Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Holdbarhet på løk?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 25-10-07, 09:38   #1
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Holdbarhet på løk?

De har billige 1 kilos nett med løk på nærbutikken nå. Det er jo grenser for hvor mye løk jeg alene spiser hver dag, så jeg lurer på hvor lenge løk holder seg.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 09:41   #2
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 47
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Holdbarhet på løk?

Det vet jeg ikke!! (Uh, hvorfor svarer jeg da??? )

Men altså, løk er vel ganske så holdbar!? Joda, det mener jeg absolutt den er. Den ligger lenge i kjøleskapet her (jeg bruker ikke så mye, da jeg får luft av løk)

Iallefall løkPULVERET er meget holdbar!!

-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 09:50   #3
Charmtassen
Seniormedlem

Charmtassen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 64
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Dårlig svar fra meg også, men jeg pleier å kjøpe et sånt lite nett med sjalottløk og det holder bra noen uker hos meg. Pleier ikke å ha dem i kjøleskapet, men liggende på kjøkkenbenken i romtemperatur.

Jeg synes sjalottløk er kjekt i og med at den er såpass liten. Da slipper jeg å kutte opp en hel løk eller la en halv løk ligge å tørke inn ...

Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 10:17   #4
Trolljenta
Seniormedlem

Trolljenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 43
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

De har jo alltid billige 1 kg løk nett fra firstprice, så er det noe å spare egentlig?

Gammel 25-10-07, 11:31   #5
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Løk holder lenge, i ukesvis om ikke månedsvis ... Bare pass på å luke vekk evt dårlige eksemplarer med en gang, så resten ikke blir "smittet". Jeg pleier også å ta vekk den stygge delen av skallet hvis det er noen, men det er mest av estetiske hensyn da .

Det er ikke så ofte Kiwi her gidder å ha First Price-løk, de foretrekker nok å selge de rådyre i to eller fire-pakning ... Men for en stund siden fant jeg First Price rødløk! "Luksus" til en billig penge!

First Price-løken er ofte liten også, slik at man kan bruke en hel løk om gangen

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Holdbarhet på MCT olje nita58 Ketolysekuren 7 11-10-07 07:11
Er løk fy-fy? villebill Ketolysekuren 6 16-04-07 20:37
Stekt løk Tingeling Lavkarbo generelt 2 21-10-05 14:37
Hvor lang holdbarhet? Kristian Generell ernæringsdebatt 9 09-06-05 09:52
Helstekt løk til grillmat Iset Middag 0 06-05-04 11:52

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:12.