Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Vaniljeis-fromage!

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 26-06-07, 19:05   #1
Siss1
Medlem

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 53
Siss1 er ny på veien
Cool

Vaniljeis-fromage!

Hei! Til dere alle og spesielt til dere som syns det er vanskelig å lage is for hånd (som bare får iskrystaller), hva med en deilig, iskald fromage i stedet? Lag vaniljeis som vanlig, altså feks,
3 eggeplommer
splenda 1-2 ss
vaniljeessens
3 dl fløte som vispes til krem.

Ta så 3 gelatinplater, løs dem opp i litt kokt vann og hell i is-røra mens du hele tiden rører. Hell over i porsjonsformer, eller en stor form, sett i fryseren til det er helt frossent, ta den ut, la stå og tine litt og spis!! Nydelig godt! Kan også fryses igjen!

Siss1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(max 20 g) Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 21:36   #2
Enid
Seniormedlem

Enid sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 49
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Vaniljeis-fromage!!!

Hm, denne skal jeg lage! Skal i et bryllup i august, og vil gjerne ta med noe jeg kan spise. Denne med friske bær er sikkert en vinner!
Har du prøvd å lage den dagen før? Holder den seg i kjøleskap, eller er den avhengig av å spises nesten frossen?

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 00:38   #3
Siss1
Medlem

Siss1 er ny på veien

Hei. Det hørtes kjempegodt ut med friske bær til, takk for tipset...:!!Denne kan stå i fryseren maaange dager før den spises. Har ikke prøvd å bare ha den i kjøleskap, men tror det funker greit. Burde jo det pga gelatinen.... Jeg har helt røra over mandelbunn og den har stått ute på bordet et par timer uten at det har gjort noe, den er bare ikke kald lenger men romtemperet...og smaker veldig godt da også! Kan også blande inn opphakka sjokolade.....
Masse lykke til i bryllup, de fleste lokaler har gjerne en fryser du kan putte den i og bare ta ut rett før servering...

Gammel 27-06-07, 00:40   #4
Siss1
Medlem

Siss1 er ny på veien

Ps. Du burde lage den dagen før og bare la den stå i fryseren over natta....

Gammel 27-06-07, 08:39   #5
Enid
Seniormedlem

Enid sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 49
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Takk for kjapt og utfyllende svar! Skal lage den kvelden før, ja, det er planen. Gleder meg jeg nå

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 09:43   #6
Smula
Seniormedlem

Smula sin avatar

Medlem siden: May 2007
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Men... hvor kommer osten inn i bildet??
Eller... er det fromasj vi snakker om?

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 10:01   #7
Siss1
Medlem

Siss1 er ny på veien

Hei!
Nei, det er ikke fromage i den forstand, men konsistensen er lik..... Det er jo egentlig vaniljeis, men pga gelatinen smelter den ikke når den står ute..... Den blir jo ikke like kompakt og fast som en oste-fromage, men jeg visste ikke helt hva jeg skulle kalle det.... !

Gammel 27-06-07, 15:23   #8
Smula
Seniormedlem

Smula sin avatar

Medlem siden: May 2007
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Aha skjønner.... jeg tror jeg tenkte fransk for ost og ble litt forvirra.
Skjønte ikke hvordan du fikk til å lage ost av det der!
Det hadde jo vært genialt hvis det gikk.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 18:36   #9
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 42
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Da har jeg prøvd meg på denne...Hadde i litt confecta kakao pulver jeg...Så får vi se hva det blir til..
Brukte gelatinpulver-og ikke plater....

Spennende dette!

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 19:50   #10
Siss1
Medlem

Siss1 er ny på veien

Så spennende!! Regner med du deler opplevelsen med oss.....håper det faller i smak, da! Dette er samme fremgangsmåte når jeg lager Daim-iskake med nøttebunn (til resten av familien som er tynne!!!) men da er det jo selvfølgelig sukker i.....Den blir jo ikke 100% samme søte smaken, men glir ned på høykant av alle i familien allikevel...! Gelatinpulver har jeg ingen erfaring med...Er det lettere å bruke det eller?

Gammel 27-06-07, 19:56   #11
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Vaniljeis-fromage!

Jeg bruker alltid det når jeg lager gele iallefall..
Står blandingsforhold på posen..
Slipper å smelte plater i kokende vann osv...Dette pulveret løser seg opp med èn gang....

Gammel 27-06-07, 20:02   #12
Siss1
Medlem

Siss1 er ny på veien

Så flott! Da kjøper jeg det heretter...jo enklere jo bedre! For det skal jo sies; det tar litt ekstra tid syns jeg, å spise lavkarbo-måltider. Å lage to brødskiver er jo mye enklere, men man blir vant til det og blir ganske god på å forberede og planlegge.....Nå har jeg vært og trent og hatt en hard aerobic/step-time så nå skal jeg unne meg to knekkebrød (fiber-plus, 5 g karbo pr skive) med ost og skinke..!!

Gammel 27-06-07, 20:04   #13
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Jeg synes faktisk det er moro å lage mat jeg..Det synes jeg ikke føre ketolyse..

Enig i at det tar litt mer tid, men det gjelder nok bare å planlegge litt bedre..
Og jøss, så mye det finnes som vi faktisk KAN spise!!..
Det hadde jeg aldri trodd om noen hadde fortalt meg det!!.....

Er strålende fornøyd jeg!!....

Men seff...greit å gjøre ting lettest mulig, om det går an

Gammel 27-06-07, 20:24   #14
Siss1
Medlem

Siss1 er ny på veien

Joda, det er gøy å lage mat, det har jeg alltid syntes. Men jeg er hjemmeværende (og det er en myte at vi har masse tid!!!!!) med to barn, og jeg syns til tider jeg står fryktelig mye på kjøkkenet!! Jeg er veldig glad i kyllingsalat f.eks, og kyllingen skal først deles, rives opp, jeg steker bitene litt også med litt krydder, så da må jeg jo også vaske stekepanne og komfyr etter meg, skjære opp ting å ha i salaten o.l...... Jeg klager ikke altså, bare påpeker at jeg syns ting tar litt tid, og det blir mye mer oppvask syns jeg.... Jeg spiser også en del omelett og det er enkelt å lage, men litt styr det også.....Hvis noen har noen gode, lettvinte frokost- og lunsjtips, så tar jeg gjerne imot!

Gammel 12-05-08, 18:17   #15
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 54
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Da har jeg prøvd meg på denne...Hadde i litt confecta kakao pulver jeg...Så får vi se hva det blir til..
Brukte gelatinpulver-og ikke plater....

Spennende dette!

Er Isen din ferdig Hyper?
Ble fasinert av gelatin pluver. DET har jeg ikek fått med meg at finnes.
GENIALT.... Skal anskaffes

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 20:13   #16
nettih
Juniormedlem

nettih sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: oslo
Alder: 56
nettih er på en erverdig vei

nysgjerrig jeg også.....

nettih er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vaniljeis a-slbakk Atkins kosthold 5 21-06-04 21:41

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:25.