Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Dere som bestiller lavkarbomat fra utlandet

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 17-08-07, 20:34   #1
Viclin
Seniormedlem

Viclin sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

.

...

Sist redigert av Viclin : 04-04-16 kl 14:01.
Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 20:55   #2
Bee
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 43
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Dere som bestiller lavkarbomat fra utlandet

Det må nå være bare tull. Jeg bestilte en shitload med matvarer fra USA, som BLE fortollet, der de åpna pakken og gikk gjennom innholdet og alt, og det kom nå frem til meg til slutt allikevel.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 20:17   #3
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Dere som bestiller lavkarbomat fra utlandet

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Går det greit? Ser det har stått bl.a. at 10 pk tortillalefser kommer under tollgrensen og er dermed momsfri.
Jeg sa det til min sambo i dag, at jeg tenkte å bestille. Da svarte han at det er jo ikke lov. Det er ikke lov til å ta inn mat, altså næringsmidler. Han jobber med spedisjon og fortolling, så han kan jo disse reglene. Men hvor nøye sjekkes det egentlig? Skriver de f.eks. på pakken at det inneholder noe annet enn mat? Man måtte visst ha spesielle tillatelser for å ta inn næringsmilder, og det skulle være toll og moms på det uansett.
Har noen hatt problemer med leveranse av lavkarbomat?

Du må betale både toll om moms på matvarer. Og det ER lov å innføre matvarer - så det må nok være noen hull i din samboers kunnskaper.

Jeg har innført masse - bl.a fra USA og England. Har betalt toll og moms - både fra EU/EØS og utenfor. Om det ikke er lov å innføre er det jo noe underlig at de tar både toll og moms og lar meg få utlevert varen ? UTEN spesialtillatelse ! Og det sjekkes ! Har kvitteringene fra tollvesenet som beviser det ! Ifølge EU/EØS regler må det stå næringsinnhold på varen. Ellers må man ha med et dokument/beskrivelse sombevitner hva varen inneholder. Men det ser de visst mer nøye på om det skal selges videre. Da er det spesielle regler som gjelder.

Det er noe restriksjoner på ferske kjøtt og meierivarer fra visse land, bl.a. nå fra Storbritannia. Men det er jo ikke det det er snakk om her.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
Et lite hjertesukk fra meg Albertine Lavkarbo generelt 37 13-09-06 18:38
Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-) Caxa Åpne dagbøker 257 31-08-06 14:00
Glutamin friflex Kosttilskudd 9 08-02-05 14:50

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:42.