Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Noen kilo til:

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-07-07, 23:13   #1
cabin
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 7
cabin er på en erverdig vei

Noen kilo til:

Har problemer med og ta bort de siste fem-seks kilo som jeg ønsker.
Har gått ned ca.10. Fra ca 90 til 80kg. Er 178 cm.
Er litt usikker på mitt inntak av proteiner og karber. Tror jeg roter litt der.
Er nøye med inntaket av karber og prøver og holde det nede på ca 5-10 pr 100 gr. Spiser ikke hverken brød,poteter eller pasta. Og veldig sjelden søtsaker.
Har noen ideer / forslag eller erfaringer???

cabin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 08-07-07, 23:38   #2
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Sv: Noen kilo til:

Hvor mye karber får du i totalt om dagen da? Men de siste kiloene er ofte er litt vanskeligere, bare å være tolmodig.

__________________
Startet (06.01.2007): 119,1 kg
Nå: 89,3 kg
Mål: 80 kg
tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 00:27   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Noen kilo til:

Skjønner ikke helt hva du mener med 5-10 pr hundre gram...??

Men jeg lurer på om kanskje Skaldeman blir litt for rigid for deg om du bare har noen få kilo igjen. Skaldeman er ment for folk som har typ 30 kg overvekt.
Hva med å introdusere litt mer grønt i kosten? For mange kan det faktisk gi positivt utslag!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 00:30   #4
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Sv: Noen kilo til:

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Skjønner ikke helt hva du mener med 5-10 pr hundre gram...??
Hva med å introdusere litt mer grønt i kosten? For mange kan det faktisk gi positivt utslag!

Tror han mener at han ikke går over der i matvarene han spiser.
Ja, grønt er viktig!

__________________
Startet (06.01.2007): 119,1 kg
Nå: 89,3 kg
Mål: 80 kg
tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 00:31   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Noen kilo til:

Opprinnelig lagt inn av tech, her.

Tror han mener at han ikke går over der i matvarene han spiser.
Ja, grønt er viktig!

Ja, lurte litt på det jeg og. Først fikk jeg bakoversveis og trodde det var gram karber pr dag

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 23:20   #6
cabin
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 7
cabin er på en erverdig vei

Sv: Noen kilo til:

Opprinnelig lagt inn av tech, her.

Hvor mye karber får du i totalt om dagen da? Men de siste kiloene er ofte er litt vanskeligere, bare å være tolmodig.


Har ikke helt oversikt over hvor mange karber det er snakk om pr dag. Har ikke telt slik. Har prøvd og holde meg på 5-10gr.pr 100 gr av matinntaket.
Burde jeg kanskje telle det totale pr.dag?
Spiser ganske mye proteinrik mat.

cabin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 01:41   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Noen kilo til:

Opprinnelig lagt inn av cabin, her.

Har ikke helt oversikt over hvor mange karber det er snakk om pr dag. Har ikke telt slik. Har prøvd og holde meg på 5-10gr.pr 100 gr av matinntaket.
Burde jeg kanskje telle det totale pr.dag?
Spiser ganske mye proteinrik mat.

Størsteparten av det du spiser på Skaldemann, og forsåvdt alle ketogene koster er mer eller mindre fritt fra karbohydrater. Karbohydratene i denne kosten kommer i hovedsak fra grønnsaker.
Om jeg ikke husker feil så ligger Skaldeman på 15-20 pr dag (du har lest boken?)
Å sjekke hver matvare er viktig. Men om du skal følge et opplegg lønner det seg å holde oversikt på hvor mange du spiser per dag.
Men for de som har holdt på en stund, sitter det i fingrene, og det er bare i starten man behøver å telle hver karb.

Du som bare skal ned noen få kilo til kan med fordel øke litt på karbene, øk inntil du kjenner hvilken grense kroppen din har. Det kan være alt fra 30-100, veldig individuelt.
Jeg vil uansett ikke anbefale deg et superstrengt opplegg bare for noen få kg. På ditt stadie så vil de fleste begynne å øke. Kg går kanskje ikke så raskt av som i starten, men det kan man heller ikke regne med så nære målet.

Proteiner er viktig! Det hjelper på sånn at man ikke mister muskelmasse mens man går ned i vekt. Om du spiser lite karboydrater skal du også spise en god del fett. Fett vil da være din hovedkilde til forbrenning, men det vet du sikkert alt.

Hva med å legge ut en oversikt på hva du spiser i løpet av en dag?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 18:22   #8
cabin
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 7
cabin er på en erverdig vei

Sv: Noen kilo til:

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Størsteparten av det du spiser på Skaldemann, og forsåvdt alle ketogene koster er mer eller mindre fritt fra karbohydrater. Karbohydratene i denne kosten kommer i hovedsak fra grønnsaker.
Om jeg ikke husker feil så ligger Skaldeman på 15-20 pr dag (du har lest boken?)
Å sjekke hver matvare er viktig. Men om du skal følge et opplegg lønner det seg å holde oversikt på hvor mange du spiser per dag.
Men for de som har holdt på en stund, sitter det i fingrene, og det er bare i starten man behøver å telle hver karb.

Du som bare skal ned noen få kilo til kan med fordel øke litt på karbene, øk inntil du kjenner hvilken grense kroppen din har. Det kan være alt fra 30-100, veldig individuelt.
Jeg vil uansett ikke anbefale deg et superstrengt opplegg bare for noen få kg. På ditt stadie så vil de fleste begynne å øke. Kg går kanskje ikke så raskt av som i starten, men det kan man heller ikke regne med så nære målet.

Proteiner er viktig! Det hjelper på sånn at man ikke mister muskelmasse mens man går ned i vekt. Om du spiser lite karboydrater skal du også spise en god del fett. Fett vil da være din hovedkilde til forbrenning, men det vet du sikkert alt.

Hva med å legge ut en oversikt på hva du spiser i løpet av en dag?


Tusen takk for godt svar. Skal prøve og lage meg en oversikt.
Har lest boken. Det er en stund siden så jeg bør nok ta den frem igjen.

cabin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pannekaker (og inspirasjon til bruk) dingpot Middag 35 04-01-12 23:46
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
Påstand Summer Fysisk og mental helse 46 29-04-05 21:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no