Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse i eksamensperioden

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 16-05-07, 10:54   #1
Celina
Nytt Medlem

Medlem siden: May 2007
Alder: 40
Celina er på en erverdig vei

Ketolyse i eksamensperioden

Hei hei

Jeg er ny her, og hadde blitt kjempe glad om noen kan hjelpe meg med noen spørsmål.

Jeg har veldig lyst til å starte med engang, men jeg har avsluttende eksamen i midten av juni, og er derfor redd for at ketolyse vil ha innvirkning på lesingen min, eller konsentrasjonen. Samtidig virker det forferdelig om jeg må vente helt til juni.

Må man igjennom ketolyse eller kan man starte med å kutte ut karbohydrater som poteter, ris, pasta, brød osv? Har ca 5-6 kg jeg vil bli kvitt.

Håper noen av dere kan hjelpe meg

Celina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 13:10   #2
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 45
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse i eksamensperioden

Etter min mening så kan en godt begynne med ketolyse før en skal ha eksamen, gjorde det selv i høst. (med det resultatet at jeg brukte mer tid på å nilese her inne på forumet i stedet for til eksamen ) Vil også nevne at ketolyse er anbefalt for de som skal ned mer enn 10 kg.

Og kutte poteter, pasta, ris og sukker er en god start på lavkarbo, men det lønner seg ofte å holde seg til en filosofi. (som Ketolyse, Atkins Fedon ol). Fordi om du skulle stå stille, så er det lettere å gi råd, og du har mer klare linjer på hva du kan/ ikke kan spise.

Ellers så må det vel være bra og gå på lavkarbo i eksamenstida, da man stabiliserer blodsukkeret med en sånn kost, og da kan unngå de svingningene blodsukkeret kan ha på høykarbo.

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 13:16   #3
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Det er ikke sikker dette rådet er så populært, men jeg prøver meg likevel.
Jeg har ingen erfaringer med ketolyse og eksamen sammen, eller ketolyse for den saks skyld, men jeg startet med et eget opplegg, og gikk over på Atkins, som ikke er så ulikt Ketolyse med tanke på ketosen.
Erfaringen jeg gjorde var at jeg fikk en ganske lett overgang. MEN det som var problematisk var å finne fram i lavkarbokjungelen, og jeg er veldig glad for at jeg gikk over i en konkret filosofi, men samtidig visste jeg mye mer ved det punktet jeg startet.
Du må nesten kjenne etter selv hva som funker for deg. De fleste er godt inne i ketolyse-kuren når det har gått en måneds tid, og er fulle av energi, og fungerer godt, så i så måte tror jeg ikke du støter på mange problemer.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 14:36   #4
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 66
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Hei
Etter 1-2 uker på ketolysekuren opplever de fleste mer energi og bedre humør enn på lenge så det kan trolig være positivt å gå på ketolysekuren i eksamensperioden! Jeg vil anbefale deg å unngå sprekker i den periode, da det oppleves som både fysisk og psyksik ubehagelig.

Lykke til med både eksamen og ketolysekuren.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 10:52   #5
Celina
Nytt Medlem

Medlem siden: May 2007
Alder: 40
Celina er på en erverdig vei

Tusen takk for mange gode svar Nå gjenstår det bare å finne en teori som funker for meg.

Celina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 11:45   #6
Monen
Medlem

Monen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 41
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Jeg kunne aldri gått på ketolyse i eksamensperioden, jeg blir veldog ukonsentrert og surrete. Men jeg ser at jeg er en av de få som reagerer sånn..

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har fått ketolyse-varer, men drøyer litt med å starte på kuren Melania Ketolysekuren 13 19-05-07 11:17
Fra ketolyse til SB? Monix South Beach 2 20-02-07 08:08
EAT og ketolyse, noen som har prøvd begge deler? LilleVille Lavkarbo generelt 0 29-11-06 11:30
Hva er grunnen til at dere valgte ketolyse? Titti Ketolysekuren 12 26-10-06 02:34
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:16.