Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2004
![]() |
Trangen til mye mat, matrus...Jeg vet jeg ikke spiser så usunt - i alle fall ikke til daglig - men jeg spiser så mye. Så når jeg synes jeg skal være flink til lunsj, spiser jeg en hel (sikkert rundt 300g) boks med brune bønner - det er jeg så glad i. Jeg drikker sikkert tre glass lettmelk til og jeg blir mett og "rusa". Middag klarer jeg aldri å begrense til èn porsjon. Hva kan jeg gjøre? Kan ikke fortsette å spise samme mengde mat, det skjønner jeg. Men er det bare den harde måten som gjelder? Må jeg spise èn porsjon og ikke to eller kan jeg fortsette å spise mye sålenge jeg spiser mye av noe som er lurt?
![]() |
![]() |
#2 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du har et vektproblem bør du, uansett hvor sunn mat du spiser, ha en viss porsjonskontroll. Fortsetter du å spise dobbelt så mye mat som kroppen din egentlig behøver (i forhold til aktivietetsnivå) vil du aldri kunne ta av - om du spiser aldri så sunt....ikke med mindre du har en vannvittig forbrenning.....og 1 boks brune bønner og tre glass lettmelk til lunch er langtifra sunt, - bare så det er sagt. Og lavkarbo er det garantert ikke !!
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile Sist redigert av Nille : 03-07-04 kl 01:09. Årsak: Ta bortn henvisning til ting som løper og flyr |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 58
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er viktig å spise ofte, minst fire måltider for dag. Da er det lettere å stoppe i tide for da er du gjerne ikke så sulten da måltidet startet. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten
![]() |
![]() |
#4 |
Systemutvikler
Hvor: Bergen
Alder: 49
Den følelsen der kjenner jeg... det der er ikke "mett"!
Og da Spirea blir nok halvveggis tilnærmingen litt vanskelig... Vet ikke om du har hørt at det tar 20 minutter før kroppen oppdager at den er mett? Den stemmer ikke helt... det tar 20 minutter før kroppen oppdager at nå har jeg fått for mye sukker... ![]() ![]() Og det er ikke alltid like kjekt... ![]() ![]() ![]() Men jeg forstår jo kroppen min da... Da tok den imot det den kunne få tak i av protein, nå vet den at den får det den trenger... Og det synes jeg er ganske fantastisk og fint! ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Systemutvikler
Også en ting til... med en spiseforstyrrelse som overspising, så vil jeg ikke anbefale deg å prøve på lindberg! I alle fall ikke uten oppdatert faglig veiledning...
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 54
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
....har bare lyst til å slenge på en liten kommentar; magesekken utvides når en spiser mye til vanlig. Etter bare noen få dager med mindre mat, blir magesekken mindre også, og det skal mindre til før en blir mett. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#7 |
Systemutvikler
Det er helt sant Zoë, men det er unødvendig å sulte. Ved å skifte fra et karbokosthold, til f.eks Atkins så vil maten automatisk få mye lavere volum. Næringstettheten er mye, mye høyere!
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Sukker - en ulv i fåreklær | HP | Artikler | 15 | 03-04-09 09:23 |
En litt lengre innføring i PCOS | Albertine | PCOS og karbohydratkontroll | 1 | 27-10-08 00:03 |
PCO noen med erfaring eller kunnskap? | Maz | PCOS og karbohydratkontroll | 10 | 08-04-08 11:34 |
Melk | Kristian | Generell ernæringsdebatt | 39 | 06-06-05 04:52 |