Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Peanøtt- og sjokoladedessert

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 01-12-07, 01:06   #1
Myrg
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 39
Myrg er på en erverdig vei

Peanøtt- og sjokoladedessert

Fant oppskriften på et annet forum og tenkte jeg skulle poste her siden jeg ikke har sett noe lignende. Har laget meg dette som kveldsmat/dessert et par ganger og må si det faller i smak når man har lyst på noe søtt.

En god spiseskje peanøttsmør: (Alt etter merke ca. 20-25g protein, 50-55g fett og 10-20g karbohydrat per 100g.)
Omtrent like mye cottage cheese: (12.7g protein, 4.3g fett og 1.5g karbohydrat per 100g.)
Litt proteinpulver med sjokoladesmak (kan tenke meg vanilje også er godt, og kanskje til og med banan) (76g protein, 4g fett og 8g karbohydrat per 100g.)

Alt blandes og spises.

Peanøttsmør og cottage cheese kan med fordel varmes i mikroen for å bli mer flytende, så man får blandet det sammen. Deretter er det bare å røre inn proteinpulver.

Om man ønsker mer fuktighet og ikke er av dem som sparer på kalorier anbefaler jeg å tilsette en skje eller to med olivenolje for å få opp fettraten i retten en del.

Totalt vil dette gi et næringsinnhold på noe ála dette per 100g:
43g protein = 172kcal
23g fett = 184kcal
12g karbohydrat = 48kcal (Et par gram her kan vel fjernes da nøtter jo inneholder fiber. Så 10g er vel mer realistisk).
Totalt 396kcal

Kjempegodt og veldig mettende

Myrg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Di Pasquale Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 08:13   #2
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Peanøtt- og sjokoladedessert

Jeg har ketolyse proteinpulver, kan jeg f.eks ha i kakao eller vaniljesukker i?

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 10:57   #3
Myrg
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 39
Myrg er på en erverdig vei

Sv: Peanøtt- og sjokoladedessert

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Jeg har ketolyse proteinpulver, kan jeg f.eks ha i kakao eller vaniljesukker i?

Ja det vil jeg tro går greit.
Du kan jo alltids prøve uten noe pulver, og deretter med litt kakao, så vet du til senere hvordan det smaker best Det skal nok smake rimelig greit uten noe annet enn peanøttsmør og cottage cheese også.
Kakao har vel en del mer karbohydrat per 100g så man bør vel passe litt på hvor mye man bruker her (Er ikke så erfaren med kakaopulver, så vet ikke helt hvor mye som er vanlig å bruke )

Myrg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Di Pasquale Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sprøe peanøttkjeks Aadi Bakst 25 15-12-11 01:40

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:12.