Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Forslag til tomatsaus?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 16-10-07, 09:26   #1
frk.slankelyst
Ubekreftet Medlem

Medlem siden: Sep 2007
Alder: 43
frk.slankelyst er på en erverdig vei

Forslag til tomatsaus?

Til pizzafyll...laga pizza igår og jeg hadde stooore problemer med og finne tomatsaus...fant en med 10 karber pr 100 g, så jeg målte opp 100 gram å blanda i..

Selv om jeg delte opp fyllet sånn at jeg ikke fikk i meg så mye karber så hadde jeg innmari dårlig sammvittighet bare pga den tomatsausen...

synted det var mye med 10 karber pr 100 g...men den va innmari god da...

Noen som har forslag på tomatsaus til pizza..?

frk.slankelyst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 09:37   #2
wander
Medlem

wander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
wander har en fantastisk aura rundt segwander har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forslag til tomatsaus?

Landlord har crusha tomater som det er mye mindre karber i. Den kan du jo bruke med noe krydder og urter feks.?

Det er 1.5 g pr 100 g i den...

Gammel 16-10-07, 09:45   #3
LilleRosin
Seniormedlem

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 59
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av wander, her.

Landlord har crusha tomater som det er mye mindre karber i. Den kan du jo bruke med noe krydder og urter feks.?

Den bruker jeg. Blander faktisk litt sukkerfri ketchup i også, synes det blir godt jeg.

LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 11:23   #4
Smula
Seniormedlem

Smula sin avatar

Medlem siden: May 2007
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Tomatpuré mener jeg å huske ikke har så mange karber heller.
Og så funker tacosausen til First Price ganske bra som pizzasaus også.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 12:48   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av wander, her.

Mos den med stavmixer, tilsett hvitløk, oregano, litt salt og pepper og la koke inn litt. Kjempegod pizzasaus

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 18:51   #6
froken
Medlem

froken sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: rogaland
Alder: 55
froken er på en erverdig vei

Hvor finner jeg Landlord produkter, jeg har letet etter knuste tomater på Ica,Kiwi og Coop Mega, men har ikke funnet de. Er det noen her som vet?

froken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite karbo i maten Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 19:02   #7
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jeg bruker denne:

2 bokser tomater
1 hel kinesisk hvitløk (jeg er hvitløkoholker, du kan gjerne kutte ned på mengden)
1/2 liten løk
1/2 liten boks tomatpuré
1 god teskje Sukrin (jeg bruker av og til sukker, spørs hva jeg har, men søtstoff MÅ til)
salt, pepper, oregano, basilikum og annet du liker

Finhakk grønnsakene, de skal være nesten most (jeg bruker rivjern). Surr dette i en gryte sammen med litt olivenolje (jeg synes det må olje til her). Ha i tomatpuréen og la det surre litt. Ha i bokstomatene og bruk en stavmikser, potetmoser eller noe så det blir skikkelig most, om du ikke liker det litt klumpete - jeg liker det.
Ha i krydderet og sukkeret og la sausen småkoke i ca. en halvtime. Rester har jeg (avkjølt) på fryseposer til senere. Brukes som pastasaus, pizzasaus, lasagnesaus osv.

Ketchup er fullstendig bannlyst på pizza her i huset. Jeg har giftet meg inn i en italiensk familie som ser på ketchup som satans verk. Men seriøst, jeg synes det ødelegger hele pizzaen.

Gammel 18-01-09, 19:04   #8
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Forresten, av og til når jeg vil lage pizza og har dårlig tid og ikke gidder å lage en saus som skal koke, så lager jeg denne raske varianen. Bedre enn ketchup hvertfall:

tomatpuré
søtstoff
vann
salt, pepper, krydder

Bland tomatpuré og krydder/søtstoff, og ha i vann til passe konsistens. Smak til med mer krydder/søtstoff og ha på pizzaen. Jeg har forresten alltid osten UNDER fyllet. Da blir det bedre, og kjøttet kan legges på helt rått og blir stekt og saftig i ovnen.

Gammel 18-01-09, 20:26   #9
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av froken, her.

Hvor finner jeg Landlord produkter, jeg har letet etter knuste tomater på Ica,Kiwi og Coop Mega, men har ikke funnet de. Er det noen her som vet?

Landlord er REMA sitt merke.

Gammel 18-01-09, 20:35   #10
Lindabtn
Seniormedlem

Lindabtn sin avatar

Hvor: Aust Agder
Alder: 39
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sitat:

16-10-07, 09:26

Hehe, hun har sikkert klart å finne en passende tomatsaus fram til nå (men takk for gode oppskrifter, skal bruke de til spagetti en gang )

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 20:36   #11
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Men det finnes jo fremdeles ketchupbrukere her inne som må omvendes. :glis:

Gammel 18-01-09, 20:38   #12
Lindabtn
Seniormedlem

Lindabtn sin avatar

Hvor: Aust Agder
Alder: 39
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men det finnes jo fremdeles ketchupbrukere her inne som må omvendes. :glis:

Absolutt

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:23   #13
froken
Medlem

froken sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Landlord er REMA sitt merke.

Takk for svar Kitt Da blir det tur til Rema i morgen, er det andre Landlord produkter jeg bør kjøpe i samme slengen?

Gammel 18-01-09, 23:33   #14
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Takk for svar Kitt Da blir det tur til Rema i morgen, er det andre Landlord produkter jeg bør kjøpe i samme slengen?

Ikke som jeg kommer på!
Prøver å velge det billigste merket for tide!
Derfor Landlord!

Gammel 18-01-09, 23:46   #15
froken
Medlem

froken sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Ikke som jeg kommer på!
Prøver å velge det billigste merket for tide!
Derfor Landlord!

Jeg har forstått det slik at det er minst kb i Landlord tomater?

Gammel 19-01-09, 08:04   #16
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Jeg har forstått det slik at det er minst kb i Landlord tomater?

Det også!

Spiser ikke tomater, jeg!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:16.