Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Bli med ani og Tittentei på vannuke

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-10-07, 12:04   #1
Ani
Gjest
 
Innlegg: n/a

Bli med ani og Tittentei på vannuke

At det er viktig å få i seg nok vann tror vi de fleste vet, men hvorfor og hvor mye trenger vi egentlig?
Legger ved en link som forklarer dette utmerket:

http://forum.lavkarbo.no/showthread....highlight=vann

Så er spørsmålet får DU i deg nok vann? Det er lett for at vanndrikking sklir ut.. man glemmer det og får i seg alt for lite.
Så tar du utfordringa vår og blir med oss på en vannuke hvor du er mere bevisst på hvor mye vann du drikker? Bruk enten denne tråden eller journalen din til å notere ned hver dag hvordan det går med vann inntaket. Vi starter mandag 15.10

Lykke til!
klem fra Tittentei og ani

  Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 13:40   #2
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Bli med ani og Tittentei på vannuke

Jeg blir med jeg Har lett for å lyve til meg selv om vanndrikkingen, og tro at jeg er så mye flinkere enn det jeg egentlig er

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 14:18   #3
Ani
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Bli med ani og Tittentei på vannuke

Opprinnelig lagt inn av JenJen, her.

Jeg blir med jeg Har lett for å lyve til meg selv om vanndrikkingen, og tro at jeg er så mye flinkere enn det jeg egentlig er

Ja kjenner godt til det...kjekt du blir med

  Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 14:54   #4
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Bli med ani og Tittentei på vannuke

Jeg vil gjerne være med

Det blir for mye kaffe og alt for lite vann for tiden..

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 14:55   #5
Ani
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Bli med ani og Tittentei på vannuke

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Jeg vil gjerne være med

Det blir for mye kaffe og alt for lite vann for tiden..

supert

  Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 16:28   #6
Tittentei
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 53
Innlegg: 749
Tittentei har en fantastisk aura rundt segTittentei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bli med ani og Tittentei på vannuke

Så bra at flere blir med Jeg ser nå at jeg har "lurt" meg selv når det gjelder å drikke nok vann ja så dette blir bra

__________________


Tittentei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 18:26   #7
Ani
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Bli med ani og Tittentei på vannuke

godt jeg har fri på mandag da så jeg har lett adgang til toal...

  Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 18:55   #8
Tittentei
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 53
Innlegg: 749
Tittentei har en fantastisk aura rundt segTittentei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bli med ani og Tittentei på vannuke

Opprinnelig lagt inn av Ani, her.

godt jeg har fri på mandag da så jeg har lett adgang til toal...

he he, ja det kan du si, merker nå de siste par dagene når jeg har drukket masse at jeg flyr på dass i et kjør

__________________


Tittentei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 21:13   #9
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Bli med ani og Tittentei på vannuke

Jeg er med

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 07:30   #10
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Bli med ani og Tittentei på vannuke

Jeg hiver meg på her!
Jeg var så flink i begynnelsen, med å drikke vann.
Men etter at vi fant ut at mine hyppige hodepiner ikke skyldtes at jeg drakk for lite vann, så har jeg ikke stresset så mye med det.
Så dette var en bra tråd!

Begynner allerede i dag å gå tilbake til å drikke vann fra halvlitersglass, da ser jeg lettere hvor mye jeg har drukket.

SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 00:24   #11
Ani
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Bli med ani og Tittentei på vannuke

Da er det tid for full skljerpings ( hei skål) på vann fronten... Lykke til everybody...

  Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 01:49   #12
Dolphin
Seniormedlem
 
Dolphin sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 1.884
Dolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjent

Sv: Bli med ani og Tittentei på vannuke

ich bin klar hehe...jeg hiver meg med jeg også! men hvor mye vann skal ei lita snelle som meg drikke da mon tro?
hehehe...tenk at jeg kalte meg selv LITEN tihiihi...ja anyway hvor var jeg...jo...sjekka tabellen - ca. 2 , 15 liter...tipper de mener 2,25...da går jeg for 2,5 iaf

yess...det må jeg klare! - RENT vann altså!

så får vi se om vi ikke får fart på forbrenninga igjen!

