Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Mat på Data - Trenger litt hjelp

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 02-09-07, 16:11   #1
Babalotta
Medlem

Babalotta sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Alder: 45
Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg

Mat på Data - Trenger litt hjelp

Hvordan legger dere inn ting som lages utfra oppskrifter her inne eller fra boka? Som pizzabunnen, fiberrik, pannekakene osv? Finner ikke engang orginale fiberrik der inne.

Ellers forstår jeg, så lenge jeg finner den aktuelle matvaren, en blir kluss når jeg skal legge inn sauser, brød og slikt.

Babalotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 18:00   #2
Valeriana
Medlem

Valeriana sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mat på Data - Trenger litt hjelp.

Fiberrik-brød finner du som "Klibrød, med hvetekli". Det er ikke noe problem å legge inn egne oppskrifter slik som sauser eller bakst.

1 Først må du opprette en ny oppskrift og gi den riktig navn, for eksempel pannekaker.

2 Så kan du legge inn de ulike ingrediensene i riktig mengde

3 Nå kan du lagre. Men husk at før du kan lagre en oppskrift må du ha laget en mappe på harddisken hvor du kan lagre oppskriftene. Du kan ikke lagre direkte i Mat på data programmet.

4 Neste gang du trenger oppskriften må du hente den opp fra harddisken (Trykk på hente-ikonet) Deretter kan du sette den inn sammen med de andre matvarene du spiser.

Jeg er ikke alltid så god til å forklare, men jeg håper du skjønte litt mer nå. Er det mer du lurer på så bare spør!

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 20:16   #3
Babalotta
Medlem

Babalotta sin avatar

Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg

Tusen takk! Både skjønte og fikk det til!!!

Men siden du sier jeg kan spørre mer
Når jeg trykker på "sett sammen kosthold" for å lage en oversikt over dagen eller uka. Da får jeg bare lagt inn èn ingrediens eller matvare pr måltid. Og det er ikke ofte jeg kun spiser minimais eller rømme. Hvordan utvider jeg måltidet? Eller må jeg først lage et måltid som jeg lagrer, også legge det inn?

Gammel 02-09-07, 20:26   #4
Babalotta
Medlem

Babalotta sin avatar

Okei, plutselig forsto jeg, må altså legge inn maten først under registrere rett, og så kan man legge det inn i ukemenyen. Tror dette kommer til å ta aaalt for mye av tiden min om jeg skal få det til siden jeg så og si aldri spiser det samme. Tilbake til å telle karber på gamlemåten og føre opp på mobilen tror jeg.

Gammel 02-09-07, 21:57   #5
Valeriana
Medlem

Valeriana sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Jeg liker ikke så godt den funksjonen hvor du kan sette sammen ulike måltider til dagsmeny eller ukemeny, synes den er tungvindt å bruke.

Jeg synes det er mye lettere å registrere alt jeg spiser i løpet av en dag inn i et skjema. Da ser jeg hva jeg får i meg i løpet av en hel dag. Jeg registrer hva jeg har spist etter hvert måltid, men lagrer i samme skjema, slik at jeg bare har et skjema for hver dag. Skjønner du hva jeg mener? Dette fungerer veldig greit for meg.

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 22:11   #6
Thorwald
Medlem

Thorwald sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 55
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Valeriana, her.

Jeg registrer hva jeg har spist etter hvert måltid, men lagrer i samme skjema, slik at jeg bare har et skjema for hver dag. Skjønner du hva jeg mener? Dette fungerer veldig greit for meg.

Sånn gjør jeg det også!

Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg skal ha ferie fra alt men trenger litt input og tips ... Starry Eyes Ketolysekuren 17 31-08-07 20:25
Siden boka kommer til uka, trenger jeg litt hjelp ... lillekine Ketolysekuren 4 21-07-07 10:47
Noen med isjaslignende smerter? Trenger litt input mofe Fysisk og mental helse 16 02-06-07 20:40

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:24.