Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Forvirret ang. atkins-barene ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 12-11-07, 12:40   #1
marit 29
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2007
marit 29 er på en erverdig vei

Forvirret ang. atkins-barene ...

Nå er jeg bare litt forvirret....
Vet at på induksjonen til Atkins skal det jo ikke være lov å spise barene fra Atkins....men...på barene står det at de passer til fase 1,2,3 og 4....Er ikke fase 1 det samme som induksjon? Betyr dette at jeg KAN spise bar på induksjon?

Noen som vet??

marit 29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sukkeravhengig Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 12:41   #2
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Forvirret ang. atkins-barene...

Problemet er at mange stopper opp i vektnedgangen når de spiser barer. De inneholder kunstige søtningsmiddler som du kan reagere på.

Det beste er å greie seg uten, men det kan være greit å ha en i veska i tillfelle du ikke får tak i ordentlig mat og er skrubbsulten.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 13:15   #3
marit 29
Juniormedlem

ah....ok! Takk skal du ha Får prøve å holde meg unna dem da, men de er så gooode

Gammel 12-11-07, 13:21   #4
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Om du er sugen på noe, så ta heller en liten bit 86% sjokolade. En pitteliten bit som smelter på tunga.

Ellers har jeg laget meg noe som egentlig var tenkt som julegodteri men som fint kan brukes daglig.

20 gram 99% sjokolade i 120 gram cocosa, smeltes sammen. Hell en liten spiseskje i sånne små konfektminiformer og la det stivne i kjøleskapet.

Voila så har du godis som inneholder nesten ingenting av karber og masse av godt fett.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 13:29   #5
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Hvordan blir det med 99 %-sjokolade da? Jeg liker godt 86 % men synes grensa går der, for meg blir 99 så beskt at jeg brekker meg, det er svært få som klarer å SPISE den ren. Men jo mer kakao det er i den jo sunnere er det jo.

Gammel 12-11-07, 14:29   #6
SusieBlues
Seniormedlem

SusieBlues sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 48
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

oj Georgine! Så smart! Det må jeg prøve!

Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 16:14   #7
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvordan blir det med 99 %-sjokolade da? Jeg liker godt 86 % men synes grensa går der, for meg blir 99 så beskt at jeg brekker meg, det er svært få som klarer å SPISE den ren. Men jo mer kakao det er i den jo sunnere er det jo.

Jeg elsker den mørke bitre smaken og kan godt finne på å putte en liten bit 99 % i munnen. Men kan i grunn liksågodt helle kakaopulver i gapet, samme smak.

99 % blir jo tynnet veldig ut, men man kan ha vaniljedråper eller litt splenda for å gjøre den søtere. Det er lurt med 99% er at man trenger mye mindre av den og da reduserer man antall karber tilsvarende.

Gammel 12-11-07, 16:29   #8
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Forvirret ang. atkins-barene ...

Opprinnelig lagt inn av marit 29, her.

Nå er jeg bare litt forvirret....
Vet at på induksjonen til Atkins skal det jo ikke være lov å spise barene fra Atkins....men...på barene står det at de passer til fase 1,2,3 og 4....Er ikke fase 1 det samme som induksjon? Betyr dette at jeg KAN spise bar på induksjon?

Noen som vet??

Atkins selv tillot aldri barer i fase 1. Han sa klart og tydelig "lay off the frankenfoods - if it´s not on the list, don´t eat it". Barene har ikke endret seg, men da Atkins døde og enka solgte selskapet som ble Atkins Nutritionals, ble det penger som styrte og ikke akkurat sunnhet. Det ble "plutselig" tillatt med barer i fase 1. (I tillegg til at de kom med en hel haug andre søppelprodukter som erstatning for skikkelig mat). Det ble faktisk så galt at de måtte gå ut i amerikanske media og presisere at barene IKKE er ment som måltidserstatter OG at om en spiser for mange for ofte så kan det resulere i at man legger PÅ seg.

Å ta en bar i ny og ne som "krisemat" om en ikke har tilgang på noe annet er OK, - kun som mellom måltid, ikke som måltidserstatter og absolutt ikke 3-4 pr dag, som enkelte har trodd er OK. Om man kan spise dem betyr det ikke at man SKAL og rådene som blir gitt er max et par stykker i uka.

Alle må prøve seg frem å se hva de tåler/ikke tåler. Men om vekta går sakte ned eller står stille - om man i verste fall legger på seg - og man siser en del lavkarbo/sukkerfritt, ja da vet man hva så er årsaken.......

Gammel 12-11-07, 20:19   #9
Dilly
Seniormedlem

Dilly sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Hei
jeg har aldri sett eller smakt 99% sjokolade, Interessant. Kjøper dere den på helsekost?

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 20:32   #10
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Hei
jeg har aldri sett eller smakt 99% sjokolade, Interessant. Kjøper dere den på helsekost?

Jeg kjøper den i vårt naboland. Her i landet må man få helsekosten til å ta den inn.

Gammel 12-11-07, 21:51   #11
Bee
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 43
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Æsj. Jeg synes ikke atkinsbarene er noe gode lengre. :urk:

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 23:14   #12
marit 29
Juniormedlem

Tusen takk for svar alle sammen, og NILLE, hva du ikke vet! Supert! Da pakker jeg sammen barene og gjemmer dem langt vekk, så får jeg heller lage Georgines sjokolade-godbiter Har hørt cocosa nevnt i utallige sammenhenger, men enda ikke helt skjønt hva det er og hvor det kan kjøpes??

Gammel 12-11-07, 23:30   #13
Manina
Utforsker

Manina sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 59
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Cocosa kan kjøpes på helsekosten. De har to typer, en til steking (brun etikett) og en til å spise (på et eller annet vis) (grønn etikett). Det er den siste du skal bruke, selv om den er dyrest.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13
Ketolyse eller Atkins? har lyst å prøve noe av dette, men vet ikke hva... Chumpsy Ketolysekuren 13 29-07-05 22:35

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:10.