__________________
Dolphin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Ketogen Kost Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 02:34   #13
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Bli med ani og Tittentei på vannuke

Dette høres kanskje teit ut, men teller Farris her..? Eller kommer det i tillegg til vann-drikkingen?

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 08:32   #14
Tittentei
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 53
Innlegg: 749
Tittentei har en fantastisk aura rundt segTittentei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bli med ani og Tittentei på vannuke

Da er vi igang, har sjekket tabellen og nå skal jeg ligge på 2,8 liter og det er jo det jeg har drukket så det er supert. Nå er jeg ferdig med min første 0,7 liters flaske Lykke til alle sammen

__________________


Tittentei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 08:33   #15
Ani
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Bli med ani og Tittentei på vannuke

litt usikker på farris den inneholder jo en del salter mener jeg, og bør ikke være eneste vannkilde.. men utgjør den en liten del av vann inntaket ditt så skal vel det gå greit.... tror kansje at bon aqua er mere"rent vann" og derfor bedre...

Juhu-- allerede fått i meg en halv liter vann på morrakvisten jeg.

  Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 08:55   #16
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Bli med ani og Tittentei på vannuke

Da har jeg fylt 0,7 vannflaska mi og er klar

Har øvd meg i helgen og på lørdagen fylte jeg flaska 5 ganger.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 10:06   #17
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Bli med ani og Tittentei på vannuke

Jeg er med! Springer og fyller flaska og springer på do og springer og fyller flaska og springer på do... og så videre
Etter oppskriften bør jeg fylle flasken (0,7) minst fire ganger i løpet av en dag, og en til for trening, høres utrolig mye ut!
Men jeg skal prøve
Lykke til alle, og fin uke

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 15:14   #18
Ani
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Bli med ani og Tittentei på vannuke

Flinke piker da Ferdig med 2 liter nå.. går jo så det suser detta...

  Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 15:22   #19
Kokkosbolla
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 50
Innlegg: 124
Kokkosbolla er på en erverdig vei

Sv: Bli med ani og Tittentei på vannuke

Jeg blir med også. Fikk litt sjokk når jeg så den tabellen der.. Drikker ikke så mye vann. Foreløpig i dag har jeg fått i meg 1,5 liter, så jeg får bare stå på om jeg skal komme i mål Men tipper det skal gå bra også.

__________________
Fra maxvekt i 2003: minus 45 kg
Fra 8.1.08: - 17 kg

Kokkosbolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarb Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 16:54   #20
Dolphin
Seniormedlem
 
Dolphin sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 1.884
Dolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjent

Sv: Bli med ani og Tittentei på vannuke

1 liter så langt i dag - 0,5 l før frokost + 0,5 l til frokost.

__________________
Dolphin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Ketogen Kost Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 18:22   #21
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Bli med ani og Tittentei på vannuke

Jeg er stolt av meg selv i dag.
2,5 liter hittil.
Nå skal jeg på trening, så det blir vel ca 3 liter på meg i dag.
Kanskje noe mer.
Blir morsomt å følge dere andre og se om vi alle får positive resultater av å øke vannmengden

SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 20:36   #22
Tittentei
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 53
Innlegg: 749
Tittentei har en fantastisk aura rundt segTittentei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bli med ani og Tittentei på vannuke

Da har jeg drukket mine 2.8 liter med vann idag - jippi. Og grattis til alle dere andre flinke også

__________________


Tittentei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 20:42   #23
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Bli med ani og Tittentei på vannuke

Jeg melder om drøye 3 liter vann

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 21:32   #24
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Bli med ani og Tittentei på vannuke

3.6 på meg, litt ekstra pga 60 min spinningtime og heftig mishandling av store muskelgrupper en time etter det...
Ikke tørst idag...

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 21:35   #25
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Bli med ani og Tittentei på vannuke

ca 3 liter...faktisk når jeg tenker etter.....trodde egentlig det var mindre...

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
noen som vet noe.. sommerfugl Fysisk og mental helse 31 02-07-05 17:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no