Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse-pause

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-05-07, 08:38   #1
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Ketolyse-pause

For snart 3 uker siden veide jeg 72,6 altså et vekttap på 10 kg.. så gikk jeg ned til 71,8 den 13.

Men nå selv om jeg er i ketose så går jeg sakte men sikkert opp spiser som før og har gått ned over 10 kg så jeg føler ikke jeg gjør noe feil heller..

Lurer på om jeg må over på fedon Lindbeg kosthold.. det var det jeg tenkte at jeg skulle begynne med når jeg var ferdig..

Men at jeg spiser lindberg i en mnd tid.. før jeg går over til ketolyse igjen...

Tenkte at jeg skulle ringe ketolyse.. altså kontoret.. eller er det dumt..

Jeg hadde ikke brydd meg om jeg stod stille men nå har jeg jo gått opp i vekt..

Har gått på ketolyse i 2,5 mnd

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 25-05-07, 09:14   #2
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Ketolyse-pause

I ketolyseboken står det noen råd ved dårlig vekttap. Jeg har en eldre utgave, men det står sikkert i den reviderte utgaven også?

Jeg merker selv at jo mer jeg går ned, jo vanskeligere blir det. I mai i fjor veide jeg på det meste 106 kilo. Men da var jeg høygravid, og noen uker etter fødselen var jeg 97 kilo. Jeg har veid over 85 kilo i over 10 år. Nå i dag var jeg endelig 84,7, men jeg har ligget litt over 85 kg i flere uker. En uke 85,6, noen dager ettter 86, så 85,7, 86,1, 85,3... Opp og ned, opp og ned. Kroppen min vil ikke at jeg skal gå under dette platået. De første 10 kiloene er en lett sak å bli kvitt i forhold til de 10 siste. Sånn er det bare. Kroppen vil lagre fett i tilfelle hungersnød.

Men tilbake til deg: Torkil råder en til å kutte ned på karbohydratene til maks 10 g daglig og ikke noe koffein fra kaffe, te, cola light, solo pluss m.m. Jeg synes å huske at du bruker en del kunstig søtt og lettbrus? Er det koffein i brusen du drikker? Han skriver ikke noe om kunstig søtstoff, men mange opplever det som en "partystopper".

Prøv det en uke og se om det hjelper.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-05-07, 11:20   #3
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Ketolyse-pause

Jeg er forvirret... du skriver du går sakte men sikkert opp, men spiser som før.... mener du da at du fremdeles spiser ketolyse-mat eller at du spiser slik som du gjorde før kuren.
Hvis sistnevnte, er vel ikke det noe rart, men hvis førstnevnte: UUOOÆÆÆH!!!

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-05-07, 13:32   #4
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Ketolyse-pause

Og du, øvest på siden står det klistret: "Opplever du stagnasjon i vekttapet, sjekk her". Les der og se om du finner tips.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-05-07, 15:43   #5
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse-pause

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Jeg er forvirret... du skriver du går sakte men sikkert opp, men spiser som før.... mener du da at du fremdeles spiser ketolyse-mat eller at du spiser slik som du gjorde før kuren.
Hvis sistnevnte, er vel ikke det noe rart, men hvis førstnevnte: UUOOÆÆÆH!!!

Jeg spiser som da jeg gikk ned før jeg begynnte å gå opp..

altså ketolysemat

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 25-05-07, 20:37   #6
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Ketolyse-pause

Off, skjønner.
Da håper jeg du finner løsningen i tråden høyere opp.
Hold oss oppdatert.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-05-07, 22:23   #7
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse-pause

Jeg og mannen har bestemt oss.. vi går over på lindberg i en mnd i første omgang.. kommer nok til å gå tilbake på ketolyse etter det.. føler vi trenger en pause nå..

trenger frukt

Hvis jeg går ned 0,5-1 kg i uka jevnt med lindberg kommer vi kanskje til å bare fortsette, det ser vi nok bare..

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 25-05-07, 23:42   #8
touran
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Klepp
Alder: 41
Innlegg: 58
touran er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse-pause

Sikkert godt med en pause nå!

__________________
Ferdig slanket, nå 62 kg - på det meste 94,6 kg.
touran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Alt med måte! Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 22:44   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse-pause

Mentos: Har du målt cm? Det hender gjerne at kroppen tar av i omfang selv om vekta står stille. Mange opplever å få økt muskelmasse på lavkarbo, pga av det høye proteininntaket, og stabilisering av blodsukker. Og da går man nødvendigvis ikke så mye ned i vekt en stund, men kroppen skrumper likevel!
Og selv om du har bestemt deg, så er det faktisk ikke i det hele tatt særlig uvanlig at vekttapet stopper opp! Overhodet ikke. Og grunnen er som oftest at kroppen må stoppe opp og "tenke seg om", et såkalt platå. Jeg skjønner at det er frustrerende, men man må gi kroppen tid når man stiller den om på en såpass krevende og uvant måte som ketolyse.
Om du søker litt rundt her på forumet er jeg sikker på at du finner flere bekreftelser på det, samt betrygninger fra både Torkil og andre. Men som det er nevnt mange mange ganger, så funker ikke en diett for alle, men du har jo hatt innmari bra resultater så langt da, så synd å stoppe opp nå. Imidlertid er det jo kjempebra at du velger Lindberg

Lykke til, uansett hva du gjør!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
EAT og ketolyse, noen som har prøvd begge deler? LilleVille Lavkarbo generelt 0 29-11-06 11:30
Hva er grunnen til at dere valgte ketolyse? Titti Ketolysekuren 12 26-10-06 02:34
Lavkarb til lav kcal - pause.. hvordan gå fram? Chumpsy Spørsmål og svar 4 25-10-05 14:06
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no