Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Like dum og feit som før ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-11-07, 00:23   #1
Spirea
Medlem
 
Spirea sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Innlegg: 59
Spirea er ny på veien

Like dum og feit som før ...

Og nå har jeg lagd meg lavkarbo-polarbrød...og de var dødsgode - og kanskje er det det som er problemet. Men jeg har vært på lavkarbo siden mandag morgen, spist lurt og passet på mellommåltider, hatt proteintilskudd for veggis, fibertilskudd...... .jeg har virkelig prøvd. Men det kan jo hende at fire lavkarbo-polarbrød er for dumt på en dag.

Greia er at jeg er akkurat like tjukk... eller ser like gravid ut.... og jeg venter sånn på resultater.

Er det sånn det skal være? Man venter et par uker på de første resultatene på å spise lurt? Fire lavkarbo-polarbrød (bestående av egg, ost og cottage-cheese), det er kanskje altfor mye selvom karber er lik minimalt eller null.....?

__________________
Still hungry after all these years...
Spirea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 01:33   #2
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Like dum og feit som før....

Hei Spirea!

Det som er lurt er å velge en kostholdsfilosofi og føle den strengt. På Atkins er det feks ikke tillatt med Cootage Chees de først 14 dagene, og da går lappene ut... Mange kan heller ikke spise ost. Du må også tillate kroppen din å komme i siget, det er ikke alle som raser ned i vekt med en gang, selv ikke den første uka.

Lykke til, ikke gi opp!
Beste hilsen BiB

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 09:08   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Like dum og feit som før....

Jeg tror clouet ikke nødvendigvis er å spise mindre av det man spiste før, men å spise annerledes !

Det er tydelig at det er noe av det du spiser kroppen din reagerer på og kanskje andre ting den mangler ?

Forstår det slik at du er vegetarianer ? Kanksje kroppen din mangler skikkelig protein eller ikke tåler soya-produkter ? JEG tåler IKKE soya, da blåser jeg opp som en liten ...... ja her kan du sette inm bilde av noe oppblåst og hovent !...

Kanskje du må tenke og spise annerledes ?

Har en kamerat jeg, en slank høy flott kar, som giftet seg med en vegetarianer og av hensyn til hennes motstand mot kjøtt, begynte å så spise slik selv. Han la på seg - MYE - over flere år, og ble ganske stor. Han var jo høy fra før, så en skulle tro at han bar kiloene godt. Det gjorde han IKKE. Han hadde skikkelige problemer med å takle dette. Og det hadde kona også, så hun fant en annen mann..... Han gikk tilbke til å spise fisk, kylling (først) og begynte å trene. Kiloene forsvant sakte men sikkert. Og nå spiser han fisk, kylling, kjøtt av alle slag. Trener moderat og holder sin vekt. Ikke akkurat så slank som han var for 10 år siden, men dog, Slank i alle andres øyne ! Og han trives. Han hadde vært veggis så lenge at han måtte lære seg å tenke på nytt. Nå følger han faktisk Lindberg-lignende kosthold

Moralen her, om et er noen, er at hans kropp slett ikke tålte alle soyaproduktene og faktisk trengte protein. Jeg sier ikke det er det beste for deg, men det vet du ikke før du har prøvd !

Det finnes flere eksempler her inne på at kropper ikke tåler det ene eller det andre. Men er å huske at Iset i sin tid var innbarka veggis ...

Lykke til videre uansett hva du velger !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 09:54   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Like dum og feit som før ...

Se her ja, det ser ut som du spiser både ost og egg ja.

Men dersom du er oppblåst i magen din, så er det noe du ikke tåler. Garantert.

Melkeprodukter, sukker og gjær er ofte hovedsynderne for en oppblåst mage.

Kan du ikke sette opp en meny på hva du spiser i løpet av en dag da, for det er litt vanskelig å vite hva som kan være problemet dersom vi ikke vet hva du putter i deg.

Og kanskje du kan vurdere å spise fugl? Kylling og kalkun er jo gode proteinkilder.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 01:45   #5
Spirea
Medlem
 
Spirea sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Innlegg: 59
Spirea er ny på veien

Sv: Like dum og feit som før ...

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Se her ja, det ser ut som du spiser både ost og egg ja.

Men dersom du er oppblåst i magen din, så er det noe du ikke tåler. Garantert.

Melkeprodukter, sukker og gjær er ofte hovedsynderne for en oppblåst mage.

Kan du ikke sette opp en meny på hva du spiser i løpet av en dag da, for det er litt vanskelig å vite hva som kan være problemet dersom vi ikke vet hva du putter i deg.

Og kanskje du kan vurdere å spise fugl? Kylling og kalkun er jo gode proteinkilder.


Min kjære stekte en femkilos kalkun til Svigers igår.... og etter måltidet var han så mett at han tenkte det var like bra å kaste hele skroget. Men da - selvom jeg er veggis - sa jeg ifra at sånt går ikke an. Så jeg pelte reint hele kalkunskroget og kastet bare beina. Rart egentlig, men jeg klarte det.

Jeg vil IKKE spise fugl, men jeg skjønner hva som er mat og hva som er avfall på et fugleskrog.

Det kan hende jeg har problemer med soya, med melk...... Over nyåret må jeg finne ut hva som er lurt.

Takk for lure innspill!

__________________
Still hungry after all these years...
Spirea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 02:59   #6
mcfrogner
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 277
mcfrogner er ny på veien

Sv: Like dum og feit som før ...

Kom over denne boken i bokklubben:

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/pr...1675728&rom=AK

mcfrogner er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Atkins/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 08:22   #7
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Like dum og feit som før ...

Tusen takk for flott link mcfrogner!

Tror det er meget farlig å konkludere at vegetarianere legger på seg pga kosten. Det har intet med det å gjøre tror jeg. Det avhenger helt av hva man spiser. Man kan som vegetarianer velge å spise masse karbohydrater (brød, pasta, poteter mv), eller man kan velge å spise masse salat og grønnsaker.

Jeg er vegetar i perioder og går alltid litt ned i vekt. I en periode på en måned var jeg helt og aldeles veganer, altså ingen form for animalske produkter overhodet, da gikk jeg ned fire kilo.

Det er flott å forsvare kjøttet og proteinene, men å antyde at man legger på seg av vegetarkost synes jeg blir helt feil!!

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 08:28   #8
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Like dum og feit som før ...

Av det jeg leser sier de at for mye soja kløner med østrogenene (og østrogen hindrer vektnedgang) og at veggiser ofte spiser for mye ost?

Husk at i induksjonen til Atkins kan man bare spise 75g ost per dag, som et eksempel. Tell KH!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 08:38   #9
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Like dum og feit som før ...

Forresten, på diett.no kan du skrive inn dagsplanen din og finne ut hva som går inn! Spiser du egg forresten? Eller blir det for mye fuglete?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no