aldri skiftet batteri på den...

Gammel 02-05-07, 20:23   #5
Traxior
Medlem

Traxior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bø i Telemark
Alder: 46
Traxior er ny på veien

Det finnes to typer vekt, Tanita og alle de andre.

For mer info:
http://engros.nordicfitness.no/fitnessvekter/cms/125

Eller, se min post i denne tråden

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=Tanita

Besøk bloggen til Traxior på http://feitmann.com
Traxior er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med inspirasjon fra ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 21:03   #6
mcfrogner
Ubekreftet Medlem

mcfrogner er ny på veien

Hvilken av dem bruker du da? Var innom i alle fall én av de sidene du linker til i går. Var på rett spor da skjønner jeg... Har blitt veldig opptatt av at hvis jeg først skal veie meg, får vekten fafo meg være nøyaktig! Jfr. vekttallene mine i signaturen...

Ser at BC 543-modellen er 3-400 kr billigere på Treningspartner enn de to andre stedene - er den bedre enn den runde?

Sist redigert av mcfrogner : 02-05-07 kl 21:29.
mcfrogner er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Atkins/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 21:53   #7
mcfrogner
Ubekreftet Medlem

mcfrogner er ny på veien

Da har jeg bestilt Tanita BC 543 til 1299,- på Treningspartner

Gammel 07-08-09, 12:32   #8
Nessimelle
Gjest

Ikke meningen å røske opp en gammel tråd, men hvordan er UM-073 Fitnessvekt? Koster 499 på XXL. Er den nøyaktig? De hadde 543 til 1199, men det er egentlig altfor dyrt for meg som er student :P

http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=70516

Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 12:46   #9
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Vet du, jeg kjøpte en vekt til 250 kr fra Ellos, og den er supernøyaktig, så lenge den får stå på samme plassen hele tiden. Men jeg må beklage, jeg kan ikke svare deg på spørsmålet ditt.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 12:53   #10
Nessimelle
Gjest

Takk for svar! Er jo bare å prøve :P De fleste vekter bør stå på samme plass hele tiden, det er jeg klar over (og vannrett, men da snakker vi analysevekter :P)

Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 13:08   #11
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nessimelle, her.

Takk for svar! Er jo bare å prøve :P De fleste vekter bør stå på samme plass hele tiden, det er jeg klar over (og vannrett, men da snakker vi analysevekter :P)

Ja, det nytter ikke i en bygård fra 1860 ... . Men min er en helt ukomplisert digitalvekt uten noen fancy ekstrafunksjoner, og jeg har testa den behørig, gått på den ti ganger, ikke et grams avvik

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 09-08-09, 22:33   #12
Marasmus
Juniormedlem

Medlem siden: Jul 2009
Marasmus er på en erverdig vei

Skal man finne ut om vekten er nøyaktig nytter det ikke å bare hoppe av og på den x antall ganger. Skal vekten ha en nøyaktighet på f.eks. 200 gram, kan du teste det ved å hoppe på vekten et par ganger, sjekke at den måler det samme hver gang og så drikke 3 dl vann, som utgjør 300 gram. Da skal vekten vise avvik. Det gjør dessverre ikke min vekt fra Bosch.

Marasmus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 22:48   #13
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Vel, jeg har faktisk testa det også, men poenget mitt er vel mer det at så lenge jeg bor i en gammel og skakk bygård, og ikke kan flytte rundt på vekta, så er det greit å ha bekrefta at den viser det samme flere ganger på rad. Ikeakvekta til førti spenn som søstra mi har kan vise typ opp til en halv kg forskjell med bare noen sekunders mellomrom selv om man ikke beveger den en cm.

Siste rest, nytt forsøk:

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen gode tips om lavkarbo ferdighprodukter? Distrea Spørsmål om matvarer og oppskrifter 12 26-01-07 22:27
Lite Energi, Trenger Tips!! ellenmaria Spørsmål og svar 4 16-09-06 10:43
Ny badevekt... Hilde3 Generell diskusjon 6 12-08-06 18:12

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:18.